Вправа "Я – журналіст!" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Авторка: Валентина Марченко.
Тривалість виконання: 20-35 хвилин
Аудиторія та її вік:
10-16 років, дорослі
Які навички формує, для чого вправа:
Розвиток вміння розпізнавати інформацію, критично мислити ставитися до інформації, усвідомлення наявності різних поглядів, думок
Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:
Олівці, фломастери, папір, клей, ножиці, вирізки з журналів, газет
Послідовність виконання, опис вправи:
Всі хоча б раз у житті уявляли себе в ролі журналіста, брали інтерв’ю або втгадували цікаву історію. Учасникам пропонується створити дві картки з інформацією або історію (одна правдива, інша фейкова) від імені весняної квітки або тварини. Після цього обирається ведучий, який виконує роль журналіста. Він має презентувати, представити кожного учасника. Від імені весняної квітки або тварини учасники презентують інформацію, яку приготували. Наприклад, складається розповідь про життя або випадок її учасника. Завдання інших вгадати де правдива інформація, а де фейкова. Ведучий спільно з учасниками визначає методи і засоби, які були використані для створення правдивої і неправдивої інформації.
Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):
Фейк, інформація, маніпуляція
Джерела, які були використані:
Електронний ресурс: http://mediadriver.online/dictionary/