Розмова з дітьми про гендерні стереотипи – підказки

Зображення чоловіків і жінок у мас-медіа часто базуються на стереотипних ролях чоловіків і жінок у нашому суспільстві. Оскільки стереотипи можуть впливати на те, як діти відчувають себе та як вони відносяться до інших, важливо, щоб вони навчилися розпізнавати та розуміти гендерні стереотипи в різних засобах масової інформації.

Ось кілька порад, які допоможуть дітям зрозуміти, як хлопці і дівчата, чоловіки і жінки зображуються стереотипно в засобах масової інформації.

Почніть говорити про гендерні стереотипи на ранній стадії. Ознайомити дітей з концепцією стереотипів (прості, одновимірні зображення людей, засновані на узагальненнях, що базуються на гендері, расі, віці тощо), і допомогти їм зрозуміти роль, яку грають гендерні стереотипи у казках та мультфільмах, які вони дивляться. Позначте нетрадиційних героїв і героїнь у дитячих медіа.

Коли ви бачите стереотипи у дитячих ЗМІ, поясніть, що коли один член групи зображується певним чином, це не є проблемою, але коли більшість або всі члени цієї групи зображені так, то це обмежує наше бачення інших і себе. У деяких випадках стереотипи можуть змусити нас сприймати членів групи як героїв мультфільмів, а не реальних людей.

Подивіться, як стереотипно хлопці та дівчата виглядають у рекламі, фільмах і телепередачах. Поговоріть про те, як ці зображення обмежують дітей, які можуть відчувати, що вони не є “нормальними”, тому що відрізняються від екранних персонажів, наприклад, дівчина, яка агресивно займається спортом, або хлопчик, який любить читати і малювати.

Попросіть дітей подумати, як реально зображують чоловіків і жінок у ЗМІ. Попросіть їх порівняти образи чоловіків і жінок, які вони бачать по телевізору, з людьми, яких вони знають у реальному житті. Чи є стандарти привабливості однаковими для чоловіків і жінок? Чи жінки в основному переймаються особистими стосунками, тоді як чоловіки більше стурбовані кар’єрою?

Допоможіть дітям усвідомити кількість жіночих та чоловічих персонажів у засобах масової інформації, які вони переглядають. Жіночі персонажі часто перебувають у меншості в дитячих програмах, часто зустрічаються поодиноко. Вкажіть дітям, що в цій ситуації персонаж не може уникнути стереотипізації як «дівчина». Щоб протидіяти цьому, можна написати продюсерам з вимогою ввести більше жіночих персонажів (вимоги батьків призвели до появи другого жіночого персонажа у популярному шоу Paw Patrol). Найближчим часом ви можете заохотити своїх дітей до вигадування додаткових персонажів, які вони можуть включити у свою образну гру.

Розгляньте рекламу для стереотипного чоловіка (впевнений у собі, фізично активний, агресивний, контролюючий) і стереотипної жінки (красива, безпорадна, домашня, сексуально приваблива). Обговоріть, як такі зображення можуть впливати на сприйняття статевих ролей.

Прослідкуйте за відображенням гендеру у фанатській атрибутиці. Навіть якщо у засобах масової інформації для дітей є жіночі персонажі, вони часто відсутні на іграшках, футболках та іншій фанатській атрибутиці. Ви можете написати дизайнерам цих продуктів і попросити їх включити більше жіночих персонажів. Ви також можете ставити запитання, чому персонажі виглядають не так, як у оригінальному шоу чи фільмі. Наприклад, якщо Мулан проводить більшу частину свого фільму, одягненою як хлопчик, то чому вона зображена у дівчачому одязі на фанатських товарах?

Обговоріть повідомлення про стосунки, які поширюють засоби масової інформації. Наприклад, якщо ваша дитина любить фільми Діснея, запитайте її: чи ви думаєте, що ви дійсно можете перетворити злу людину на добру, як, наприклад, Белль перетворила Чудовисько? Чи варто відмовитися від свого голосу і своєї родини заради хлопчика, як це робить Аріель?

Слідкуйте за тим, як зображені батьки. Чи зображені мами персонажів лише як виховательки, чи є роль “мами” визначальною для їхньої ідентичності? Чи зображують батьків як стереотипних дурнів, чи як людей, що не займаються вихованням своїх дітей? Заохочуйте своїх дітей порівнювати батьків, яких вони бачать по телевізору, зі своїми батьками та батьками своїх друзів.

Поговоріть про відмінності у відеоіграх, призначених для хлопчиків і дівчаток. Яка кількість ігор дозволяє грати лише за чоловічого персонажа? Скільки жіночих персонажів у іграх існує лише для того, щоб опинитися під загрозою або бути врятованими? Як фізично зображують жіночих персонажів у популярних іграх? Як зображують чоловіків? Відвідайте один з популярних серед молоді сайтів і порівняйте розділ “ігри для дівчат” з іншими розділами. Що говорить про те, що “ігри для дівчаток” призначені саме для них? Які ігри знаходяться там, і які повідомлення про гендер вони несуть?

Подивіться на відображення гендеру у популярній музиці. Подискутуйте про те, як відрізняється маркетинг чоловічих і жіночих музикантів. Яку роль відіграє привабливість для розкрутки артисток і артистів? Поговоріть про сексизм і спрямоване на жінок насильство у деяких музичних текстах і відео.

Коли ваші діти починають користуватися соціальними мережами, поговоріть з ними про різні очікування для хлопчиків і дівчаток. Яка текстова і графічна репрезентація від них очікується? Які існують “правила поведінки” для хлопчиків і дівчаток?

Шукайте сильні, реалістичні зображення чоловіків і жінок. Засоби масової інформації можуть забезпечити привабливі, позитивні та нетрадиційні приклади наслідування для хлопчиків і дівчаток. На противагу багатьом стереотипним гендерним зображенням, дітям подобаються зображенням чутливих чоловіків і сильних жінок.

Джерело публікації: http://mediasmarts.ca/tipsheet/talking-kids-about-gender-stereotypes-tip-sheet

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.