Вправа "Озвучування німих фільмів" для використання на уроці німецької та англійської мов у 7 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Авторка: Мошківська Людмила Михайлівна, вчителька німецької та англійської мов Невгодівської філії Овруцького ліцею імені Андрія Малишка.
Мета вправи/заняття: стимулювання лексичної компетентності, вміння брати на себе різну соціальну роль.
Короткий опис вправи, анотація: суть вправи лежить у методі проблемного навчання. Учні дивляться без звуку відео сюжет, частину фільму, кліп, німе чорно-біле кіно з Чарлі Чапліном, щось з сучасних серіалів. Уявляють себе громадянами тієї епохи і тієї країни, уявляють себе журналістами, які описують те, що відбувається в сюжеті. Бажано брати таку кількість героїв, яка є на відеоролику.
Час необхідний на виконання вправи: часові рамки відсутні. Залежить від обсягу відеострічки.
Застосування вправи: вправа застосовується для покращення лексичного запасу та його практичного використання.
Необхідне обладнання/матеріали: ноутбук з інтернетом, або з загруженими на нього відео файлами, проектор для кращої картинки і, можливо, додаткові атрибути, які знадобляться для входження в роль.
Форма/метод роботи: рольове моделювання.
Детальний опис вправи: Отже, по-перше фільм має бути знайомий для дітей. Або той фільм, який вони люблять або хоча б необхідно перед початком познайомитись з шматочком ролику. Дитина мусить знати в яку епоху вона потрапить. Спочатку можна надавати перевагу німому кіно. Адже в цих фільмах основна увага звертається на дію, а не на слова і там дуже чітко зрозуміло, що герой хоче зробити. Основне завдання – виразити його дію словами, що в принципі не так і тяжко. Ось декілька варіантів таких фільмів:
Далі можна обирати звичайні шматочки відомих фільмів, щоб діти знали, як грати свою роль.
Але потрібно наперед подумати про можливу лексику, яку діти захочуть використати. Вона має підходити до теми і не бути занадто професійною. Наприклад, я б не обирала фільм про Гаррі Поттера, тому що такі слова, як «чарівна паличка», «патронус» чи «омела» є не загальновживаними, тому дітям буде важко сказати хоча б щось.
Наприклад, коли вивчається тема «Їжа», доцільно взяти наступні ролики:
Насправді можна будь-яке відео, яке підходить до вашої теми уроку.
І ще один вид цього завдання це озвучувати ролики з новин. Коли показують сюжет, діти грають роль журналіста або ведучого новин і розповідають про ті події, які розвиваються на екрані.
Діти можуть бути ведучими не лише новин. Тут можна проекспериментувати і дати дітям роль ведучого якогось реаліті-шоу. А ще діти самі люблять обирати собі роль, бути на місці своїх кумирів – блогерів, співаків, які дають інтерв’ю або зірок спорту.
Очікувані результати: сталий лексичний запас на будь-яку тему, розвинуте креативне мислення.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Головне в цій вправі – креативне мислення, творчий нахил та потужний лексичний запас, який за допомогою асоціацій з відео залишиться в пам’яті дитини на довгий час. Плюс до цього у дитини з’являється бажання вчити іноземну мову, тому що їй це стало цікаво.
Використані джерела:
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.