План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 2 класі “Ознаки весни”

План-конспект уроку є дипломантом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Урок природознавства 2 клас

Тема. Весна. Ознаки весни

Мета: ознайомити учнів із весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву; виховувати любов до природи.

Обладнання: квітки двох кольорів, інтерактивні пазли, ноутбуки, проектор, учнівські смартфони.

 ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука,два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

На початку уроку кожна дитина отримує паперову квітку білого або жовтого кольору, що допоможе вчителю легко утворювати команди учнів.

      1. «Повідомлення синоптика»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

ІІ. Актуалізація опорних знань  

  1. «Цікаві пазли»

Вчитель розподіляє дітей на дві команди (перша команда – діти з білими квітками, друга – з жовтими). Завдання кожної скласти пазл на комп’ютері за відведений час.

www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3416ca9cfa71 пазл «Зима» 1

www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=33c76b72242f пазл «Зима» 2

  1. Бесіда за малюнками.

– Яку пору року зображено?

– Назвіть місяці зими?

– Розкажіть про характерні ознаки цієї пори року.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо вивчати дуже цікаву, красиву пору року. А яку саме дізнаймося з відео. Увага на екран!

www.youtube.com/watch?v=C10LKvmtqro пробудження природи

ІV. Вивчення нового матеріалу.

      –  Весна – чудова пору року!

Природа прокидається, наповнюється енергією, життям. Яскраве сонце стає тепліше з кожним днем, завдяки чому тане сніг, перетворюючись на бурульки на дахах будинків і дерев. З’являються великі калюжі, по яких так люблять ходити діти. З далеких країв прилітають птахи, всюди розноситься їх щебетання. День стає більше! Як тільки висихають калюжі, проростає трава, пізніше на деревах набухають бруньки, які перетворяться в листочки. Ніколи не забути і перший весняний дощ, він здається таким веселим, завзятим, теплим і доброзичливим! А слабкий вітерець, той самий – легкий, весняний ?! Весь світ з приходом весни наповнюється фарбами, звуками, запахами і натхненням!

  • Прослухайте красивий запис звуків весняної природи. Які асоціації у вас виникають?

www.youtube.com/watch?v=bwrx9hCBa74  спів пташок навесні

  • Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

           Які асоціації у вас викликає слово весна?

– Робота з презентацією на екрані.

Березень

Тривалі морози змінюються довгоочікуваним весняним теплом. Сніг ще лежатиме на холодній землі, а крижані вітри ще не раз нагадають про зиму. З кожним днем яскраве березневе сонце сильніше нагріває землю. Крихкими стають затягнуті вранці тонким льодом калюжі, але до полудня під впливом сонячних променів відтануть.

Квітень

У квітні оголена від снігу темна і сира земля готується до цвітіння. Сонце вже високо піднімається над горизонтом, і в денні години температура повітря перевищує 0°. Навколо вода. Вона стікає з пагорбів струмками, радісно дзюркочучи біжить вниз до річок.         

Травень

На початку травня найчастіше буває різке зниження температури. Шумлять холодні вітри. Зрідка випадає невелика кількість опадів у вигляді снігу, який швидко тане на вже прогрітій весняній землі. Знову настає різке потепління. Від землі швидко прогрівається повітря і навіть може встановитися спекотна погода.

  • Робота з підручником с. 82.
  • Яка пора року змінює зиму?
  • Назви весняні місяці.
  • Подумай, чому в народі кажуть: Весна настає, сонця додає.

Фізкультхвилинка

www.youtube.com/watch?v=hnFatbZLV7k – Весняна фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань.

  1. Гра « Цікаві пазли»

Команди збирають пазл, хто швидше.

www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=086636d654df   пазли «Весна»

  • Яку пору року зображено? Доведіть.
  1. Слухання вірша.

Все прокидається поволі,
Зі сну зимового встає
Радіє гай, радіє поле,
Земля поталу воду п’є.
Скресає і щезає крига,
Бурульки падають з дахів.
А вітерець прозорокрилий
Додому підганя птахів.
У лісі, на галяві теплій,
Поміж ялинок запашних,
Уперше спалахнув метелик,
Тендітний вогничок весни.

 – Які весняні явища запам’ятали?

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  1. Робота зі смартфоном.

– Візьміть свої смартфони, наведіть на QR-код на дошці та пройдіть тест за вивченою темою.

  1. Підсумкова бесіда

— Назвіть весняні місяці.
— Які зміни відбуваються в неживій природі навесні?
— Які зміни відбуваються в живій природі навесні?


Підготувала: вчитель початкових класів Попова Валентина Юріївна, загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Мирноградської міської ради Донецької області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.