info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Вправа для використання на уроці математики у 6 класі при вивченні теми «Стовпчасті діаграми»

Вправа для використання на уроці математики у 6 класі при вивченні теми «Стовпчасті діаграми» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Козлова Світлана Сергіївна, вчителька математики Харківської гімназії №46 ім. М.В. Ломоносова Харківської міської ради Харківської області. 

Мета вправи: Створити умови для вироблення в учнів математичної компетентності, розвитку медіаграмотності, зокрема вміння аналізувати інформаційні повідомлення – стовпчасті діаграми  – і складати прості текстові медіаконтенти.

Короткий опис вправи, анотація: Суть вправи полягає в тому, що учні працюють із стовпчастими діаграмами з інтернету (додаток 1, додаток 2) за посиланням

 https://www.pravda.com.ua/articles/2020/08/26/7264157/).

Діаграми для зручності виконуються в програмі Excel (додаток 1-а, додаток 1-б, додаток 2-а, додаток 2-б) для того, щоб учні 6-го класу мали можливість ними користуватись під час виконання завдань. Учням пропонується визначити:

  1. середній рівень захворюваності на СOVID-19 в Україні та США за період з 24/04 по 18/05 та за період з 17/06 по 11/07;
  2. у який день нових випадків захворюваності на СOVID-19 було найбільше в Україні за період з 24/04 по 18/05 і період з 17/06 по 11/07;
  3. у який день нових випадків захворюваності на СOVID-19 було найбільше в США за період з 24/04 по 18/05 і період з 17/06 по 11/07;
  4. скільки всього було нових випадків захворюваності на СOVID-19 за ці періоди в Україні та в США.

Скласти до отриманих результатів текстові повідомлення (медіаконтенти).

Час, необхідний на виконання вправи: 20 хвилин.

Застосування вправи: урок формування предметної компетентності (набуття практичного вміння аналізувати стовпчасті діаграми), ключової компетентності «вміння навчатися впродовж життя» (самооцінювати та оцінювати результати навчальної діяльності), реалізації змістової лінії «Здоров’я і безпека» (формування безпечного життєвого середовища) і також формування основ медіаграмотності (уміння аналізувати інформаційні повідомлення у вигляді стовпчастих діаграм).

Необхідне обладнання/матеріали: роздруковані діаграми для кожного учня, презентація вчителя для створення умов щодо самооцінювання результатів освітньої діяльності.

Форма/метод роботи: індивідуальна.

Детальний опис вправи: учні виконують завдання за варіантами (варіанти формуються відповідно до періодів, за якими обрані діаграми). На виконання завдань, які означені вище (1, 2, 3, 4), відводиться 15 хвилин. Після виконання завдань проводиться самооцінювання освітньої діяльності. На екрані презентуються правильні відповіді (додаток 3, 4), за допомогою яких учень оцінює свою роботу (кожне правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали). Учні, які припустилися помилок, висловлюють припущення, що могло стати причиною помилки і над чим слід ще працювати. На самооцінювання відводиться 5 хвилин.

Очікувані результати: учні набувають практичного вміння аналізувати повідомлення, які надаються у вигляді стовпчастих діаграм в інтернеті, а також складати текстові інформаційні повідомлення (прості медіаконтенти) на підставі стовпчастих діаграм.

Підсумок/рефлексія. Інтерактивна гра «Закінчи речення»

  1. Такі статистичні дані потрібні для…
  2. Моє повідомлення буде цікавим для…
  3. Мені на уроці було …

Використані джерела:

  1. Державний стандарт для базової та повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів від 30 вересня 2020 р. №898) Електронна версія: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/
  2. Друга хвиля коронавірусу, прогнози поширення СOVID-19 Електронний ресурс: https://www.pravda.com.ua/articles/2020/08/26/7264157/
  1. Навчальна програма для 5-9 класів з математики, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, Електронна версія: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/5-programa-z-matematiki.docx
  2. Пандемія СOVID-19 в Україні. Електронний ресурс: https://www.pravda.com.ua/cdn/covid-19/cpa/
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram