Кінематограф залишається ефективним засобом впливу (в тому числі і політичного, ідеологічного) на аудиторію. Отже, вивчення трансформації образу Західного світу на радянському і російському екранах сьогодні як і раніше актуально. Серед завдань, поставлених в монографії, - визначення місця і ролі теми трансформації образу Західного світу в радянському кінематографі з 1946 (старт післявоєнної ідеологічної конфронтації) по 1991 рік (розпад Радянського Союзу) в порівнянні з тенденціями сучасної епохи (1992-2016); вивчення політичного, ідеологічного, соціального, культурного контексту, основних етапів розвитку, напрямів, цілей, завдань, авторських концепцій трактування даної теми на радянському і російському екрані; класифікація та порівняльний аналіз ідеології, моделей змісту, модифікацій жанру, стереотипів радянського і російського кінематографа, пов'язаного з трактуваннями образу Західного світу. Для дослідників у галузі політології, культурології, кінознавства, медіакультури, соціології, викладачів, аспірантів і студентів вузів гуманітарних спеціальностей.