info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

План-конспект уроку біології "Комахи, їх роль у природі та значення у житті людини. Едгар По «Золотий жук». Захопливий сюжет"

План-конспект уроку є дипломантом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Біологія).


Тема. Комахи, їх роль у природі та значення у житті людини. Едгар По «Золотий жук». Захопливий сюжет.

Мета. Формувати знання учнів про комах. Ознайомити із роллю комах у екосистемах та в житті людини; розкрити корисне та шкідливе значення комах. Звернути увагу на комах занесених у Червону книгу, встановлення пам’ятників комахам. Розвивати уміння спостерігати, аналізувати, робити порівняння та висновки. Виховувати бережливе ставлення до комах, особливо тих, які не наносять шкоди здоров’ю людини.

Компетентності, що формуються.

-Предметні: уміння висловлювати враження від твору; уміння розуміти поняття «точка зору», виявляти у творі різні точки зору на події, зіставляти їх; уміння складати лексичний коментар до тексту твору; літературознавчу – проводити пошуково-дослідницьку діяльність; давати розгорнуту відповідь на поставлене запитання;

-ключові: уміння вчитися впродовж життя – уміння читати під час аналізу композиційної будови твору; уміння застосовувати комунікативні стратегії для формулювання комунікативної стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень, виявлення лідерських якостей; спілкування державною мовою – уміння висловлювати думки; математична компетентність – уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (схему «Етапи розгадування Леграном таємниці піратського скарбу»); уміння виокремлювати головну та другорядну інформацію

Методи і методичні прийоми.

Інформаційно – рецептивний:

- словесний: розповідь – пояснення, бесіда, опис, повідомлення учнів, робота з підручником;

- наочний: демонстрація, ілюстрація, роздатковий матеріал, ІКТ, інтерактивна дошка.

Репродуктивний:

- прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення набутих знань.

Проблемно – пошуковий:

- прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

Візуальний:

- складання схем і таблиць.

Міжпредметні зв’язки:

- біологія, екологія, література, географія.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: фронтальна, індивідуальна.

Матеріали та обладнання: роздатковий матеріал, тестові завдання, схеми, малюнки, інтерактивна дошка.

ХІД  УРОКУ

Епіграф

Природа – це книга,

яку треба читати серцем.

Найважливіший крок у житті – оцінити себе.

І. Організаційний момент. (слайд 1)

Вчитель біології.

- Добрий день діти! Ми раді вас всіх бачити. Просим всіх вас зібратися, сконцентруватися, для того щоб показати всі ваші знання, вміння та навички. Перш ніж ми приступимо до уроку,  хочу розповісти вам, що наш урок біології буде об’єднаний із зарубіжною літературою. Коротко про правила роботи на сьогоднішньому уроці – будете працювати у групах, індивідуально, у вас на столах є картки самоконтролю, де кожен учень за певний етап уроку буде себе оцінювати. Кількість балів за кожен етап роботи вказаний на картці.

Емоційне налаштування учнів. (слайд 2)

Починаємо урок,

попрацюємо старанно,

щоб почути у кінці,

що у нашім класі –

учні – просто молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель зарубіжної літератури. (слайд 3)

- Діти, а Ви знаєте що таке Ельдорадо?

У Едгара По є вірш, який так і називається. У кожної групи є по 4 запитань до біографії  Е. По. Подумайте над запитаннями,  а нам учень зачитає баладу Е. По.

Молодий та стрункий

Вершник мчав навпрошки,

В дощ і в спеку прямуючи радо;

їхав поночі й вдень,

Ще й співав він пісень,—

Прагнув землю знайти Ельдорадо.

Стільки років блукав,

Що вже й сивий він став,

Вже утратив і силу, й принаду,

 Скрізь об’їздити встиг,

Та в блуканнях отих

Не знайшов він землі Ельдорадо.

На котрімсь із шляхів

Раз він привида стрів,

Може, в нього він знайде пораду:

«Чи не знаєш хоч ти,

Де я можу знайти

Землю ту на ім’я Ельдорадо?»

Каже привид: «Поглянь,—

Там, де обрію грань,

Видко гір нерухому громаду;

Отуди твоя путь,

Щоб аж їх перетнуть,

Якщо хочеш знайти Ельдорадо!»

Відомий український перекладач Григорій Кочур написав «Ельдорадо - легендарна країна золота й дорогоцінного каміння, яку розшукували в Америці іспанські завойовники». Справді, в Америці на початку ХІХ століття розпочалася «золота лихоманка». Багато людей вирушали на пошуки золота. Однак ліричний герой Е. По шукає не матеріальні, а духовні цінності – край свободи, мрії, щастя, високих ідеалів. Цей край існує лише в його уяві.

«Найбільшою кількістю найцінніших відкриттів ми зобов’язані супутнім, випадковим або непередбачуваним обставинам» Е. По

Ви вже володієте певними дорогоцінностями – знаннями про біографію Е. По. Продемонструйте нам.

Відповіді на запитання

І група

  1. Яку країну представляє творчість Е. По? (Американську)
  2. За який твір отримав премію в 1832 році? («Рукопис, знайдений у пляшці»)
  3. Які твори за жанром писав Е. По? (Детективні і містичні)
  4. Що таке детектив? (Пригодницька література)

ІІ група

  1. Чому Едгар По виховувався в сім’ї Алланів? (Став сиротою у 2 роки)
  2. Де навчався Едгар По? (У Лондонському пансіонаті, Англійська класична школа, Віргінський університет)
  3. Батьком яких видів літератури став Е. По? (Інтелектуального детективу та наукової фантастики)
  4. Послідовники творчості Е. По. (Агата Крісті, Артур Конан Дойль, Ж. Сіменон, Вільям Коллінз)

ІІІ група

  1. Чому Едгар По пішов з дому? (Не хотів підкорятися волі опікуна)
  2. Цікаві факти з життя Едгара По. (Не зазнав слави за життя; не був щасливий, був бідний; існує премія ім. Е. По за детективне оповідання; іменем Едгара По відкривається історія літератури США)
  3. Назвати детективні твори Е. По. («Вбивство на вулиці Морг», «Золотий жук», «Украдений лист» та ін.)
  4. Скільки персонажів у детективному творі.

Ми продовжуємо шукати скарби нових знань. Тільки не будемо їх розкопувати, а відкривати це зерно істини усі разом. І перша наша істина – це тема уроку. Розгадайте її. (слайд 4)

т зо а ло є то м го н жу и ка ц і

ТАЄМНИЦІ ЗОЛОТОГО ЖУКА

(слайд 5)

Квест-завдання на урок. Будьте пильними та уважними, на слайдах буде з’являтися жук протягом уроку. Вам треба буде порахувати і наприкінці уроку назвати кількість.

Як говорить народна мудрість: «Тяжко знання добувати, зате легко носити». І я упевнена, що готуючись до сьогоднішнього уроку та опрацювавши додаткову літературу ви дізналися багато цікавого про світ тварин. А це комахи – синоптики, які відчувають зміни у природі, комахи корисні,  паразити та отруйні. Проте немає нічого випадкового. Кожна істота займає своє місце.

ІII. Перевірка вивченого раніше матеріалу.

Вчитель зарубіжної літератури.

  1. Встановіть відповідність елементів сюжету до плану твору. (слайд 6)

ЗАВДАННЯ «Виправ помилку» (Додаток) (слайд 7)

Гра «Чи уважний ти читач?» (слайд 8)

  • Розташуйте у логічній послідовності картки зі словами, поясніть свій вибір:

Пергамент – череп – тепла вода – жук – кіт – сковорідка – криптограма - вогонь

(Легран знайшов жука — Юпітер загорнув його в пергамент — оповідач і Легран піднесли пергамент до вогню — на пергаменті з’явилося спочатку зображення черепа, потім кота — Легран промив пергамент теплою водою — поклав його на сковорідку — з’явилася криптограма) (слайд 9)

Бесіда (слайд 10)

  • Які Ваші враження від прочитаної повісті?
  • Які герої сподобалися? Чому?
  • Які ситуації викликали усмішку?
  • Що найбільше вразило Вас?
  • Хто знайшов жука? (Вільям Легран)
  • Де знайшов Легран жука? (На Салівеновому острові)
  • Чим найбільше захоплювався? (Зібрав прекрасну колекцію комах)
  • Як Легран розповідав про жука? Яким тоном? (Із захопленням і відданістю науці)
  • Хто вважав, що жук – причина всіх «нещасть», «хвороби» Леграна?
  • Як Ви думаєте, чому повість має таку назву? Яка таємниця пов’язана з жуком? (Із жука все починається, він постійно в центрі уваги, ним захоплюються або ненавидять)
  • Знайдіть опис цієї комахи у творі, зачитайте. («Жук був дійсно розкішний. У науковій цінності знахідки Леграна не могло бути сумнівів – натуралісти того часу ще не знали таких жуків. На спині виднілися, з одного боку, дві цяточки, і нижче з іншого боку – ще одна. Надкрилля були дивовижно твердими й справді блищали, як поліроване золото. Важкість жука теж була зовсім незвичайною»)

Ще один скарб знань Ви отримаєте з вчителем біології – про особливості будови жуків, про різновиди, їх середовище існування.

Вчитель біології.

Біологічний диктант.

  • Перевіримо знання біологічним диктантом. У кожного з вас є картки, де ви зможете дати відповідь на питання біологічного диктанту. Прошу виконати самостійно їх. Обміняйтеся картками, перевіримо виконані завдання. (слайд 11)
  1. Які Відділи тіла мають комахи? (голова, груди, черевце)
  2. Скільки пар вусиків мають комахи? (одну)
  3. Яку функцію виконують жилки крил комах? (опорну)
  4. Чим утворений зовнішній скелет комах? ( хітиновий покрив) (слайд 12)
  1. Які органи дихання характерні для комах? (трахеї)
  2. Скільки ходильних ніг мають комахи? Три пари)
  3. Стадії розвитку комах з неповним перетворенням?

    (яйце-личинка-доросла комаха)

  1. Наука, що вивчає комах? (ентомологія)

ІV. Перевірка глибини усвідомлення знань та їх використання у нестандартних формах.

  1. Консолідація знань.

Вчитель біології.

  • Складання опорної схеми. (слайд 13)

   Комахи — найбільш високоорганізована група членистоногих, найбагатша за видовим складом. Комахи пристосувалися до найрізноманітніших умов існування. Вони живуть всюди — від полюсів до екватора, живляться найрізноманітнішою їжею; багато які з них ведуть паразитичний спосіб життя.

(Учні заповнюють схему на дошці).

  • А де знайшов жука герой твору? Яким змальоване це місце у творі.
  • Різноманітність комах (повідомлення вчителя). (слайд 14)

(слайд 15)

  1. Прийом «Творча лабораторія». (слайд 16)

Вчитель біології.

Кожна з група мала випереджувальне завдання. Зараз ви продемонструєте свої роботи.

І група – Ряд Прямокрилі.

ІІ група – Ряд Жуки.

ІІІ група – Ряд Перетинчастокрилі.

ІV група – Ряд Лускокрилі або метелики.

3. Фізкультхвилинка. (слайд 17)

Вчитель біології.

Виконаємо кілька вправ ( учні повторюють рухи за вчителем)

Ми лісочком йшли (ходьба на місці)

І жучка знайшли (присіли)

Нагнулись, підняли (нахили тулуба вперед)

У рученята взяли (руки в кулачки кілька разів)

Ось наш жук на квітку сів (присіли)

Сухим листям ворушив (ворушать руками)

Потім швидко він взлетів (помахи руками)

4. Вчитель зарубіжної літератури. (слайд 18)

Прототипи золотого жука. У примітках до книги Е. А. По сказано, що автор вигадав свого жука, поєднавши ознаки двох видів жуків, поширених на території США. Яких саме жуків поєднав письменник, як вони називаються?

Розповідь учня.

Опис золотого жука Е. А. По відповідає реальності. Нереальною є тільки його велика вага. Скоріше за все прототипом золотого жука був один з американських видів Plusiotis (Scarabaeidae). Золотистий хрущ із цього роду і справді здається відлитим із чистого золота, хоча важить він не більше за інших жуків. У описаного Е. А. По жука є ще темні плями на надкрилках, відсутні у срібного та золотого виду Plusiotis, тому коментатори зазвичай вважають, що По змішав ознаки двох різних видів.

У Книзі рекордів Гіннесса жуки сімейства Scarabaeidae, які живуть здебільшого у тропіках, визнані найсильнішими тваринами, що існують на світі, у відношенні до своїх розмірів.  Скарабей сягає розмірів 11–41 мм.

Скарабей священний (Scarabaeus Sacer) був у давньому Єгипті предметом культу (у тому, як саме жуки котять кульки гною, вбачали прообраз руху сонця). Існував у Єгипті й культ бога Хепрі — бога вранішнього сонця, який зображувався у вигляді скарабея або людини з головою скарабея.

Фігурки скарабея, виготовлені з дорогоцінного каміння, служили печатками, амулетами, прикрасами. На великих «скарабеях» робились надписи, малюнки, емблеми. Ці фігурки клали у труни й саркофаги померлих, іноді розміщали їх у муміях. Такої уваги жодні інші жуки не привертали.

