Вправа “Медіа-поляна” для використання на уроці основ здоров’я у 6 класі при вивченні теми «Харчування і здоров’я. Аналіз маркування харчових продуктів»

Вправа “Медіа-поляна” для використання на уроці основ здоров’я у 6 класі при вивченні теми «Харчування і здоров’я. Аналіз маркування харчових продуктів» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Гребеніченко Юлія Михайлівна, методист відділу моніторингу якості освіти, викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Комунального навчального закладу Київської обласної ради “Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів”. 

Мета вправи/заняття: розвиток навичок критичного та аналітичного мислення, медіаграмотності, здатності аналізувати отриману інформацію та робити усвідомлені висновки. 

Короткий опис вправи, анотація: вправа «Медіа-поляна», розроблена для учнів 6 класу в межах вивчення Розділу «Фізична складова здоров’я» предмета «Основи здоров’я» та зорієнтована на формування критичного та аналітичного мислення у здобувачів освіти, як ключових навичок в сучасному освітньому середовищі, забезпечення соціального розвитку особистості, формування в неї відповідальної поведінки, імунітету до можливих негативних впливів соціального та медіа оточення.

Час необхідний на виконання вправи: 20 хв.

Застосування вправи: на початку уроку під час актуалізації (мотивації) знань учнів.   

Необхідне обладнання/матеріали: ігрове поле «Медіа-поляна», картки-фігурки «Гриби», гаджети, доступ до мережі «Інтернет».

Форма/метод роботи: робота в міні-групах, ігрова навчальна діяльність.

Детальний опис вправи: педагог пропонує учням попрацювати у міні-групах. Кожна група отримує ігрове поле «Медіа-поляна», картки-фігурки «Гриби». Педагог пропонує учням розглянути фігурки грибів зі зворотнього боку на якому нанесені відповідні харчові маркування (графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері)) та визначити в якому секторі ігрового поля має знаходитися кожен «гриб». Учні 8 хвилин працюють з картками-фігурками, шукаючи інформацію в мережі Інтернет та встановлюють у відповідному секторі ігрової «медіа-поляни». По завершенні часу відведеного на спільну роботу, педагог пропонує групам провести екскурсії своїми полянами, кожна група презентує один сектор (7 хв). Потім педагог пропонує перевірити правильність виконання вправи, демонструючи картинку ігрового поля з розставленими вірно картками на екрані проектора чи роздруківці. Учні аналізують власні «медіа-поляни» разом з вчителем (5 хв).

Очікувані результати: у результаті проведення вправи «Медіа-поляна» учні вчаться аналізувати отриману інформацію, здійснювати її пошук в мережі інтернет, критично мислити, знаходити правильні рішення, виробляти відповідальне ставлення до власного здоров’я, виявляти маніпулятивні маркування виробників.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: педагог пропонує учням дати відповіді на запитання «Що я дізнався нового?», «Про що розповім вдома?», «Що важливо для мене?».

Використані джерела:  інформаційні ресурси мережі Інтернет (картинки)

  1. Інформаційне джерело: E-номер. Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії: https://uk.wikipedia.org/wiki/E-%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80
  2. Інфо-джерело: Харчові добавки: безпечні і шкідливі для здоров’я “Е”: https://ukr.media/food/384020/?amp=1

Ігрове поле «Медіа-поляна» (з вірно розставленими фігурками-картками) для вчителя

Ігрове поле «Медіа-поляна»  для міні-груп учнів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.