Вправа “Створення публіцистичного блогу” для використання на уроці української мови в 9-10 класі є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 9-10 класів.
Авторка: Вівчарюк Галина Романівна, вчителька української мови, української та зарубіжної літератури Глиницького загальноосвітнього навчального закладу І-ІІ ступенів Мамаївської сільської ради.
Розвиток зв’язного мовлення. Знайомство з газетним жанром блогу. Аналіз медіатексту. Ігри, захоплення і самовираження як антистрес. Довіра до онлайн-ресурсів. Вміння перевірити інформацію за допомогою кількох джерел, відрізнити факти від фейків. Написання власних блогів на злободенну тематику. Самоперевірка, взаємоперевірка та редагування матеріалів.
Мета вправи/заняття:
- з’ясувати, що таке блог; розглянути жанр газетного блогу на реальному прикладі;
- сприяти формуванню медіаграмотності в старшокласників, навичок перевірки сенсаційних і провокаційних повідомлень, розрізнення достовірних та ненадійних джерел інформації;
- обговорити психологічні проблеми дітей та підлітків, пов’язані зі стресом, негативними емоціями, війною; окреслити безпечні способи та методи їх вирішення;
- формувати вміння вести власний блог, створювати та редагувати медіатексти;
- сприяти налагодженню роботи в парах; розвивати навички взаємоперевірки матеріалів.
Переглянути повну вправу можна за посиланням: https://toolbox.medialiteracy.org.ua/toolbox/stvorennya-publiczystychnogo-blogu/