Вправа для використання на уроці зарубіжної літератури у 5 класі при вивченні теми «Льюїс Керролл "Аліса в Країні Див". Пошуково-інтелектуальна веб-гра» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторки: Коваленко Ольга Вікторівна і Злобова Анна Павлівна, вчительки зарубіжної літератури Краматорського НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 – дошкільний навчальний заклад".
Мета вправи/заняття: на прикладі твору Льюіса Керролла «Аліса в країні Див» проаналізувати та синтезувати факти з різних галузей знань; навчити знаходити справжні життєві орієнтири, співпрацювати та спілкуватися з іншими ; розвивати творчу уяву, культуру зв’язного мовлення, логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до себе, самоцінність як складову рису щасливої людини.
Короткий опис вправи, анотація: розробка має на меті реалізацію наскрізних змістових ліній (громадянська відповідальність, здоров'я й безпека), інтеграцію інфомедійного компонента як необхідної складової інноваційного навчально-методичного забезпечення уроків зарубіжної літератури для набуття здобувачами освіти навичок критичного сприйняття, осмислення інформації та аргументованого її використання в комунікації, формування інфомедійної грамотності в рамках шкільної програми середньої ланки.
Увагу акцентовано на формуванні інфомедійних умінь як вагомої складової компетентнісного навчання з використанням різноманітних прийомів сучасних освітніх/педагогічних технологій.
Час необхідний на виконання вправи: 15-20 хвилин
Застосування вправи: може бути використана як на пізнавально-операційному етапі, так і під час рефлексії. Характерною особливістю вправи є те, що її можна застосувати в онлайн-навчанні та в інклюзивній освіті, оскільки дозволяє працювати відокремлено.
Необхідне обладнання/матеріали: презентація, інтернет-простір
Форма/метод роботи: пошуково-інтелектуальна веб-гра
Детальний опис вправи:
Форма участі:
Індивідуальна або колективна форма участі. Кількість учасників гри необмежена.
Мотивація: Дітям пропонується в ігровій формі долучитися до виконання завдань. Завдання прості, яскраві, з підказками, що дозволяє утримувати концентрацію уваги на високому рівні та враховує вікові особливості навіть при дистанційному навчанні.
Обладнання: Презентація із завданнями
Покроковий опис гри:
2 слайд
Мета – зацікавити новою формою роботи.
«Любий друже, терміново потрібна твоя допомога!
Наша улюблена героїня Аліса потрапила в небезпечну країну брехні. Щодня вона мусить зустрічатися з великою кількістю маніпуляцій, пропаганди. Вони спотворюють реальність. Ти можеш спробувати допомогти. Рушаймо! Підказки будуть поруч!»
3 слайд
Мета - ознайомити зі шкідливим впливом медіапростору.
Дітям пропонується ознайомитися з поняттями «пропаганда», «маніпуляція», скориставшись наданими посиланнями.
4,5,6 слайд
Мета – долучити дітей до виконання завдань, спрямованих на розвиток вміння розрізняти види маніпуляцій в медіапродуктах, формувати асертивну поведінку як конструктивну форму комунікації.
«Подивись відео, знайди вірус і подолай його, натиснувши на посилання!»
7 слайд
Мета – долучити дітей до творчої розумової праці у вигляді розкодування ребусів для отримання інформації про кібершахрайство та можливий захист від нього.
«Вірус-шахрай»
Що ніколи не можна використовувати в особистих паролях? Спробуй відгадати!»
8 слайд
Мета – візуалізація отримання кінцевого продукту гри у вигляді набутих знань, навичок.
«Друже, сьогодні ти знайшов справжній скарб – імунітет до вірусів!»
9 слайд
Мета – релаксація, авторський відеоролик
Очікувані результати: діти навчаться перетворювати інформацію в цифровому середовищі, по-різному використовуючи її для обговорення особистісних і певних соціально значущих питань; інтегрувати інформацію, надану в різний спосіб, в межах одного або кількох медіатекстів.
Використані джерела:
Список використаних джерел
http://theory-of-composition11zh.blogspot.com/2008/11/blog-post_8648.html
https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+MEDIA102+2018_T3/about