План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 8 “Інформаційна безпека”

План-конспект уроку є дипломантом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Тема. ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА

Мета: систематизувати знання про інформаційну безпеку, вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей; сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо дотримання правил комп’ютерної безпеки та безпеки в мережі Інтернет; розвивати здоров’язбережувальні компетенції, навички аналізу інформаційного потоку, вміння узагальнювати та робити висновки; виховувати свідому потребу в досягненні фізичного, психічного, соціального, духовного благополуччя.

Обладнання: м. м дошка, відео інформаційні картки для роботи у групах.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, створення позитивного настрою

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

IIІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ.

АНАЛІЗ ПРИТЧІ ПРО ПРАВДУ І БРЕХНЮ

Пішли три хлопчики в ліс. У лісі гриби, ягоди, птиці. Загулялись хлопчики. І не помітили, як
день пройшов. Йти додому – боялися: «Ох і попаде нам вдома!» Ось зупинилися вони на
дорозі і подумали, що краще: збрехати або правду сказати?
– Я скажу, – сказав перший, – ніби вовк на мене нaпaв в лісі. Злякається батько і не буде
cвaритися.
– Я скажу, – сказав другий, – що дідуся зустрів. Зрадіє мати і не буде cваpити мене.
– А я правду скажу, – сказав третій. – Правду завжди легше сказати, тому що вона правда і
придумувати нічого не треба.
Ось розійшлися вони всi по домівках. Тільки сказав перший хлопчик батьку про вовка, глядь
– лісовий сторож йде.
– Ні, – каже, – нема в цих місцях вовків.
Розсердився батько. За першу провину розсердився, а за брехню – удвічі.
Другий про діда розповів, а дід тут як тут – в гості йде. Дізналася мати правду. За першу
провину розсердилася, а за брехню – удвічі.
А третій хлопчик як прийшов, так з порога у всьому покаявся. Побурчала на нього мама, та й
пробачила.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

Вправа «Відкритий мікрофон»

Дослідження свідчать,що сьогодні підлітки в Україні проводять в середньому 20 годин на тиждень біля телевізора, а інтернет останніми роками стає навіть популярнішим за телебачення. Переглядати розважальні та навчальні відеоролики, слухати улюблених музичних виконавців, обмінюватися фото, готувати домашні завдання, грати в онлайн-ігри – це далеко не повний перелік того, що можна робити в мережі Інтернет.

— Яку роль у вашому житті відіграє інформація?

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Глосарій. Робота з термінами. Поняття «інформація», «інформаційна безпека», «контент»,» брандмауер».

2. Перегляд відео «https://www.youtube.com/watch?v=1c6RMovuir0

Досить часто ми чуємо фейкова інформація, що ж таке фейк?

МОЗКОВИЙ ШТУРМ.

– Як ви вважаєте чи можна розпізнати фейкову інформацію?

БЮРО КОРИСНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

Найлегше перевірити фотофейки. Зробити це можна за допомогою Інтернету.

Для цього потрібно правою кнопкою миші натиснути на зображення й обрати дію Знайти це зображення в Googleта перевірити дату його появи в мережі. Оскільки часто автори фейків беруть інформацію у відомих західних виданнях і перекручують її, то розпізнанню неправдивої інформації сприяє володіння іноземними мовами.

В Україні для перевірки фейків існує сайт stopfake.org. Команда StopFake займається пошуком фальшивих новин і їх спростуванням.

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=vtaTeWzy6tQ

ПРОБЛЕМНА БЕСІДА

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1.ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО

https://www.youtube.com/watch?v=GIn4GXkqKps

https://www.youtube.com/watch?v=2VtBjM_ycYM&t=1s

VIІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Вправа «Сходинки успіху»

Учні висловлюють власні судження з приводу уроку, доповнюючи
незакінчене речення:

«Мені було…, тому що…».

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§_27 );
Список використаних джерел

1. Бакка Т. В., Марголіна Л. В., Мелещенко Т. В. Громадянська освіта — К. :УОВЦ Оріон, 2018. — 240 с.

2. Вербицька П. В., Волошенюк О. В., Горленко Г. О. та ін.. Громадянська освіта — К. : Літера ЛТД, 2018. — 224 с.

3. Гущина Н. І., Василенко С.В., Колотій Л. П. Основи здоров’я — Х. :ФОЛІО, 2016. — 176 с.

4. https://subject.com.ua/lesson/health/8klas_2/36.html

5. https://www.youtube.com/watch?v=GIn4GXkqKps

6. https://www.youtube.com/watch?v=2VtBjM_ycYM&t=1s

7. https://www.youtube.com/watch?v=1c6RMovuir0


Підготувала: Яцюк Наталія Петрівна, вчитель біології та основ здоров’я Нетішинська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, м. Нетішин

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.