План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» “Небесні тіла”

План-конспект уроку є переможцем Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Тема уроку: Небесні тіла

Цілі уроку:

навчальна: закріплення й усвідомлення раніше засвоєного матеріалу про небесні тіла;

розвивальна: розвивати медіаграмотність, уміння критично мислити та порівнювати матеріали з різних джерел, розвивати пізнавальний інтерес до вивчення небесних об’єктів;

виховна: виховувати уважність, наполегливість, взаємоповагу під час спільної діяльності.

Обладнання і матеріали: підручник, слайди презентації, онлайн-тест (Google Forms).

Тип уроку: урок застосування умінь і навичок.

Форма уроку: урок-телемарафон.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ, АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Проходження онлайн-тесту, створеного в Google Forms (посилання: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdZtW_Trg5whP_XWIaw1BNcRce7VvcI4MIE-GQQGVVT7PlHXQ/viewform?usp=sf_link).

За допомогою розділу Статистика в Google Forms провести розбір питань, відповідаючи на які, учні допустили найбільше помилок:

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

 Слайд 1 На минулому уроці ми засвоїли теоретичний матеріал з теми «Небесні тіла», сьогодні нам необхідно закріпити набуті навички та уміння для більш глибокого осмислення даної теми. Тому пропоную взяти участь у телемарафоні. А щоб ви почувались більш комфортно, вас було розділено на групи, бо що може бути краще, ніж провести час в веселій дружній компанії?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слайд 2 Чи часто ми замислюємось над тим, що бачимо або чуємо з екранів телевізорів?

Перемикаючи канали, ми можемо натрапити на програми, фільми або мультфільми різного жанру. Кожен телепродукт містить в собі певну інформацію: як достовірну, так і ту, до якої потрібно ставитись критично і перевіряти. Сьогодні ми  продовжимо досліджувати космічний простір і переконаємось, що телебачення наповнене різноманіттям телетворів, що пов’язані з нашою темою. Тому сідайте зручніше та насолоджуйтесь переглядом!

V. ОСМИСЛЕННЯ ЗМІСТУ ПОСЛІДОВНОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ СПОСОБІВ ВИКОНАННЯ ДІЙ

Слайд 3 Сьогодні ні для кого не є дивним наявність пізнавальних мультфільмів в ефірі телеканалів. І перший канал, на який ми натрапили, називається Дитячий.

Ваше завдання:

  • Переглянути мультиплікаційну роботу;
  • Порівняти отриману інформацію з опрацьованою у підручнику (знайти спільне та відмінне);
  • Зробити висновки щодо достовірності представленої інформації, вважаючи підручник надійним джерелом.

VІ. САМОСТІЙНЕ ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ЗАВДАНЬ ПІД КОНТРОЛЕМ УЧИТЕЛЯ

Слайд 4 Наступний канал, який привернув нашу увагу, – це Фільмоманія. Часом, переглядаючи художні фільми, можна натрапити на епізоди, які змушують задуматись над достовірністю побаченого. Ваше завдання – виявити помилки, яких допустились сценаристи під час роботи над фільмами «Загадай бажання» (1996) та «Зірконавти» (2018).

Слайд 5 Чи є серед вас поціновувачі музичних творів? Тому перемикаємо на Музичний канал. Музиканти – особистості творчі, ніколи не відомо, коли їх відвідає Муза, і на що вона може надихнути. Інколи тексти просто рясніють астрономічними термінами. Відшукайте в музичних уривках небесні тіла та поясніть, що між ними спільного та відмінного.

«Місяць» Н. Могилевська

Місяць по небу ходить, пісню свою заводить

Зорі за ним співають голосні.

Місяць мене питає – знаю я, чи не знаю

Як ти мене кохаєш уві сні?

«Біла ворона» гурт «Антитіла»

Вона – біла ворона, летіла з Плутона,

Очі навела, з розуму звела.

Біла ворона, летіла з Плутона.

Вона, вона! Вона, вона!

Упали Марс, Юпітер і Сатурн,

Зійшли на порох Місяць і Нептун.

Було віками не чекати,

А у землян навчитись кохати

І навколо Сонця тихенько літати.

Слайд 6 Музика, фільми – це добре. Але людина постійно прагне пізнання, отже, наступний канал – Наука. Виявляється, небесні тіла можуть розмовляти. Давайте подивимось і послухаємо, що на сьогодні про це відомо науковцям. (Перегляд відеофрагменту). Дивовижні звуки, правда ж? Як ви гадаєте, про що нам, людям, могли б розказати небесні тіла?

VІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Слайд 7

  • Чи будете ви тепер задумуватись над змістом телетворів?

VІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Слайд 8

  • §16 повторити;
  • підготувати 5 помилкових тверджень про небесні тіла.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

  1. Коршевнюк Т. В. Природознавство 5 кл. : підруч. для закл. серед. Освіти / Т.В. Коршевнюк, В. І. Баштовий – Київ: Генеза, 2018. – 192 с.
  2. Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1ssq9-bO4_Ow1HgbVroETG4LkcNbmRpxsF9OdQid0w40/edit?usp=sharing.

Підготувала: Семерик Олександра Сергіївна, учитель природознавства Есхарівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Смт Есхар Чугуївський район Харківська область

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.