Вправа для використання на уроці біології у 6 класі при вивченні теми «Бактерії – роль у природі і житті людини» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Автор: Сопрун Вадим Романович, вчитель біології Адампільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Старосинявської селищної ради Старосинявського району Хмельницької області.
Мета вправи/заняття: поглибити знання учнів з теми «бактерії», а також розвивати вміння розпізнавати та аналізувати інформацію, що можна отримати з мережі інтернет, знаходити в ній фейки.
Короткий опис вправи, анотація: учні аналізують відеозапис з популярного наукового каналу на сайті ЮТУБ, і оцінюють правдивість інформації, що в ньому подається, аналізують її та записують свою версію відеозапису.
Час необхідний на виконання вправи: 20 хв.
Застосування вправи: на уроці біології.
Необхідне обладнання/матеріали: мобільні телефони, ноутбук, по можливості – проектор.
Форма/метод роботи: групова форма роботи.
Детальний опис вправи:
- Учні об’єднуються в дві групи «Наукова лабораторія» та «Кіностудія», вчитель виконує роль третьої групи – «Монтажери» .
- Перша група «Наукова лабораторія» переглядає відеоролик, аналізує його і знаходить фейки, які там присутні, формує за допомогою підручника і додаткових джерел інформації науковий матеріал, який передається в групу «Кіностудія».
- Група «Кіностудія» опрацьовує його, розробляє хронометраж і записує на диктофон правильний текст, який передає в групу «Монтажери»
- Вчитель підставляє звукозапис під відео і монтує його. Готовий правильний матеріал можна закинути на сайт школи або шкільний Ютуб канал.
Очікувані результати:
- Здобувач освіти може оцінити негативний вплив фейків на процес навчання в школі.
- Здобувач освіти критично осмислює подану інформацію та вміє правильно її аналізувати.
- Учень вміє правильно користуватися додатковими джерелами інформації.
- Учень систематизує та поглиблює свої знання з теми «Бактерії – роль у природі і житті людини»
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
Здобувачі освіти поглибили свої знання з теми «Бактерії», а також покращили свої вміння аналізувати матеріали з мережі інтернет, знаходячи фейки та виправляючи їх.
Використані джерела: https://www.youtube.com/watch?v=2aM4fyvmayM