Вправа "Екологічні новини: правда чи маніпуляція?" для використання на уроках біології, географії, інформатики, математики, хімії у 7-11 класах є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".
Авторка: Назарчук Ірина, вчителька хімії, біології, екології КЗ "Жмеринський ліцей №4".
Короткий опис вправи, анотація:
Учні аналізують екологічні новини, щоб навчитися розпізнавати маніпуляції у медіаповідомленнях. За допомогою критичних запитань вони оцінюють правдивість та достовірність інформації про екологічні катастрофи або зміни клімату.
Мета вправи/заняття:
Навчити учнів критично мислити, аналізувати екологічні новини та виявляти медіа-маніпуляції.
Необхідне обладнання/матеріали:
Комп'ютери/планшети з доступом до інтернету, приклади екологічних новин або статей.
Детальний опис вправи/уроку:
Учитель роздає учням статті про екологічні проблеми (наприклад, про зміну клімату, екологічні катастрофи).
Кожен учень або група учнів повинні проаналізувати надані статті, використовуючи такі критерії:
Чи є достовірні джерела?
Чи не перебільшені факти?
Чи подаються альтернативні точки зору?
Учні складають список маніпулятивних технік, які могли бути використані у статтях (наприклад, викривлення фактів, емоційне маніпулювання).
На основі аналізу учні створюють есе або постер, де пояснюють, як розпізнати маніпуляції в екологічних новинах.
Очікувані результати:
Учні зможуть розпізнавати маніпулятивні техніки у медіаповідомленнях та критично оцінювати достовірність екологічних новин.
Підсумок / рефлексія:
Після виконання вправи учні обговорюють, що виявили під час аналізу, і діляться своїми висновками щодо різних маніпулятивних технік.
Список використаних джерел