Вправа для використання на уроці математики у 6 класі при вивченні теми «Відсотки» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Автор: Дмитрієв Андрій Костянтинович, вчитель математики Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 15.
Мета вправи/заняття: розвиток уважності, критичного мислення,практичне застосування знань про відсоткові розрахунки
Короткий опис вправи, анотація: аналіз запропонованої статті,пошук помилок.
Час необхідний на виконання вправи: 20 хвилин
Застосування вправи: на уроці під час вивчення теми, на факультативних заняттях.
Необхідне обладнання/матеріали: комп'ютер.
Форма/метод роботи: індивідуальна самостійна, колективна.
Детальний опис вправи:
Одна журналістка, у якій, ймовірно, були не дуже хороші відносини з математикою, написала статтю, яка з'явилася в одному інтернет-виданні:
«20-23 січня 2021 року , протягом трьох днів, адміністрація магазину "М" мобільних телефонів переглядала ціни на товар.Через вісім днів, 02 лютого цього ж року, ціна на телефон марки "Т" з 7240 гривень збільшилася на 15 процентов.Уже через півроку, у вересні, магазин планує встановити на вказаний телефон ціну 6878 гривень, що можливо після зниження останньої ціни на 5 процентов. В магазині "А" телефон цієї ж марки коштував на 7 відсотків дешевше початкової ціни на телефон в магазині "Т" .В цей же період, що і в магазині "М" (січень 2022року), після проведеного моніторингу цін, телефон теж став коштувати на 15 відсотків дорожче, але через через три місяці (квітень, 2021 року), ціна на нього впаде на ті ж 15 відсотків. Таким чином, ціна на телефон в магазині "А" повернеться до початкової.З усієї мережі магазинів мобільного зв'язку я продемонструвала, як змінюються ціни на телефон тільки в трьох магазинах. У наступній статті я надам інформацію про цінову політику інших магазинів ("А", "М" і "В")».
Скільки помилок допустила журналістка і які це помилки?
Очікувані результати: максимум знайдених помилок в статті, їх конкретизація.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: враження від роботи над завданням.