Вправа для використання на уроці географії у 6 класі при вивченні теми «Уявлення про Землю в давнину та сучасність» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Гребеніченко Юлія Михайлівна, методист відділу моніторингу якості освіти, викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій Комунального навчального закладу Київської обласної ради "Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів".
Мета вправи/заняття: розвиток навичок медіаграмотності, здатності аналізувати отриману інформацію, відокремлювати факти від суджень.
Короткий опис вправи, анотація: вправа «Info-гриБи», розроблена для учнів 6 класу в межах вивчення Розділу «Розвиток географічних знань про Землю» предмета «Географія, спрямована на формування навичок медіаграмотності у здобувачів освіти, зокрема критичного мислення, здатності відокремлювати факти від суджень.
Час необхідний на виконання вправи: 10 хв.
Застосування вправи: на початку уроку перед вивченням теми.
Необхідне обладнання/матеріали: картки «Гриби», підручник, гаджети, доступ до мережі «Інтернет».
Форма/метод роботи: ігрова навчальна діяльність.
Детальний опис вправи: педагог пропонує учням картки у вигляді грибів, де на звороті подані факти та судження. Він пояснює учням, поняття факт та судження. Учні об’єднуються у три групи, які отримують по дві картки кожна. Основне завдання учнівства розрізнити де є факт, а де судження та довести свою думку. Учні упродовж 3-х хвилин працюють в групах. Далі педагог надає слово учасникам груп, відбувається обговорення результатів гри.
Очікувані результати: учні вчаться аналізувати отриману інформацію, критично мислити, знаходити правильні рішення, відокремлювати факти від суджень.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: педагог пропонує учням дати відповіді на запитання «Чим факт відрізняється від судження?».
Використані джерела: