Гра “Медіаходилки” для використання на під час індивідуального навчання у 3-11 класі

Гра “Медіаходилки” для використання під час індивідуального навчання у 3-11 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Білинець Діана Михайлівна, вчителька індивідуального навчання Монастирецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Горінчівської сільської ради. 

Гра розвиває:

– спостережливість і увагу, а також повноцінне сприйняття об’єктів;

– критичне мислення;

– допомагає усвідомити, які позитивні і негативні сторони можуть мати різні медіа;

– сприяє розвитку повноцінного сприйняття медіа тексту, фантазії і творчої уяви;

– спрямована на розвиток мовлення (описуючи відомих героїв з художніх та мультиплікаційних фільмів, давати їм неоднозначні оцінки).

Короткий опис вправи, анотація:  гра містить ігрове поле(авторський дизайн створено у програмі Canva), 50 карток із питаннями та завданнями, які потрібно роздрукувати, заламінувати і вирізати (на конкурс подаються у різних форматах), опис правил.

  • Завдання карток містять творчі вправи та питання на розвиток медіа грамотності, визначення достовірності інформації, навичок міжособистісного спілкування в сфері медіа.

Час необхідний на виконання вправи: 30 хвилин

Застосування вправи: можна використовувати на уроках, виховних годинах, у групі продовженого дня, на заняттях гуртків та вдома.

Необхідне обладнання/матеріали: роздрукувати матеріали гри, для гравців відповідну кількість чоловічки LEGOCity або кольорові цеглинки LEGO чи дрібні іграшки .

Форма/метод роботи: гра

Детальний опис вправи: за сценарієм звичних ходилок. Учні кидають кубик і зі старту роблять відповідну кількість кроків. Опинившись  на номері, витягують картку з відповідним номером і дають розгорнуту відповідь якщо не впоралися – один крок назад. Або можна за бажанням гравців витягувати картки наосліп. Виграє той хто швидше добереться до фінішу.

  • Завдання карток містять творчі вправи та питання на розвиток медіа грамотності, визначення достовірності інформації, навичок міжособистісного спілкування в сфері медіа.

Очікувані результати: учні навчаться визначати достовірність інформації, удосконалять навички міжособистісного спілкування в сфері медіа. Зможуть безпечно поводитися в мережі «Інтернет».

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:  учасники відкрили для себе особливість функціонування медіа, яка полягає в тому, що інформація, яка потрапляє у свідомість людини через медіаканали сприймається обмежено, тільки зоровим або слуховим аналізатором, а не всіма органами відчуттів. Також дізналися, чому люди довіряють фейкам, що робити для боротьби з фейками та які існують ефективні способи спростування фейків. Важливо бути медіаграмотним і розуміти роль критичного мислення, дотримуватися критичної дистанції по відношенню до медіа.

Використані джерела:

  1. https://mdpu.org.ua/izbash-s-s-provela-trening-z-mediagramotnosti-dlya-vikladachiv-mdpu/
  2. Практичний посібник з медіаграмотності для мультиплікаторів / За загал. ред. В. Ф. Іванова. — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2019. — 100 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *