Вправа для використання на уроці української літератури у 6 класі при вивченні теми «Добро і зло, благородство і підлість в оповіданні В.Виннченка "Федько-хламидник". Щедрий на добро внутрішній світ головного героя» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Кузнєцова Анастасія Миколаївна, старший викладач кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Мета вправи/заняття: розвиток медіаосвітніх компетентностей учнів під час вивчення оповідання Володимира Винниченка “Федько-халамидник”.
Короткий опис вправи, анотація:
Час, необхідний на виконання вправи: 40-45 хвилин
Застосування вправи: вивчення оповідання Володимира Винниченка “Федько-халамидник”, розвиток навичок інфомедійної грамотності, інтеграція ІМГ і мовно-літературної освітньої галузі.
Необхідне обладнання/матеріали: текст твору, роздатковий матеріал (новини про героїв-рятівників).
Форма/метод роботи: фронтальна, індивідуальна, групова / дискусія, “ПРЕС”, бесіда.
Детальний опис вправи:
1) Фронтальна мінідискусія “Чи є такі халамидники у ХХІ столітті?” за методом “ПРЕС”:
Я вважаю, …
...тому що..
Наприклад, …
Отже, …
2) Ярмарок ідей “Руйнуємо стереотипи”
На основі тексту прочитаного оповідання вчитель(-ка) пропонує учням твердження, які потрібно підтвердити або спростувати.
3) Медіагалерея “Українські герої” (робота в малих групах, кількість яких залежить від кількості учнів у класі)
Учитель(-ка) пропонує учнями згадати, чи знають вони реальні випадки порятунку людини з-під льоду дитиною (особистий приклад, сюжет у новинах).
Після відповідей учнів учитель роздає матеріали з новин про хлопців-рятівників.
Здобувачі освіти читають отримані тексти. Обговорюють у групах, діляться враженнями на загал (аналізують зміст, емоційну складову, життєві компетентності).
Очікувані результати:
Українська література:
Інфомедійна грамотність:
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
Калейдоскоп думок і вражень (вільні думки) “Чого навчає оповідання і його герої?”
Використані джерела: