Формуємо медіакомпетентності молодих педагогічних працівників міста Бердянська

27 – 28 серпня 2019 року у місті Бердянську Запорізької області відбувся тренінг «Як декодувати  інформацію під час виборчих перегонів» для молодих працівників та працівниць системи освіти проєкту «Праймінг[1] молодих виборців», який реалізує Центр громадянської просвіти «Альменда»   в рамках програми «Медіаграмотність для молодих виборців», яку проводять Академія української преси  в партнерстві з Міжнародною неурядовою організацією Internews. Загальною метою тренінгу   було формування медіакомпетентності молодих педагогічних працівників міста Бердянська задля підвищення рівня розуміння політичного контексту функціонування медіа під час виборчої кампанії.


Тренінгу передувала кропітка робота – навчальний компонент матеріалів для учасників створювався  з урахуванням політичного контексту медіасередовища м. Бердянськ. Задля цього було проаналізоване медійне поле Бердянська і виявлені всі елементи медійного ландшафту міста. Це надало можливість не тільки визначити основних гравців міського медійного простору, а й використати отриману інформацію та висновки для розробки  тренінгових вправ.


25 педагогічних працівниць та працівників, які представляли різні спеціальності (вчительки початкових класів та вчителі фізичного виховання, психологія та асистентка вчителя, керівниця гуртка та інші) та різні навчальні заклади міста (школи та позашкільні заклади), протягом двох днів працювали на базі Бердянського Центру дитячої та юнацької творчості.  Тренінг проводили експерти з медіа-освіти ЦГП «Альменда» Потапова Валентина та Охредько Олег.

Тренінг складався з двох основних блоків: теоретичний блок, який включав в себе розуміння того що таке інформація, її властивості та форми й методи роботи з нею та практичний блок під час якого учасники та учасниці відпрацьовували отримані знання.

В першому блоці найбільше питань виникло у учасників та учасниць під час визначення власного медіа поля. В той же час  здивування викликало і розгляду місцевого медійного поля. Більша частина групи мали обмежене уявлення про місцевий медійний ландшафт. Як сказала одна з учасниць: «Це справило на мене величезне враження – виявляється і у нас, в маленькому містечку є свій медіахолдін, своє медійне життя, повз яке ти проходиш, мигцем ухватив шматочок».

Особливістю другого блоку стало те, що всі  практичні вправи проводилися на основі місцевих матеріалів. Учасники та учасниці були шоковані, коли під час розгляду трихвилинного новинного сюжету було виявлено 19 методів маніпуляції, а більшість повідомлень в місцевій пресі не мали під собою фактичного підґрунтя. Жваві обговорення викликала місцева телевізійна політична реклама, яка велася під час передвиборчої кампанії. Після розбору одного з роликів один з учасників сказав: «Я не просто здивований, я спантеличений – як такий витвір могли зробити і поширювати».

Під час підведення підсумків тренінгу молоді педагогічні працівники та працівниці висловлювали думки щодо необхідності медіоосвіти українців, запровадження обов’язкових предметів на всіх ланках освіти – починаючи від дошкільних закладів і завершуючи освітою людей третього віку. Як висловилася одна з учасниць: «Від садочка до лавочки». Всі присутні відмічали не просто доцільність проведення таких тренінгів, а й влучність та корисність використання місцевих матеріалів: «Тренінг, побудований на інформації з місцевих газет, пабліків та телебачення дозволив мені відчути частиною цього процесу. Вся компанія пройшла через мене, але я не приділяв уваги всій інформації. А ці два дня показали мені всю важливість бути не просто освіченим, а супер освіченим» (відео інтерв’ю за посиланням [2]).

Партнерами тренінгу виступив Відділ освіти Бердянської міської ради.

Проведення цього заходу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Академії української преси та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

 

[1]Праймінг — це теорія, згідно з якою активація за допомогою медіа однієї думки у споживача інформації може викликати пов’язані з нею думки.

[2]https://youtu.be/22lISuRKcX0

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.