  • Навіщо письменникові потрібно було вигадувати такого жука? (Щоб ентомолог звернув увагу на його незвичайність. У нього вже була велика колекція комах, тож звичайним жуком він би не зацікавився.)
  • Якими словами ви охарактеризували б цього героя? (Ефектний, незвичайний, важкий, золотий, схожий на череп)
  • Які б означення ви б виділили як основні? Чому? (Золотий, схожий на череп — найчастіше повторюються)

Ознаки жука вказують на основні символи:

Як пов’язані ці поняття між собою та з повістю «Золотий жук»? Пірати наживали багатство, граючи зі смертю, вбиваючи людей. Легран розгадав загадку пірата й знайшов його багатство.

Роль жука у творі.

Саме такий жук найбільше годився для цієї історії.

  • Який художній засіб використано у назві твору? Яке значення має слово «золотий» на початку твору і якого значення він набуває з огляду на фінал історії? (Спочатку «золотий» — це колір жука, а в кінці — у переносному значенні — той, що приніс удачу, багатство, скарби; цей художній засіб — метафора.)

  1. Рекламна пауза.

Образи комах у літературі.

Пам’ятники комахам.

  1. Групова робота.

Вчитель зарубіжної літератури.

Твір Е. По «Золотий жук» має мінімальну кількість героїв. Це містер Вільям

Легран, його вірний слуга Юпітер, оповідач.

Які риси характеру допомогли Леграну знайти скарб і якими знаннями володів герой новели? Про це поговоримо з Вами на наступному уроці.

Вчитель біології.

Завдання: визначити позитивну та негативну роль комах у природі та житті людини.

І група – роль комах у житті людини.

ІІ група – роль комах у природі.

ІІІ група – шкідливе значення комах.

V. Підсумок уроку.

Які заходи ви б запропонували по охороні комах ?

- організація мікрозаповідників ;

-заборона збору колекцій ;

-взяти під охорону;

-занести до Червоної книги.

 Звернення до дітей

Ви новітнє покоління,

Вам весь час вперед іти,

Середовище привітне

Треба дітям зберегти.

Щоб в новім тисячолітті,

Все буяло і росло.

То ж сьогодні і навіки

Не робіть природі зло!

Вчитель біології.

  1. Комахи, занесені до Червоної книги.

Комахи настільки увійшли в наше життя, що ми не уявляємо життя без них. Про комах складено казки, вірші, легенди, приказки. Проте сьогодні через  з освоєнням людиною нових територій, забруднення водойм, повітря хімічними речовинами кількість видів комах зменшується.

До Червоної книги занесено види комах: аполлон, носатка листовидна, парусник поліксени, шовкопряд, сатурнія, богомол, жужелиця, вусач альпійський, бражник, махаон, жук-олень, жук-носоріг, монарх.

(демонстрація Червоної книги)

Вчитель зарубіжної літератури.

Едгар По любив створювати атмосферу таємничості. В його творах багато загадковості. Автор спочатку інтригує читача й тримає в постійній напруженості. В оповіданні «Золотий жук» Е. По утвердив не силу золота, а силу людської думки, багатство уяви та розуму особистості, завдяки яким Легран і знайшов скарб.

  • Знаннями яких наук володіє Легран для пошуку скарбу.

VІ.Закріплення вивченого матеріалу

 1.Метод «Мікрофон»

- Що нового для себе ви відкрили на уроці?

-  Як ви вважаєте, чи знайшли Ви скарб на уроці?

-  Чим закінчилися наші пошуки на уроці?

- Для мене було новим ….

 - Я дізнався про …

- Скільки золотих жуків зустріли на слайдах? Хто був уважним? (24)

У картках самооцінювання виставте бали за певні етапи на уроці з літератури та біології та впишіть кількість жуків. Ви працювали, як ті бджілки і мурашки, отримаєте солодкі подарунки.

VІІ. Домашнє завдання.

  • Вивчити §12 підручника біології. Підготувати інформацію про комах, занесених до Червоної Книги.
  • Дібрати цитати до характеристики образів Леграна, Джупітера та оповідача з оповідання «Золотий жук» (зарубіжна література).

