info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Аргументи і факти

25.10.2024  

Вправа "Аргументи і факти" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Людмила Понцір.

Тривалість виконання: 15 хвилин

Аудиторія та її вік: 6 клас

Які навички формує, для чого вправа:

Подолання стереотипного мислення сприяє всебічному розвитку учнів, допомагає подолати замкненість і відстороненість, байдужість до соціальних проблем

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Знати зміст твору

Послідовність виконання, опис вправи:

  1. Визначити аргументи;
  2. Визначити факти;
  3. Поділитися своїми враженнями про цей твір.

Вправа «Аргументи і факти»

Вищим рівнем медіаграмотності учня 6-го класу можна вважати його використання в поясненнях інформації з різних джерел, зокрема текстів та відеоматеріалів, коли він визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів, розрізняє факт і судження в запропонованому тексті/медіатексті.

Подолання стереотипного мислення сприяє всебічному розвитку учнів, допомагає подолати замкненість і відстороненість, байдужість до соціальних проблем. Проявом стереотипного мислення може бути дискримінація за різними ознаками: гендерними, віковими, приналежністю до певної соціальної групи.

         Для шестикласників я можу запропонувати вправу «Аргументи і факти». Її можна використовувати на уроках української літератури під час вивчення повісті   Ярослава Стельмаха«Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Проаналізуємо епізоди.

Аргументи.

  • Чудовисько живе в озері. Про це свідчать великі подряпини на стовбурах дерев біля водоймища, а на піску сліди здорових лап (схожі на лапи крокодила).
  • Хлопці (Митько і Сергій) почули рев і побачили бульбашки у воді.
  • Неясний рух біля води. У воді пливло щось доісторичне (потвора) з червоними очима.

Факт. Василь Трош вирішив так налякати хлопців.

Аргумент. Минулого року «ботанічка» дає дітям завдання – зібрати гербарій рідного краю. Митько взяв колекцію у свого брата, навіть не поцікавившись, що там є. Підписав і здав.

Факт. Виявився гербарій Далекого Сходу.

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Велика увага приділяється роботі з інформацією, наприклад «знаходить у тексті відому і нову інформацію», «визначає головну і другорядну інформацію», «піддає сумніву інформацію з тексту на підставі розрізнення фактів і суджень про факти», що підтверджує спрямованість програми на формування в учнів критичного мислення

Джерела, які були використані:

  1. Іванова Т., Ізбаш С. Методичні «родзинки» онлайн-тренінгу з медіаграмотності «Будь у тренді: МІГ в online!»: практичний посібник / за заг. ред. В. Іванова. Київ : Академія української преси, Центр вільної преси, 2020. — 96 с.
  2. Інфомедійна грамотність онлайн: посібник для тренера / за заг. ред. Тараненко О. / Розроблено в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність». Київ : IREX, 2021. 400 с.
  3. Медіаграмотність для громадян. Вправи, які розвивають навички інфомедійної грамотності. Навчально-методичне видання. Київ: IREX в Україні, 2020.
  4. О. П. Мокрогуз Модельна навчальна програма «Основи медіаграмотності» (5–6 класи) для закладів загальної середньої освіти / О. П. Мокрогуз / За редакцією О. В. Волошенюк, В. Ф. Іванова, Р. І. Євтушенко — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2021. — 21 с
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram