info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Батареї ресурсу

09.10.2024  

Вправа "Батареї ресурсу" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Тетяна Устименко.

Тривалість виконання: 40 хв

Аудиторія та її вік: 15+

Які навички формує, для чого вправа:

Навички: робота з інформацією (медіаспоживання) у воєнний час, контроль медіаполя, таймменеджмент. Окреме завдання — розвиток рефлексії як наскрізної навички, стресменеджмент.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Шаблон “Батареї”

Послідовність виконання, опис вправи:

Вступне слово тренера про концепцію “батареї довіри”:

Це поняття введено Тобіасом Лютке, генеральним директор Shopify: « Ще одна концепція, про яку ми багато говоримо, — це те, що називається «батарея довіри». Вона фіксується на 50 відсотках, коли людей вперше приймають на роботу. І потім кожного разу, коли ви працюєте з кимось у компанії, батарея довіри між вами або заряджається, або розряджається, залежно від того, чи виконуєте ви те, що обіцяєте. Прийняття цієї концепції допомагає більш чітко оцінити трудові відносини. Вимірюючи заряд батареї довіри , ми маємо  контекст для створення будь-якого потенційного конфлікту. Низька довіра є основою багатьох особистих суперечок на роботі. Коли батарея розряджається, речі швидко стають суворими.

Батарея довіри – це підсумок усіх взаємодій на сьогоднішній день. Якщо ви хочете зарядити акумулятор, вам доведеться робити різні речі в майбутньому. Враховуються лише нові дії та нове ставлення. Акумулятор довіри є особистим: Боб може мати 85% з Алісою та 40% з Джимом. У той час як Аліса може мати 25% у Боба та 60% у Джима”.

Сенс цієї вправи в медіаосвіті полягає в тому, щоб спробувати дати чесну оцінку того, як наша довіра формується щодо певного медіаконтенту.

Кроки виконання

  1. Після пояснення учасникам основ концепції на заготовлених аркушах з шаблоном “батарей довіри” просимо написати окремі види інформації, які постійно ними споживаються: телевізійні передачі про..., записи експертів на ютубі, соцмережі, основні інформаційні канали, короткі ролики, стрімінгові платформи, онлайн кінотеатри, і т.п.
  2. Даємо кожному учаснику кілька хвилин, щоб поміркувати та заповнити аркуші “батарей довіри” на основі взаємодії, яку вони мали  з кожним зазначеним пунктом споживання медіаконтенту “Наскільки заряджена батарея довіри до цього?”
  3. Даємо час учасникам подумати, як вони можуть покращити набір своїх “акумуляторів”, щоб загальний їх “сумарний заряд” мав високий рівень енергії і не залишалося “розряджених” батарей.
  4. Обговорюємо результати роботи на загал за згоди учасників поділитися своїми матеріалами або ж їх частиною.

Підводимо підсумок вправи за такими запитаннями:

  • Чому ви оцінили довіру до одних “батарей” нижче, ніж до інших?
  • Чи існують однакові “батареї”, які заряджені у різних учасників по-різному? Чому так?

Які поради чи дії ви можете зробити, щоб допомогти собі та своїм колегам успішно тримати зарядженими акумулятори довіри?

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Споживання інформації може або давати ресурс або ж, навпаки, забирати його. У критичні часи, часи війни це стає дуже  важливим. На самопочуття людини впливають не лише новини, але й ширше коло медіаконтенту, який теж треба контролювати та періодично “чекапити”.

Алгоритми критичного споживання новин до певної міри можна вважати загальновідомими, проте з іншими видами контенту все не так очевидно. Критерієм відбору щодо них може стати рівень ресурсності для конкретної людини.

Джерела, які були використані:

Вправа створена за мотивами розділу бестселера про менеджмент:  Не обов’язково бути божевільним на роботі , написаного Джейсоном Фрідом і Девідом Гайнемайєром Ганссоном

Шаблон картки з “батареями” (як орієнтир) - https://drive.google.com/file/d/1rd1x0XlqPuiB88yxdNVOsSa0MtnMy7Lv/view?usp=sharing

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram