Вправа "Ознаки замовних матеріалів" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Авторка: Наталя Калянова.
Тривалість виконання:
10 - 15 хвилин
Аудиторія та її вік:
14 - 17 років
Які навички формує, для чого вправа:
Формування критичного мислення, удосконалення вміння розпізнавати в медіа та фейкову інформацію, аналізувати джерела інформації.
Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:
Доступ до інтернет, або матеріал в доступі офлайн.
Послідовність виконання, опис вправи:
- Ознайомитись зі статтею.
- Дати відповіді на запитання:
- Які враження викликає матеріал статті?
- Ваші власні враження від статті?
- Чі вважаєте ви що стаття може бути заможною?
- Які саме ознаки вказуючи, щостватья може бути замовною?
- Проаналізуйте сайт розміщення статті?
- Виділіть у тексті факти і судження, припущення.
- Чи дотримується автор стандартів етики інформаційної журналістики?
- Чи є посилання на першоджерело?
- Чи пов’язаний матеріал статті зі значущим інформаційним приводом?
- Чи має стаття автора та зворотній зв’язок?
- Знайдіть в статті приклади мови ворожнечі, маніпуляції та приниження об’єкиа матеріалу.
- Зробіть висновок.
Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):
Медіаграмотність, джинса, мова ворожнечі, маніпуляція суспільною думкою, вплив і формування негативного ставлення до об’єкта матеріалу статті.
Джерела, які були використані:
https://izdato.net/news/politics/item/2539-shcho-vzhivala-aktiv-stka-morozova-pered-tim-yak-zaproponuvala-vlasnoruch-v-dremontuvati-vs-dorogi-v-zapor-zhzh?fbclid=IwAR32gkSGgEKaZjSTFuNLaAG02Qc1yvKknqprUAyElA7Ucpfkc1TZQBT5diE