Вправа для використання на уроці української літератури у 6 класі при вивченні теми «Невідомий Шевченко. Радіо. Особливості подачі інформації на радіо» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Табунщик Наталя Анатоліївна, вчителька української мови і літератури Криворізької гімназії №127 Криворізької міської ради.
Мета вправи/заняття: повторити відомості про життєвий і творчий шлях Т.Г. Шевченка, дати поняття радіо як виду медіа, коротко ознайомити учнів із історією його виникнення, визначити особливості подачі інформації на радіо, закріпити на практиці отримані учнями знання; удосконалювати навички зв’язного мовлення; розвивати творчі здібності учнів, вміння застосовувати набуті знання в конкретній ситуації; виховувати інтерес до вивчення літератури й медіакультури.
Короткий опис вправи, анотація: розробка спрямована на розвиток вмінь дітей працювати з текстовою та аудіальною інформацією, розрізняти відому й нову інформацію, трансформувати її в медіатекст (сценарій радіопередачі).
Час необхідний на виконання вправи: 1-2 уроки (найкраще спарені).
Застосування вправи: література, журналістика (створення сценаріїв радіопередач).
Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер (ноутбук), мультимедійний проектор, екран, колонки, портрет Т. Шевченка, аудіозаписи творів поета в сучасній музичній обробці, презентація до уроку, інформаційний матеріал, оціночні картки учнів.
Форма/метод роботи: літературна вікторина, індивідуальна, групова, мінідискусія, консультація «експертів», робота в парах (диктори).
Детальний опис вправи: на основі опрацьованої інформації діти повторюють біографію поета, отримують випереджаюче завдання дібрати цікаві маловідомі факти з життя митця та аудіозаписи творів у сучасній музичній обробці, після прослуховування висловлюють власну думку; отримують при допомозі вчителя й консультантів нові знання про радіо як вид медіа, історію його виникнення та особливості подачі інформації, а також вчаться на практиці створювати медіатекст (сценарій) шляхом трансформації текстового повідомлення.
Очікувані результати: отримання нової інформації про життя поета, засвоєння теоретичних знань про радіо як вид медіа, вміння створювати сценарій радіопередачі.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: виконання завдання потребує достатнього рівня володіння інформацією, розвитку комунікативних навичок шестикласників під час роботи в групах чи індивідуально, отримані знання краще засвоюються дітьми через їх практичне втілення – створення конкретного продукту.
Використані джерела: