info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Стоп-кадр

18.06.2024  

Вправа "Стоп-кадр" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Олена Таранич.

Тривалість виконання: 40 хв.

Аудиторія та її вік: 12+

Які навички формує, для чого вправа:

Формувати навички глядацької грамотності, вміння критично осмислювати переглянуте, аналізувати, робити власні висновки та судження.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Брошура схеми-аналізу історичного фільму

Послідовність виконання, опис вправи:

Сучасні діти, належать до покоління візуалів, для яких наочний контент має величезне значення. Вони звикли отримувати інформацію через зображення, відео та інші графічні засоби. Це відображається в їхньому сприйнятті навчального матеріалу та способах комунікації. Використання документальних та художніх фільмів на уроках у школі та поза нею, може бути ефективним інструментом для залучення учнів та збагачення навчального процесу. Однак, важливо обирати відповідні фільми, які відповідають меті уроку та віковим особливостям учнів. Але для того, щоб сформувати у підростаючого покоління навички глядацької грамотності, варто пам’ятати, що ми не просто переглядаємо фільм, а й в обов’язковому порядку обговорюємо його та робимо власні висновки стосовно побаченого матеріалу.

Вправа «Стоп-кадр»

«Стоп-кадр» - це вправа, яка допомагає використовувати документальні історичні фільми у навчальних цілях.

*Примітка: якщо вправа виконується на уроці − учні отримують випереджальне завдання: переглянути фільм вдома.

Оскільки сучасні діти стикаються з великою кількістю візуальних матеріалів у мережі Інтернет та мас-медіа, важливо навчити їх аналізувати, критично оцінювати та розуміти цю інформацію.

В залежності від теми уроку, типології заняття та вікової категорії аудиторії вчитель або тьютор обирає фільм.

Після перегляду кіно, глядачі отримують роздруковану брошуру «Схема-аналіз історичного фільму» (за фільмом «Хайтарма»), яка складається з п’яти блоків:

І. Загальні відомості про фільм (назва, режисер, який історичний період чи доба транслюється, головна проблема кінотвору).

ІІ. Робота з постером передбачає чітке розставлення смислових акцентів кінокартини, зокрема виділення головних і другорядних елементів.

ІІІ. Аналіз медіатексту:

  • Визначення достовірних фактів за рахунок аргументів і доказів документального характеру;
  • Визначення вигаданих фактів, як художнього вимислу авторів картини;
  • Визначення художніх та естетичних засобів, які відображають правдивість зображуваної епохи;
  • Визначення ролі музичного оформлення для створення імовірної вірогідності та автентичності картини;
  1. IV. Аналіз образу головного героя (наскільки відповідає створений авторами образ реально існуючому прототипу).
  2. V. Створення власного судження чи оцінки: за рейтинговою шкалою від 1 до 5 визначити, наскільки, на вашу думку, фільм можна назвати документальним (зафарбувати необхідну кількість зірочок).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Історичні фільми − це не тільки розповідь про минуле, але й можливість переосмислити наші сучасні цінності та переконання, подивитися на них під новим кутом зору.

Джерела, які були використані:

 

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram