План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)
Тема уроку: «Домашні улюбленці»
Мета уроку: розширити поняття учнів про домашніх тварин; учити доглядати за ними; виховувати любов та бажання піклуватися та берегти тварин; навчити працювати в команді.
Очікувані результати: учні повинні висловлювати власні думки, називати домашніх тварин, знати як за ними доглядати, працювати в групах, створювати та представляти власні проекти.
Обладнання та матеріали: світлини домашніх тварин, малюнки дітей, вирізки з газет та журналів, пазли, клей, ножиці, фломастери, кольорові олівці, аркуші паперу формату А3, відеоматеріали (мультфільми, власні відео).
Тип уроку: міні-проект
І. Організаційний момент
- Привітання;
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Презентація відеороликів
– На минулому уроці ви за бажанням об’єдналися в 3 групи. За допомогою батьків, вчителя протягом тижня знімали відео. Переглянемо та обговоримо ваші роботи.
Перша група «Весела історія про домашніх улюбленців» (інтерв’ю учнів школи);
Друга група «Знайомтесь, мій улюбленець» (відеорозповіді); Третя група «Я доглядаю за чотирилапим другом»(відеопокази); - Чи сподобались вам розповіді про домашніх улюбленців? Як ви вважаєте, ваші однокласники старанно доглядають за тваринами?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку
1) – З якою метою, на вашу думку, люди пов’язують своє життя з домашніми тваринами?
- Перегляд уривку з мультфільму «Кіт, який гуляє сам по собі».
- Навіщо людина приручила дику собаку?
- Чи може тварина бути другом людини?
- Ви вже здогадались, про кого піде мова на уроці?
- Так, сьогодні ми створимо міні-проект «Домашні улюбленці».
IV. Основна частина уроку
- Скласти пазли (світлини з тваринами) і об’єднатися в групи:
1 група – собаки;
2 група – коти;
3 група – черепахи;
4 група – папуги; - Гра «Погодуй тварин» (На партах набори карток із зображенням різноманітних продуктів).
З наданих карток обрати продукти, якими харчуються тварини кожної групи. - Фізхвилинка
У мене друг чотирилапий,
Вранці не дає поспати.
Праву лапу підіймає,
Ніжно хвостиком махає.
Ліву лапку підіймає,
Знову хвостиком виляє.
В мене подружка живе –
Киця гордовита.
Полюбля разом зі мною
Нахили робити:
Раз, два, три, раз, два, три.
Разом нахили роби.
І папуга мій літає,
А ще й весело стрибає:
Раз, два, три, чотири, п’ять
Будем дружно ми стрибать.
Турботою зігріті собаки та коти,
Папуги, черепахи, кролі і голуби.
Ти дбай про них постійно,
Бо друг природи – ТИ!
- Ознайомлення з новим словом
– Розв’яжіть ребус
(Безхатько)
– Кого називають таким словом?
– Звідки на вашу думку беруться безхатьки?
- Перегляд фрагментів мультфільмів «Троє із Простоквашино», «Кошеня “Гав”», «Бобік у гостях у Барбоса».
– Що ми можемо зробити для того, щоб безхатьків поменшало?
- Виступ лікаря-ветеринара «Як правильно доглядати за тваринами».
V. Узагальнення та закріплення знань
- Практична робота в групах «Домашні улюбленці»
– Створення листівок-закликів про відповідальність за життя домашніх тварин (використовуючи вирізки із газет, журналів, зображень з Інтернету, власних малюнків тощо).
– Презентація листівок лідерами груп.
VI. Підбиття підсумків уроку
- Що ми дізналися створюючи міні-проекти?
- Запропонувати розмістити листівки у шкільній газеті, на сторінках соціальних мереж школи; розклеїти по вулицях.
Підготувала: Кравченко Наталія Олександрівна, вчитель КЗ «Плодородненський НВК І-ІІІ ступенів» с. Плодородне, Михайлівський район, Запорізька область