Вправа для використання на уроці математики у 6 класі при вивченні теми «Відсоткові розрахунки»

Вправа для використання на уроці математики у 6 класі при вивченні теми «Відсоткові розрахунки» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Мельник Тетяна Олександрівна, вчителька математики Комунального закладу “Голодківський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів” Хмільницької міської ради.

Мета вправи/заняття: формувати вміння та навички здобувачів освіти застосовувати набуті знання з теми «Відсоткові розрахунки» до розв’язання життєвих задач, розвивати критичне мислення, формувати вміння аналізувати, аргументувати і доводити правильність тверджень, оцінювати достовірність математичної інформації в медіа, пояснювати та перетворювати тексти математичних задач, генерувати нові ідеї, вирішувати проблеми, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, сприяти усвідомленню значення математики для повноцінного життя у суспільстві.

Короткий опис вправи, анотація: Нестандартна прикладна вправа з математики для здобувачів освіти 6 класу з теми «Відсоткові розрахунки», розв’язання якої сприяє кращому розумінню зв’язку між математикою і повсякденним життям, можливості застосування математичних знань, умінь та навичок, мотивує до активної роботи на уроці.

Час необхідний на виконання вправи: 6 хвилин.

Застосування вправи: вправу доцільно використати під час проведення уроку застосування вмінь та навичок (розв‘язування прикладних задач).

Необхідне обладнання/матеріали: аркуш паперу, ручка. За бажанням учителя вправа може бути виконання з використанням смартфона та додатків для розв’язування геометричних задач.

Форма/метод роботи: фронтальна форма роботи, метод «Мозковий штурм».

Детальний опис вправи: Розв’язання даної прикладної вправи передбачає знаходження відсоткового відношення двох чисел, визначення розміру знижки на товар, порівняння отриманого результату з акційним цінником, оцінювання достовірністі математичної інформації в медіа.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент:

знає формулу для знаходження відсоткового відношення двох чисел, алгоритм розв’язання основних видів задач на відсотки.

Діяльнісний компонент:

знаходить відсоткове відношення двох чисел, розв’язує основні види задач на відсотки, критично осмислює й досліджувати медіаконтент.

Ціннісний компонент:

усвідомлює значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, оцінює достовірність математичної інформації в медіа.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: за результатами виконання вправи доцільно підвести підсумок у формі діалогічної взаємодії здобувачів освіти, де кожен визначає власну позицію у ставленні до діяльності під час виконання вправи. 

Рефлексія «3:2:1»:

Учасники визначають:

– 3   положення, які дійсно їх зацікавили під час виконання вправи;

– 2   положення, які хотілося б поглибити;

– 1 положення, яке вони будуть використовувати в практичній роботі.

Використані джерела:

  1. Математика / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Х.: Гімназія, 2014. – 400 с.
  2. Збірник задач з математики. 5-9 класи: Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація / Д. В. Васильєва, Н. І. Василюк. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – 112 с.

 

У магазині одягу з нагоди Чорної П’ятниці оголошено акцію: знижка 40 % на літню колекцію одягу. Вартість сукні у літній сезон становила 1500 грн. Ціна на акційному ціннику – 1050 грн.

  1. Чи правильно вказано знижку на товар? Який розмір знижки насправді?
  2. Скільки має коштувати сукня, якщо знижка на неї 40 %?
  3. Що б ви порадили покупцям цього магазину?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.