План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Біологія).
ТЕМА УРОКУ: Опора і рух. Види скелету тварин. Способи пересування безхребетних тварин.
МЕТА УРОКУ:
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
МАТЕРІАЛИ ТА ОБЛАДНАНнЯ:
ТИП УРОКУ: комбінований.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: кабінет інформатики.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
Вчитель.
І знову ранок. Новий день настав!
Чудовий, чи не дуже - вам судити
Один мислитель так колись сказав:
"Ми самі настрій маємо творити!"
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Завдання. Дати характеристику дихальної, кровоносної та видільної системи комахам (І варіант) та плазунам (ІІ варіант) дотримуючись певного алгоритму дій: (слайд 2-3)
ІІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів.
Завдання 1. Оберіть зайві поняття із логічних ланцюжків та поясніть свій вибір. (слайд 4). Використовуючи поняття, що відкрилися на слайді сформулюйте тему уроку.
ІV. Формулювання теми та завдань уроку.
Тема уроку: Опора і рух. Види скелету тварин. Способи пересування безхребетних тварин. (слайд 5, 6)
V. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Завдання 1. Поясніть вислів Арістотеля «Рух – це життя».
(Очікувані відповіді: рух дає можливість полювати, знаходи собі їжу, тварини можуть тікати від хижаків і т. д.) (слайд 7)
Завдання 2. Проблемне запитання: «Чи всі тварини погодяться з цим твердженням, особливо ті які ведуть прикріплений спосіб життя»
(учні дають відповідь зараз і на кінець уроку).
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Завдання 1. Розповідь учителя з виписуванням схеми «Типи скелетів».
Завдання 2. Розподілити запропоновані малюнки відповідно до класифікації типів скелетів. (слайд 8)
Завдання 3. Із відкритих літер скласти поняття даючи назву слайду. Дати визначення поняттю скелет. (слайд 9)
Завдання 4. Робота з підручником с. 138. З'ясувати функції опорно-рухової системи тварин. (слайд 10)
Функції:
- підтримання та збереження форми тіла;
- захист внутрішніх органів;
- рух і переміщення організму в просторі.
Завдання 5. Перейти за посиланням «Перевір себе» на слайді та виконати вправу «Знайди пару» https://learningapps.org/display?v=peq7xcjc319 (слайд 10)
Завдання 6. Робота з відеоматеріалами за алгоритмом дій: (слайд 11)
- переглянути відео за посиланнями про особливості руху різних груп безхребетних тварин натиснувши на зображення;
- прослухавши відео знайти із запропонованого переліку характеристик особливості руху тварин відповідно до кожної групи;
- натиснути на обрану характеристику і переконатися у правильності вибору.
- крокуючий рух; | - нога - основний орган руху | - 4 пари кінцівок |
- нога- основний орган руху; - м'язи замикачі |
- шкірно-м’язові клітини |
- 3 пари кінцівок; - рух крил |
- реактивний рух; - рух заднім кінцем уперед |
- 5 пар кінцівок; - хвостовий плавець |
- реактивний рух |
VІІ. Узагальнення і систематизація вивченого.
Завдання 1. Виконання тестових завдань за посиланням (слайд 12)
https://docs.google.com/forms/d/1gOT_bj0Wxv14h3p_w1wCV2_LLAxYskxpSEUSf0Gpbf4/edit
Завдання 2. Обговорення проблемного запитання, що було поставлене перед учнями на початку уроку. (слайд 13)
VІІІ. Рефлексія.
Вчитель. (слайд 14)
Ось закінчено урок,
І дзвенить для вас дзвінок!
Працювали добре, друзі,
Відпочиньте по заслузі!
Ще залишився лиш крок,
Оцініть ви наш урок.
Учні ставлять кольоровий маркер-постріл на кожному із сегментів і результати відсилають на комп’ютер учителя.
IX. Підведення підсумків уроку. Оголошення і пояснення домашнього завдання. (слайд 15)
Опрацювати § 33, конспект уроку.
*Для допитливих і кмітливих:
підготувати повідомлення, створити презентацію, знайти цікаву інформацію про найповільніших та найспритніших тварин за QR кодами.
Список використаної літератури:
Розробила: Данич Марина Володимирівна, Ріпкинська гімназія імені Софії Русової, смт. Ріпки, Ріпкинський район, Чернігівська область