Вправа "Вплив соціальних мереж на освіту" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Автор: Андрій Скоробогатов.
Тривалість виконання: 45 хвилин
Аудиторія та її вік:
Учні старших класів, студенти професійно-технічних закладів освіти або коледжей.
Які навички формує, для чого вправа:
Ця вправа сприяє розвитку таких компетенцій:
Та безпосередньо впливає на:
Інструментальний вимір: як отримувати доступ до інформації та шукати її;
Когнітивний вимір: розуміння того, як інформація перетворюється на знання;
Комунікативний вимір: спілкуйтеся за допомогою технологічних засобів.
Послідовність виконання, опис вправи:
Вчитель обговорює в процесі діалогу з учнями наступні моменти:
Алгоритм обговорення додається.
Зіткнувшись із цифровою революцією та розвитком соціальних мереж, середовище, в якому ми живемо, радикально змінилося, і освітня галузь не уникнула цього. Це передбачає адаптацію нових стратегій викладання та навчання.
Соціальні мережі роблять учня головним героєм, змушують його брати участь і вимагають від нього участі для досягнення результатів навчання . Крім того, через освітні соціальні мережі користувачі діляться ідеями, знаннями про дисципліну, навчають своїй роботі або ставлять запитання.
Щоб вважати, що соціальні мережі впливають на трансформацію освіти , важливо підкреслити, що вчитель відіграє визначальну роль у процесі генерування знань разом із учнями.
Однак для правильного використання цих мереж необхідна адекватна підготовка підлітків.
Як соціальні мережі впливають на освіту?
Соціальні мережі стали незамінними союзниками для більшості молодих людей. За словами експертів, ми проводимо в мережах в середньому більше 4 годин на день, і 80% людей роблять це зі смартфонів, причому найчастіше використовуються YouTube, Instagram, Х (колишній Twitter), Tik Tok, Linkedin і Facebook.
Youtube
Його можна вважати ідеальною платформою для заохочення в освітньому процесі використання соціальних мереж у класі. Чому? Його можливості безмежні, від створення каналу, у який ми будемо завантажувати вміст, до використання відео та навчальних посібників для підтримки презентації класу.
Одна з улюблених мереж підлітків і чудовий варіант, щоб запропонувати діяльність у класі: від завантаження зображень і відео до трансляції відео в прямому ефірі.
Провідна соціальна мережа серед професіоналів і компаній. Що стосується сфери освіти, це гарна довідка для того, щоб навчитися складати резюме.
Блоги
Створення блогів і контенту для блогу також є хорошим навчальним засобом, оскільки можна писати на різні теми: літературні твори, малюнки, досліди...
Переваги
Якщо нам вдасться ефективно включити соціальні мережі в освітній процес, ми побачимо такі переваги, як:
Поліпшити спілкування
Більш ніж доведено, що соціальні мережі покращують спілкування між учнями та вчителями як за межами класу, так і всередині класу. Молоді люди вважають себе справжніми цифровими вихідцями, і вони почуваються як вдома, використовуючи цей тип каналів в освітній сфері.
Крім того, вони також служать для контакту з експертами з конкретних предметів або для встановлення нових стосунків зі студентами з інших центрів.
Невичерпне джерело інформації та ресурсів
Інтернет загалом і соціальні мережі зокрема стали джерелом нескінченної інформації, освітніх ресурсів і натхнення.
Створення груп для вирішення сумнівів або роботи
Вчителі можуть доповнювати свої заняття діяльністю та дебатами в соціальних мережах, створюючи закриті групи.
Взаємодія між учнями
Соціальні мережі сприяють взаємодії між студентами, які сприймають навчання як звичайну, групову, а не індивідуальну роботу.
Недоліки
Залежність
Зловживання соціальними мережами протилежне таким потребам, як відпочинок або особисте спілкування з родиною та друзями. Ми повинні пояснити учням, що використання мереж є ще одним інструментом навчання, який доповнює інші, а не замінює їх.
Кібербулінг
Розуміється як психологічне переслідування через Інтернет, мобільний телефон або онлайн-відеоігри.
Сегментація
Ті учні, які мають труднощі з доступом до Інтернету та соціальних мереж, знаходяться під загрозою дискримінації. Щоб уникнути цього, ми повинні забезпечити засоби, які можуть забезпечити вирішення цієї проблеми, наприклад комп’ютери та інші пристрої, щоб учень міг нормально працювати.
Висновки:
Учні розуміють необхідність та користь використання соціальних мереж, можуть оцінити їх роль в освітньому процесі, володіють практичними навичками перевірки інформаційних повідомлень на достовірність.
Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):
«Якщо вас немає в інтернеті, значить вас не існує»
Джерела, які були використані:
https://www.aup.com.ua/book-review/mediapedagogika/
https://www.aup.com.ua/book-review/resursi-aup-do-globalnogo-tizhnya-medi/
https://www.aup.com.ua/book-review/mediagramotnist-pid-chas-viyni-teori/
https://www.aup.com.ua/book-review/informaciyna-gigiiena-ta-mediaosvita/
https://www.aup.com.ua/book-review/mediaosvitniy-poradnik-dlya-pedagoga/