info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Вправа "Озвучування німих фільмів" для використання на уроці німецької та англійської мов

Вправа "Озвучування німих фільмів" для використання на уроці німецької та англійської мов  у 7 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Мошківська Людмила Михайлівна, вчителька німецької та англійської мов Невгодівської філії Овруцького ліцею імені Андрія Малишка. 

Мета вправи/заняття:  стимулювання лексичної компетентності, вміння брати на себе різну соціальну роль.

Короткий опис вправи, анотація: суть вправи лежить у методі проблемного навчання. Учні дивляться без звуку відео сюжет, частину фільму, кліп, німе чорно-біле кіно з Чарлі Чапліном, щось з сучасних серіалів. Уявляють себе громадянами тієї епохи і тієї країни, уявляють себе журналістами, які описують те, що відбувається в сюжеті. Бажано брати таку кількість героїв, яка є на відеоролику.

Час необхідний на виконання вправи: часові рамки відсутні. Залежить від обсягу відеострічки.

Застосування вправи: вправа застосовується для покращення лексичного запасу та його практичного використання.

Необхідне обладнання/матеріали: ноутбук з інтернетом, або з загруженими на нього відео файлами, проектор для кращої картинки і, можливо, додаткові атрибути, які знадобляться для входження в роль.

Форма/метод роботи: рольове моделювання.

Детальний опис вправи: Отже, по-перше фільм має бути знайомий для дітей. Або той фільм, який вони люблять або хоча б необхідно перед початком познайомитись з шматочком ролику. Дитина мусить знати в яку епоху вона потрапить. Спочатку можна надавати перевагу німому кіно. Адже в цих фільмах основна увага звертається на дію, а не на слова і там дуже чітко зрозуміло, що герой хоче зробити. Основне завдання – виразити його дію словами, що в принципі не так і тяжко. Ось декілька варіантів таких фільмів:

https://tom-dzherri.net/

Далі можна обирати звичайні шматочки відомих фільмів, щоб діти знали, як грати свою роль.

Але потрібно наперед подумати про можливу лексику, яку діти захочуть використати. Вона має підходити до теми і не бути занадто професійною. Наприклад, я б не обирала фільм про Гаррі Поттера, тому що такі слова, як «чарівна паличка», «патронус» чи «омела» є не загальновживаними, тому дітям буде важко сказати хоча б  щось.

Наприклад, коли вивчається тема «Їжа», доцільно взяти наступні ролики:

  1. https://www.freenglish.ru/6part/59C1.htm (діти можуть зіграти роль офіціанта)
  2. https://www.youtube.com/watch?v=6H1iynXku-o (тут можуть розповісти, що знаходиться в їхньому холодильнику)
  3. https://www.youtube.com/watch?v=NG-de6quWkE

Насправді можна будь-яке відео, яке підходить до вашої теми уроку.

І ще один вид цього завдання це озвучувати ролики з новин. Коли показують сюжет, діти грають роль журналіста або ведучого новин і розповідають про ті події, які розвиваються на екрані.

  1. https://www.youtube.com/watch?v=0zSe87MPqJs (прогноз погоди)
  2. https://www.youtube.com/watch?v=014DeE3TUcM (новини спорту)

Діти можуть бути ведучими не лише новин. Тут можна проекспериментувати і дати дітям роль ведучого якогось реаліті-шоу. А ще діти самі люблять обирати собі роль, бути на місці своїх кумирів – блогерів, співаків, які дають інтерв’ю або зірок спорту.

Очікувані результати: сталий лексичний запас на будь-яку тему, розвинуте креативне мислення.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Головне в цій вправі – креативне мислення, творчий нахил та потужний лексичний запас, який за допомогою асоціацій з відео залишиться в пам’яті дитини на довгий час.  Плюс до цього у дитини з’являється бажання вчити іноземну мову, тому що їй це стало цікаво. 

Використані джерела:

  1. https://www.youtube.com/
  2. https://www.onlinenglish.ru/film2/Messeges1.html

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram