Вправа для використання на уроці основ здоров'я у 6 класі при вивченні теми «Конструктивне розвязання конфліктів. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Шепенюк Ірина Миколаївна, старший викладач кафедри методики викладання природничо-математичних дисциплін Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, вчитель біології та основ здоров'я Чернівецького філософсько-правового ліцею №2 Чернівецької міської ради.
Мета вправи/заняття: формування навичок конструктивного розвязання конфліктних ситуацій та аналізу власної поведінки у конфліктних ситуаціях.
Короткий опис вправи, анотація: вправа дає можливість учням аналізувати різні стилі поведінки у конфліктних ситуаціях, формує навички конструктивної поведінки.
Час необхідний на виконання вправи: 15 хв.
Застосування вправи: рефлексія вивченого.
Необхідне обладнання/матеріали: обладнання для перегляду мультфільму «Міст» за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=5sgDHWMvzKI
Форма/метод роботи: візуалізація тексту; декодування відео.
Детальний опис вправи:
1) Учні об’єднуються у 4 групи, кожна з яких за допомогою вправи «Пантоміма» показує стиль поведінки у конфліктній ситуації. який дістався їй шляхом жеребкування (змагання, уникнення. компроміс, співробітництво). Інші групи вгадують, який це стиль поведінки.
2) Учні переглядають мультфільм «Міст» та аналізують стилі поведінки героїв у конфліктній ситуації й визначають, який стиль поведінки є конструктивним.
Очікувані результати: під час виникнення конфліктних ситуацій учні шукатимуть конструктивних способів їх розв’язання.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: усвідомлення стилів поведінки у конфліктних ситуаціях
Використані джерела: