План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» “Підсумковий урок за розділом «Подорож до Лепбукляндії материків»”

План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Конспект природничої дисципліни із елементами медіа грамотності.

Тема. Підсумковий урок за розділом «Подорож до Лепбукляндії материків»

Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів за темою «Природа материків та океанів»; перевірити як засвоїли матеріал по даному розділу; формувати спостережливість та вміння аналізувати вивчене; розвивати пам’ять і мислення; виховувати самостійність, охайність, працювати в групах, отримання, зберігання, опрацювання і передавання інформації; виховувати наполегливість у досягненні мети, працелюбність, інтерес до вивчення інформатики, природознавства.

Обладнання. Карта світу; роздатковий та дидактичний матеріал, матеріал, підготовлений учнями по кожному материку,відео, ватмани, шаблони для лепбуку; ноутбук.

Форма уроку. Урок-подорож.

Тип уроку. Закріплення знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав сигнал,

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно-

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

– Сьогодні у нас знову незвичайний урок. Ми ще раз здійснимо уявну подорож. І подорожувати ми будемо на цьому кораблі по материках та океанах. Уявіть, що ви туристичні агенти, і вам потрібно розказати про материки настільки цікаво і пізнавально, щоб всім захотілося побувати сааме там. В кінці нашою подорожі вас очікує сюрприз.

– Ви готові здійснити таку подорож?

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Старт.

Щоб почати нашу подорож, виконаємо перше завдання.

Гра «Хвилинка спостережень»

– Яка зараз пора року?

– Як називається місяць?

– Який стан неба?

– Чи є вітер?

– А опади?

– Яка температура повітря?

– Чи були інші природні явища?

Ось і перша наша зупинка.

  1. Щоб дістатися другого місця призначення, треба зіграти в гру. Гра «Зберемо валізу для подорожі».

– На який із материків нам потрібно взяти подані речі? (Парасольку, валянки, літак, пляшку із водою, панаму)

Під час відповідей дітей заповняється таблиця на дошці.

Назва речей Назва материка Ми знаємо
Парасолька Південна Америка Найвологіший
Валянки Антарктида Найхолодніший
Літак Євразія Найбільший
Вода Австралія Найсухіший
Панама Африка Найспекотніший

– Молодці, вирушаємо у плавання!

IV. Примітка. Учні заздалегідь Були об’єднанні у 6 груп за назвами материків. Завданням кожної групи було пошук інформації про свій материк, який вони шукали на уроках інформатики, в бібліотеці, та самостійно вдома.

-Зараз ми з вами переглянемо відео , що таке леп бук, як його створювати.

https://www.youtube.com/watch?v=xRRqIOk0vXg

Отже, зараз кожна команда створить свій леп бук про свій материк. І це буде наша третя зупинка до Лепбукляндії. (шаблони, ватмани, роздатковий матеріал, клей, матеріали учнів вже підготовлені)

 –  4. Фізхвилинка

Щоб нам трішки відпочити , давайте потанцюємо!

https://www.youtube.com/watch?v=WHsuZgtaEPs

  1. Закріплення знань і використання медіа грамотності.

Для того , щоб потрапити на наступну зупинку, нам потрібно виконати останнє завдання. Вам потрібно прорекламувати свій материк, використавши  інформацію, яку  ви використали для створення леп буку.

Реклама – це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується у будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку.

Мета реклами – привернути увагу, викликати інтерес, передати споживачеві інформацію і змусити його діяти певним чином.

Тобто, у нашому випадку, ви повинні викликати інтерес саме до вашого материка.

 Презентування кожної команди.

V Підсумок уроку

– Ось ми і прибули на острів Лепбукляндія. Зібрали всі можливі скарби. Виконали усі завдання.

– Чи вдалося успішно впоратись із усіма завданнями?

– На цьому наша подорож закінчилася. Ви всі гарно попрацювали на уроці. Показали свої знання та вміння. Тепер настала та хвилина, щоб обміняти ваші скарби на оцінки і солодкі подарунки.

– Ви задоволені уроком та своїми успіхами?

– Молодці!

– До побачення!

Використана література: посібник «Медіаграмотність в початковій школі», підручник з природознавства Гладюк Т. В, Гладюк   М. М., відео з інтернету https://www.youtube.com/watch?v=WHsuZgtaEPs, https://www.youtube.com/watch?v=xRRqIOk0vXg.


Розробила: Філякіна Марина Юріївна, вчитель початкових класів  Марганецької спеціалізованої школи № 2, місто Марганець, Дніпропетровська обл.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.