План-конспект уроку є дипломантом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)
Тема. ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА
Мета: систематизувати знання про інформаційну безпеку, вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей; сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо дотримання правил комп'ютерної безпеки та безпеки в мережі Інтернет; розвивати здоров'язбережувальні компетенції, навички аналізу інформаційного потоку, вміння узагальнювати та робити висновки; виховувати свідому потребу в досягненні фізичного, психічного, соціального, духовного благополуччя.
Обладнання: м. м дошка, відео інформаційні картки для роботи у групах.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання, створення позитивного настрою
II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
IIІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ.
АНАЛІЗ ПРИТЧІ ПРО ПРАВДУ І БРЕХНЮ
Пішли три хлопчики в ліс. У лісі гриби, ягоди, птиці. Загулялись хлопчики. І не помітили, як
день пройшов. Йти додому – боялися: «Ох і попаде нам вдома!» Ось зупинилися вони на
дорозі і подумали, що краще: збрехати або правду сказати?
– Я скажу, – сказав перший, – ніби вовк на мене нaпaв в лісі. Злякається батько і не буде
cвaритися.
– Я скажу, – сказав другий, – що дідуся зустрів. Зрадіє мати і не буде cваpити мене.
– А я правду скажу, – сказав третій. – Правду завжди легше сказати, тому що вона правда і
придумувати нічого не треба.
Ось розійшлися вони всi по домівках. Тільки сказав перший хлопчик батьку про вовка, глядь
– лісовий сторож йде.
– Ні, – каже, – нема в цих місцях вовків.
Розсердився батько. За першу провину розсердився, а за брехню – удвічі.
Другий про діда розповів, а дід тут як тут – в гості йде. Дізналася мати правду. За першу
провину розсердилася, а за брехню – удвічі.
А третій хлопчик як прийшов, так з порога у всьому покаявся. Побурчала на нього мама, та й
пробачила.
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ
Вправа «Відкритий мікрофон»
Дослідження свідчать,що сьогодні підлітки в Україні проводять в середньому 20 годин на тиждень біля телевізора, а інтернет останніми роками стає навіть популярнішим за телебачення. Переглядати розважальні та навчальні відеоролики, слухати улюблених музичних виконавців, обмінюватися фото, готувати домашні завдання, грати в онлайн-ігри – це далеко не повний перелік того, що можна робити в мережі Інтернет.
— Яку роль у вашому житті відіграє інформація?
VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Глосарій. Робота з термінами. Поняття «інформація», «інформаційна безпека», «контент»,» брандмауер».
2. Перегляд відео «https://www.youtube.com/watch?v=1c6RMovuir0
Досить часто ми чуємо фейкова інформація, що ж таке фейк?
МОЗКОВИЙ ШТУРМ.
- Як ви вважаєте чи можна розпізнати фейкову інформацію?
БЮРО КОРИСНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Найлегше перевірити фотофейки. Зробити це можна за допомогою Інтернету.
Для цього потрібно правою кнопкою миші натиснути на зображення й обрати дію ≪Знайти це зображення в Google≫ та перевірити дату його появи в мережі. Оскільки часто автори фейків беруть інформацію у відомих західних виданнях і перекручують її, то розпізнанню неправдивої інформації сприяє володіння іноземними мовами.
В Україні для перевірки фейків існує сайт stopfake.org. Команда StopFake займається пошуком фальшивих новин і їх спростуванням.
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=vtaTeWzy6tQ
ПРОБЛЕМНА БЕСІДА
VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
- 1.ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО
https://www.youtube.com/watch?v=GIn4GXkqKps
https://www.youtube.com/watch?v=2VtBjM_ycYM&t=1s
VIІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Вправа «Сходинки успіху»
Учні висловлюють власні судження з приводу уроку, доповнюючи
незакінчене речення:
«Мені було..., тому що...».
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§_27 );
Список використаних джерел
1. Бакка Т. В., Марголіна Л. В., Мелещенко Т. В. Громадянська освіта — К. :УОВЦ ≪Оріон≫, 2018. — 240 с.
2. Вербицька П. В., Волошенюк О. В., Горленко Г. О. та ін.. Громадянська освіта — К. : Літера ЛТД, 2018. — 224 с.
3. Гущина Н. І., Василенко С.В., Колотій Л. П. Основи здоров’я — Х. :ФОЛІО, 2016. — 176 с.
4. https://subject.com.ua/lesson/health/8klas_2/36.html
5. https://www.youtube.com/watch?v=GIn4GXkqKps
6. https://www.youtube.com/watch?v=2VtBjM_ycYM&t=1s
7. https://www.youtube.com/watch?v=1c6RMovuir0
Підготувала: Яцюк Наталія Петрівна, вчитель біології та основ здоров'я Нетішинська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, м. Нетішин