Вправа "Yes / No Corner" з теми "Mass Media" для використання на уроці англійської мови у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Автор: Андрієнков Ігор Леонідович, вчитель англійської мови КЗ "Новомиколаївський ліцей" Шевченківської селищної ради.
Мета вправи/заняття: розвивати навички медіаграмотності
Короткий опис вправи, анотація: учні та учениці навчаться основам медіаграмотності на прикладах засобів масової інформації, з яких вони дізнаються новини тощо; виконання цієї вправи допоможе сформувати в учнів та учениць розуміння впливу ЗМІ на свідомість людини.
Час необхідний на виконання вправи: 45 хв.
Застосування вправи: урок іноземної мови (англійської); позакласна діяльність
Необхідне обладнання/матеріали: картки із запитаннями для обговорення, комп’ютер/проекторна дошка, гаджети, Jamboard, Mentimeter
Форма/метод роботи: індивідуальна та групова форма роботи; методи навчання: інформаційні, пошукові, аналіз та критичне мислення
Детальний опис вправи:
1) Учні/учениці рандомно рухаються класом, повторюючи за вчителем/-ькою фразу “Mingle - Mingle”, за сигналом учителя/-льки учні та учениці зупиняються і об’єднуються у пари з найближчими однокласником/-цею та обговорюють запитання, фіксують результати обговорення. Вправа повторюється декілька разів з метою змін у парах. Потім декілька учнів/учениць презентують результати обговорення.
Орієнтовні питання для обговорення:
Do you often use the Internet? What for? (Ти часто користуєшся Інтернетом? Для чого?)
How often do you watch TV? What programmes are your favourite ones? (Як часто ти дивишся телебачення? Які програми – твої улюблені?)
Do you often read a newspaper? If yes, what information attracts your attention there? (Ти часто читаєш газети? Яка інформація приваблює тебе?)
Do you like to read magazines? (Ти любиш читати журнали?)
Do you sometimes listen to the radio? What are your favourite radio programmes? (Ти часто слухаєш радіо? Яка твоя улюблена радіо програма?)
2) Учні та учениці отримують покликання на Mentimeter та індивідуально відповідають на запитання How DoYou Get to Know the News? Учитель/-ка презентує результати учнівських відповідей, виводячи отриману «хмару слів» на екран (слова, більші за розміром – найактуальніші, найбільш популярні джерела інформації та новин). Один із учнів/учениць робить висновок.
Відповіді учнів/учениць:
3) Учні та учениці разом із вчителем/-лькою обговорюють, чи завжди джерела, які є найпопулярнішими, надають достовірну інформацію; чи завжди заголовки новин відповідають змісту статті; як популярні соціальні мережі обирають рекламу, новини для вашого профілю; як правильно розповідати про новини (із дотриманням покликань на джерела інформації, правил цитування) тощо.
4) Вправа Yes / No Corner
Учитель/-ка почергово виводить на екран фрейми Jamboard, на яких розміщені твердження / певна інформація, учні та учениці мають об’єднатися у групи (ті, хто згоден із поданим твердженням; ті, хто не згоден; ті, хто мають сумніви) відповідно до смайликів (варіації об’єднання: 1) зображення зі смайликами можна розмістити на різних стінах класу; 2) учитель/-ка може надати учням/ученицям доступ для редагування Jamboard, і вони пишуть свої імена на стікерах біля відповідного смайлика). У групах учні та учениці обговорюють зазначене твердження, доводять свою точку зору, презентують результати обговорення усьому класу. Особливість вправи полягає у тому, що кожен із учасників/-ць під час презентації може змінити свою думку і перейти до іншої групи, якщо комусь вдалося переконати його/її.
Орієнтовні твердження для обговорення (з використанням онлайн-дошки Jamboard):
5) На етапі рефлексії кожен із учнів/учениць по черзі надають одну пораду, як бути медіаграмотним/-ою.
6) У ролі домашнього завдання учням та ученицям необхідно пригадати (вигадати) ситуацію / подію, яка трапилася в школі, та написати про неї новину у шкільну газету, підібравши заголовок та зробивши відповідну світлину.
Очікувані результати: підвищення рівня володіння іноземною мовою з теми; розвиток навичок усного продукування, критичного мислення та вміння вирішувати проблеми; підвищення рівня обізнаності учнів та учениць з основ медіаграмотності
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: учні та учениці оволоділи навичками усного продукування, критичного мислення та вміння вирішувати проблеми; навчилися критично сприймати інформацію, а також отримали достатньо знань для створення власного писемного повідомлення.
Використані джерела:
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.