План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)
Конспект природничої дисципліни із елементами медіа грамотності.
Тема. Підсумковий урок за розділом «Подорож до Лепбукляндії материків»
Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Природа материків та океанів»; перевірити як засвоїли матеріал по даному розділу; формувати спостережливість та вміння аналізувати вивчене; розвивати пам’ять і мислення; виховувати самостійність, охайність, працювати в групах, отримання, зберігання, опрацювання і передавання інформації; виховувати наполегливість у досягненні мети, працелюбність, інтерес до вивчення інформатики, природознавства.
Обладнання. Карта світу; роздатковий та дидактичний матеріал, матеріал, підготовлений учнями по кожному материку,відео, ватмани, шаблони для лепбуку; ноутбук.
Форма уроку. Урок-подорож.
Тип уроку. Закріплення знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав сигнал,
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно-
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні у нас знову незвичайний урок. Ми ще раз здійснимо уявну подорож. І подорожувати ми будемо на цьому кораблі по материках та океанах. Уявіть, що ви туристичні агенти, і вам потрібно розказати про материки настільки цікаво і пізнавально, щоб всім захотілося побувати сааме там. В кінці нашою подорожі вас очікує сюрприз.
- Ви готові здійснити таку подорож?
ІІІ. Робота над темою уроку.
- Щоб почати нашу подорож, виконаємо перше завдання.
Гра «Хвилинка спостережень»
- Яка зараз пора року?
- Як називається місяць?
- Який стан неба?
- Чи є вітер?
- А опади?
- Яка температура повітря?
- Чи були інші природні явища?
Ось і перша наша зупинка.
- На який із материків нам потрібно взяти подані речі? (Парасольку, валянки, літак, пляшку із водою, панаму)
Під час відповідей дітей заповняється таблиця на дошці.
Назва речей | Назва материка | Ми знаємо |
Парасолька | Південна Америка | Найвологіший |
Валянки | Антарктида | Найхолодніший |
Літак | Євразія | Найбільший |
Вода | Австралія | Найсухіший |
Панама | Африка | Найспекотніший |
- Молодці, вирушаємо у плавання!
IV. Примітка. Учні заздалегідь Були об’єднанні у 6 груп за назвами материків. Завданням кожної групи було пошук інформації про свій материк, який вони шукали на уроках інформатики, в бібліотеці, та самостійно вдома.
-Зараз ми з вами переглянемо відео , що таке леп бук, як його створювати.
https://www.youtube.com/watch?v=xRRqIOk0vXg
Отже, зараз кожна команда створить свій леп бук про свій материк. І це буде наша третя зупинка до Лепбукляндії. (шаблони, ватмани, роздатковий матеріал, клей, матеріали учнів вже підготовлені)
- 4. Фізхвилинка
Щоб нам трішки відпочити , давайте потанцюємо!
https://www.youtube.com/watch?v=WHsuZgtaEPs
Для того , щоб потрапити на наступну зупинку, нам потрібно виконати останнє завдання. Вам потрібно прорекламувати свій материк, використавши інформацію, яку ви використали для створення леп буку.
Реклама – це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується у будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку.
Мета реклами – привернути увагу, викликати інтерес, передати споживачеві інформацію і змусити його діяти певним чином.
Тобто, у нашому випадку, ви повинні викликати інтерес саме до вашого материка.
Презентування кожної команди.
V Підсумок уроку
- Ось ми і прибули на острів Лепбукляндія. Зібрали всі можливі скарби. Виконали усі завдання.
- Чи вдалося успішно впоратись із усіма завданнями?
- На цьому наша подорож закінчилася. Ви всі гарно попрацювали на уроці. Показали свої знання та вміння. Тепер настала та хвилина, щоб обміняти ваші скарби на оцінки і солодкі подарунки.
- Ви задоволені уроком та своїми успіхами?
- Молодці!
- До побачення!
Використана література: посібник «Медіаграмотність в початковій школі», підручник з природознавства Гладюк Т. В, Гладюк М. М., відео з інтернету https://www.youtube.com/watch?v=WHsuZgtaEPs, https://www.youtube.com/watch?v=xRRqIOk0vXg.
Розробила: Філякіна Марина Юріївна, вчитель початкових класів Марганецької спеціалізованої школи № 2, місто Марганець, Дніпропетровська обл.