Дякуємо всім за урок!  До побачення.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Базанова Т. І. та ін. Біологія: Підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ Т. І. Базанова, Ю. В. Павіченко, О. Г. Шатровський. - Х.: Гімназія, 2008. - 320 с.: іл. ISBN 978-96-474-011-8
  2. Вервес Ю. Г. та ін. Біологія: Підручник для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ Ю. Г. Вервес, П. Г. Балан, В. В. Серебряков. – 2-ге вид., переробл. – К.: Генеза, 2002.-224с.
  3. Біологія: підручник для 7-го кл. загальноосвітніх навчальних закладів / Л. І. Остапченко та ін. – Київ: Генеза, 2015.-256с.
  4. Новикова Н. І. Педагогічні технології навчання біології. 7 клас. - Тернопіль: ФОП Кошлатий Є.А., 2008, - 192 с.
  5. Новикова Н. І.? Степанюк О. Й. Уроки зоології. 8 клас. - Львів: "Тріада плюс", 2008. - 152 с.
  6. Ніколенко О. М., Конєва Т. М., Орлова О. В. Світова література. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2015. – 265с.
  7. Ніколенко О. М. Книжка для вчителя. Зарубіжна література. 7 клас : посібник / Ніколенко О. М., Орлова О. В., Фісак І. В. — К. : Грамота, 2015. — 248 с.
  8. Чорна О. Усі уроки світової літератури. 7 клас / О. В. Чорна. – Харків: Основа, 2015. – 223с.
  9. Паращич В. В. Світова література. Мій конспект. 7 клас.- Харків: Основа, 2015. – 144с.
  10. Світленко О. Зарубіжна література. Хрестоматія-посібник. 7 клас. – Тернопіль: В-во «Підручники та посібники», 2018. – 560.

Прізвище, ім’я _________________________________________________

Картка самооцінювання з біології

(оцініть себе по кожному з етапів)

  1. Біологічний диктант (від 0 до 4 балів)____________________________
  2. Складання схеми біля дошки ( 1 бал)_____________________________
  3. Робота в группах:

- Ви брали активну участь у роботі групи (1 бал)_____________________

- Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала группа ( 1 бал)___________

- Ви доповідали классу про результати групової роботи ( 1 бал)________

  1. Презентація робіт з випереджуючим завданням (3 бали)____________
  2. Підбиття підсумків:

- Ви вносили пропозиції щодо заходів по охороні комах ( 1 бал)________

Всього балів______________________________

Прізвище, ім’я _________________________________________________

Картка самооцінювання з біології

(оцініть себе по кожному з етапів)

  1. Біологічний диктант (від 0 до 4 балів)_________________________
  2. Складання схеми біля дошки ( 1 бал)__________________________
  3. Робота в группах:

- Ви брали активну участь у роботі групи (1 бал)__________________

- Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала группа ( 1 бал)________

- Ви доповідали классу про результати групової роботи ( 1 бал)______

  1. Презентація робіт з випереджуючим завданням (3 бали)__________
  2. Підбиття підсумків:

- Ви вносили пропозиції щодо заходів по охороні комах ( 1 бал)_____

Всього балів______________________________

 

Картка самооцінювання з зарубіжної літератури

Оцініть себе за кожним із визначених напрямків від 0 до 2 балів:

  1. Я ретельно працював над завданням______________________
  2. Я висловлював нові ідеї _________________________________
  3. Я вносив пропозиції ____________________________________
  4. Я допомагав іншим _______________________________________
  5. Я брав активну участь у роботі над твором _____________________
  6. Я вдало узагальнював думки інших, робив висновки_____________
  7. Кількість жуків ___________________________________________

Всього балів______________________________

 

Картка самооцінювання з зарубіжної літератури

Оцініть себе за кожним із визначених напрямків від 0 до 2 балів:

  1. Я ретельно працював над завданням______________________
  2. Я висловлював нові ідеї _________________________________
  3. Я вносив пропозиції ____________________________________
  4. Я допомагав іншим _______________________________________
  5. Я брав активну участь у роботі над твором ____________________
  6. Я вдало узагальнював думки інших, робив висновки_____________
  7. Кількість жуків ___________________________________________

Всього балів______________________________

Додаток «Виправ помилку»

№ 1

Головний герой оповідання «Золотий жук» — Генрі Легран

№ 2

Легран оселився на Салівеновому острові поблизу Чарльстона у штаті Північна Кароліна

№ 3

Джупітер вірно служив своєму хазяїнові тому, що той йому добре платив

№ 4

Легран захворів, бо жук укусив його в голову

№ 5

Оповідач дуже добре розумів Леграна, на відміну від Джупітера

№ 6

Героям не вдалося відразу знайти скарб, тому що оповідач переплутав праве око з лівим

№ 8

Джупітер був найспокійніший з усіх героїв, коли вони побачили скарби

№ 7

Оповідач кинувся було танцювати, коли зрозумів, у чому його помилка

№ 9

Легран першим помітив, що намальований жук схожий на череп

№ 10

Знаки на пергаменті були зроблені синім чорнилом

№ 11

«Чортове сідало» — це висока скеля біля тюльпанового дерева

№ 12

«Єпископів заїзд» — це шинок поблизу острова

№ 13

«Добре скло» — це марка красивого скляного посуду

№ 14

Колекції комах Леграна позаздрив би сам Швемербек

№ 15

Біля скарбу шукачі пригод знайшли чотири скелети

№ 16

У важкій залізній скрині було коштовностей на мільйон доларів

 

№ 1

Головний герой оповідання «Золотий жук» — Вільям Легран (-)

№ 2

Легран оселився на Салівеновому острові поблизу Чарльстона у штаті Південна Кароліна (-)

№ 3

Джупітер вірно служив своєму хазяїнові тому, що був вірним без оплати

№ 4

Легран захворів розгадуванням таємниці.

№ 5

Леграна ніхто не розумів

№ 6

Героям не вдалося відразу знайти скарб, тому що Джупітер переплутав ліве око з правим

№ 8

Оповідач був найспокійніший з усіх героїв, коли вони побачили скарби

№ 7

Легран кинувся було танцювати, коли зрозумів, у чому його помилка (Джупітер переплутав праву і ліву сторони)

№ 9

Оповідач першим помітив, що намальований жук схожий на череп

№ 10

Знаки на пергаменті були зроблені червоним чорнилом

№ 11

«Чортове сідало» — це високий прискалок, подібний до крісла

№ 12

«Єпископів заїзд» — це висока скеля, нагромадження диких урвищ і скель

№ 13

«Добре скло» — це підзорна труба

№ 14

Колекції комах Леграна позаздрив би сам Свамердам

№ 15

Біля скарбу шукачі пригод знайшли

два скелети

№ 16

У важкій дерев’яній скрині було коштовностей на півтора мільйона доларів

  1. Встановіть відповідність елементів сюжету до плану твору. (слайд 6)

  1. Встановіть відповідність елементів сюжету до плану твору. (слайд 6)

  1. Встановіть відповідність елементів сюжету до плану твору. (слайд 6)

  1. Встановіть відповідність елементів сюжету до плану твору. (слайд 6)

Молодий та стрункий

Вершник мчав навпрошки,

В дощ і в спеку прямуючи радо;

їхав поночі й вдень,

Ще й співав він пісень,—

Прагнув землю знайти Ельдорадо.

Стільки років блукав,    

Що вже й сивий він став,

Вже утратив і силу, й принаду,

 Скрізь об’їздити встиг,

Та в блуканнях отих

Не знайшов він землі Ельдорадо.

На котрімсь із шляхів

Раз він привида стрів,

Може, в нього він знайде пораду:

«Чи не знаєш хоч ти,

Де я можу знайти

Землю ту на ім’я Ельдорадо?»

Каже привид: «Поглянь,—

Там, де обрію грань,

Видко гір нерухому громаду;

Отуди твоя путь,

Щоб аж їх перетнуть,

Якщо хочеш знайти Ельдорадо!»

Завдання. Розгадайте кросворд, і у виділених клітинках прочитайте назву жанру, який започаткував Е. По(відповіді записувати у називному відмінку).

  1. Почуття, в яке перетворилося знайомство оповідача з Леграном.
  2. Що зібрав Легран з комах?
  3. Що автор називає у тексті незвичайним?
  4. На що був схожий намальований Леграном жук?
  5. Хто, за словами слуги Джупітера, вкусив маса Віллі в голову?
  6. Що саме снилося Леграну?
  7. Що передав слуга оповідачеві від свого господаря?
  8. Ім’я головного героя оповідання.

    Відповідь. 1. Дружба. 2. Колекція. 3. Острів. 4. Череп. 5. Жук. 6. Золото. 7. Записка. 8. Вільям.

    Ключове слово. Детектив.

Презентація до уроку>>>


Підготувала: вчитель біології Ковба Ірина Олександрівна,  вчитель зарубіжної літератури Вишневська Галина Ярославівна, ОЗ «Бродівська ЗОШ І–ІІІ ст. №4» Львівської області Львівської області

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram