info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Вправа для використання на уроці української літератури у 6 класі при вивченні теми «Невідомий Шевченко. Радіо. Особливості подачі інформації на радіо»

Вправа для використання на уроці української літератури у 6 класі при вивченні теми «Невідомий Шевченко. Радіо. Особливості подачі інформації на радіо» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Табунщик Наталя Анатоліївна, вчителька української мови і літератури Криворізької гімназії №127 Криворізької міської ради.

Мета вправи/заняття:  повторити відомості про життєвий і творчий шлях Т.Г. Шевченка, дати поняття радіо як виду медіа, коротко ознайомити учнів із історією його виникнення, визначити особливості подачі інформації  на радіо, закріпити на практиці отримані учнями знання; удосконалювати навички зв’язного мовлення; розвивати творчі здібності учнів, вміння застосовувати набуті знання в конкретній ситуації; виховувати інтерес до вивчення літератури й медіакультури.

Короткий опис вправи, анотація: розробка спрямована на розвиток вмінь дітей працювати з текстовою та аудіальною інформацією, розрізняти відому й нову інформацію, трансформувати її в медіатекст (сценарій радіопередачі).

Час необхідний на виконання вправи: 1-2 уроки (найкраще спарені).

Застосування вправи: література, журналістика (створення сценаріїв радіопередач).

Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер (ноутбук), мультимедійний проектор, екран, колонки, портрет Т. Шевченка, аудіозаписи творів поета в сучасній музичній обробці, презентація до уроку, інформаційний матеріал, оціночні картки учнів.

Форма/метод роботи: літературна вікторина, індивідуальна, групова, мінідискусія, консультація «експертів», робота в парах (диктори).

Детальний опис вправи: на основі опрацьованої інформації діти повторюють біографію поета, отримують випереджаюче завдання дібрати цікаві маловідомі факти з життя митця та аудіозаписи творів у сучасній музичній обробці, після прослуховування висловлюють власну думку; отримують при допомозі вчителя й консультантів  нові знання про радіо як вид медіа, історію його виникнення та особливості  подачі інформації, а також вчаться на практиці створювати медіатекст (сценарій) шляхом трансформації текстового повідомлення.

Очікувані результати: отримання нової інформації про життя поета, засвоєння теоретичних знань про радіо як вид медіа, вміння створювати сценарій радіопередачі.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:  виконання завдання потребує достатнього рівня володіння інформацією, розвитку комунікативних навичок шестикласників під час роботи в групах чи індивідуально, отримані знання краще засвоюються дітьми через їх практичне втілення – створення конкретного продукту.

Використані джерела:

  1. Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід: навчальний посібник / за ред. Л. А. Найдьонової,О. Т. Баришпольця. – К.: Міленіум,  2010.
  2. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник /ред.-упор. В.Ф Іванов, О.В. Волошенюк; за наук. ред. В.В.Різуна. – Київ: Центр Вільної Преси, 2013. – 352 с.
  3. Українська література: підруч. для 6 кл. загальноосвітніх навч. закл./ О. М. Авраменко – К.: Грамота, 2014. – 264 с.
  4. Череповська Н. Медіакультура та медіаосвіта учнів ЗОШ: візуальна медіакультура. – К.: Шкільний світ, 2010
  5. http://a-yak.com/xto-vinajshov-radio/
  6. http://yak-vsi.com/147462-yak-vinajjshli-radio.html
  7. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%E0%E4%E8%EE
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram