info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Вправа для використання на уроці біології у 6 класі при вивченні теми «Бактерії: роль в природі та житті людини»

Вправи для використання на уроці біології у 6 класі при вивченні теми «Бактерії: роль в природі та житті людини» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Білецька Ольга Леонідівна, вчителька біології Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Мелітопольської міської ради Запорізької області.

Мета вправи/заняття: розвиток у здобувачів освіти  критичного мислення, скептичного ставлення,  поцінування якісної аргументації, вміння вирізняти достовірну інформацію, перевіряти достовірність джерел і створювати власні медіаповідомлення; вибрати головне тощо; розвивати пізнавальну активність; вміння збагачувати та застосовувати  словниковий запас; формувати навички допитливості.

Короткий опис вправи, анотація: Цей творчий підхід прекрасно реалізується як індивідуально, так і з використанням парної чи групової роботи і дозволяє узагальнити та використати навчальний матеріал.

Час необхідний на виконання вправи: 15 – 20 хв.

Застосування вправи: цю вправу можна використовувати як при вивченні нового матеріалу, так і на уроках узагальнення та систематизації знань з певної теми.

Необхідне обладнання/матеріали: кольорові олівці, фломастери, картинки до обраної теми, наявність гаджетів, інтернету.

Форма/метод роботи: групова/пошуковий.

Детальний опис вправи: вправа «Створення власних новинних повідомлень». Обов’язково визначте для учнів заздалегідь обсяг тексту (наприклад, 100 слів), необхідність опису ілюстрацій, створення заголовка. При цьому здобувачі освіти не мають використовувати брехливої інформації, а повинні створювати в читача враження завдяки текстовим і візуальним елементам. Під час виконання завдання учасники мають звертати увагу на те, завдяки чому вони досягають заданого кута зору. А для того, щоб удосконалити розуміння технологій побудови медіаповідомлень для різних типів медіа, можна запропонувати дітям написати новину про одну й ту саму подію для різних медіа чи медіа різних власників чи таких, що мають різну аудиторію: для радіостанції чи газети, для сайту наукових новин чи звичайного новинного сайту тощо. Потім порівняйте отримані продукти й обговоріть причини відмінностей.

Очікувані результати: вправа допоможе розкрити творчій потенціал здобувачів освіти, навчить у невимушеній та спокійній формі передавати  свої знання, аналізувати, співпрацювати, виокремлювати головне.

Підсумок/рефлексія за результатами проведення вправи: на  столі стоять дві прозорі ємності, а здобувачі освіти мають тенісні м’ячики жовтого та білого кольору. Їм необхідно кинути  м’ячик певного кольору у відповідну ємність. Білий колір – на мою думку у мене не вийшло виконати це завдання, виникли труднощі. Жовтий колір – мені сподобалось, це цікаво.

Використані джерела:

  1. Методичний посібник для вчителя «МЕДІАГРАМОТНІСТЬ НА ЗАНЯТТЯХ З БІОЛОГІЇ»https://www.aup.com.ua/uploads/Mediahramotnist_Biology_2020_фін.pdf
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram