Вправа "Батареї ресурсу" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Авторка: Тетяна Устименко.
Тривалість виконання: 40 хв
Аудиторія та її вік: 15+
Які навички формує, для чого вправа:
Навички: робота з інформацією (медіаспоживання) у воєнний час, контроль медіаполя, таймменеджмент. Окреме завдання — розвиток рефлексії як наскрізної навички, стресменеджмент.
Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:
Шаблон “Батареї”
Послідовність виконання, опис вправи:
Вступне слово тренера про концепцію “батареї довіри”:
Це поняття введено Тобіасом Лютке, генеральним директор Shopify: « Ще одна концепція, про яку ми багато говоримо, — це те, що називається «батарея довіри». Вона фіксується на 50 відсотках, коли людей вперше приймають на роботу. І потім кожного разу, коли ви працюєте з кимось у компанії, батарея довіри між вами або заряджається, або розряджається, залежно від того, чи виконуєте ви те, що обіцяєте. Прийняття цієї концепції допомагає більш чітко оцінити трудові відносини. Вимірюючи заряд батареї довіри , ми маємо контекст для створення будь-якого потенційного конфлікту. Низька довіра є основою багатьох особистих суперечок на роботі. Коли батарея розряджається, речі швидко стають суворими.
Батарея довіри – це підсумок усіх взаємодій на сьогоднішній день. Якщо ви хочете зарядити акумулятор, вам доведеться робити різні речі в майбутньому. Враховуються лише нові дії та нове ставлення. Акумулятор довіри є особистим: Боб може мати 85% з Алісою та 40% з Джимом. У той час як Аліса може мати 25% у Боба та 60% у Джима”.
Сенс цієї вправи в медіаосвіті полягає в тому, щоб спробувати дати чесну оцінку того, як наша довіра формується щодо певного медіаконтенту.
Підводимо підсумок вправи за такими запитаннями:
Які поради чи дії ви можете зробити, щоб допомогти собі та своїм колегам успішно тримати зарядженими акумулятори довіри?
Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):
Споживання інформації може або давати ресурс або ж, навпаки, забирати його. У критичні часи, часи війни це стає дуже важливим. На самопочуття людини впливають не лише новини, але й ширше коло медіаконтенту, який теж треба контролювати та періодично “чекапити”.
Алгоритми критичного споживання новин до певної міри можна вважати загальновідомими, проте з іншими видами контенту все не так очевидно. Критерієм відбору щодо них може стати рівень ресурсності для конкретної людини.
Джерела, які були використані:
Вправа створена за мотивами розділу бестселера про менеджмент: Не обов’язково бути божевільним на роботі , написаного Джейсоном Фрідом і Девідом Гайнемайєром Ганссоном
Шаблон картки з “батареями” (як орієнтир) - https://drive.google.com/file/d/1rd1x0XlqPuiB88yxdNVOsSa0MtnMy7Lv/view?usp=sharing