Вправа для використання на уроці основ здоров'я у 5 класі при вивченні теми «Почуття та емоції» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Шепенюк Ірина Миколаївна, старший викладач кафедри методики викладання природничо-математичних дисциплін Інтитуту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, вчитель біології та основ здоров'я Чернівецького філософсько-правового ліцейю №2 Чернівецької міської ради.
Мета вправи/заняття: розвивати навички декодування візуальної інформації, вміння робити висновки.
Короткий опис вправи, анотація: учні переглядають відео (якщо учні вивчають французьку мову – у беззвучному режимі) та обговорюють його. роблять висновки та прогнозують тему уроку.
Час необхідний на виконання вправи: 6 хвилин.
Застосування вправи: на початку уроку – актуалізація життєвого досвіду.
Необхідне обладнання/матеріали: обладнання для демонстрації відео на екран.
Форма/метод роботи: робота з відео за принципом «німе кіно».
Детальний опис вправи: 1) на початку уроку учитель пропонує учням переглянути відео та разом з учнями обговорюють побачене. Учні роблять припущення щодо теми уроку.
або
2) на початку уроку учитель пропонує учням переглянути відео та, використовуючи метод «Стоп-кадр», зупиняє його на 1 хв. 40 с й пропонує учням скласти власне завершення короткометражки. Далі усі разом додивляються відео та учні роблять припущення щодо теми уроку.
Очікувані результати: учні розвивають вміння сприймати невербальні сигнали та правильно їх інтерпретувати.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: важливість емоцій у житті людини та необхідність позитивних емоцій у нашому житті
Використані джерела: відео «JE SUIS DONC TU ES» за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=iBJyJW_PWFs