info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Рольова гра "Медіакафе"

16.05.2024  

Вправа "Медіакафе" є вправою-переможницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Олена Шкуренко.

Тривалість виконання: 40 хвилин

Аудиторія та її вік: 

Учні старших класів, студенти, 15-19 років

Які навички формує, для чого вправа:

Формує навички аналізу медіапродуктів. Мета: закріпити в учасників знання з теми медіаграмотності, показати від чого залежить якість інформації, яку ми споживаємо.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

1)Картки з ролями “Власник закладу”, “Офіціант”, “Клієнт”, “Кухар”; “Кулінарний експерт”.

2)Фліпчарт, маркери.

3)Лист “Меню”: Газетна качка,  фаст - фуд, локшина, блюдо від шефа, напівфабрикати,    гарячі пиріжки,  блюдо дня, аромакава.

4)Підготовлені інформаційні повідомлення, які відповідають різним типам інформації.

Послідовність виконання, опис вправи:

Розподіліть  учасників по ролях на дві групи. 

1 група: “ресторатор - власник”,  “офіціанти”,  “шеф-кухар”,  “кулінарний експерт”,

 2 група: “ клієнти”.

  • Запропонуйте учасникам  представити свою роль в контексті медіакафе, продемонструвати свої прагнення, цілі і вміння.

Завдання для 1 групи: відобразити  на малюнку процес виготовлення медіапродукту і презентувати його споживачеві (клієнтам). 

Опорні орієнтовні слова: 

Ресторатор =власник каналу: яка концепція закладу, як працює його медіакухня (“У нас можуть навішувати локшину на вуха, заварювати кашу й підливати масло у вогонь”), де бере продукти, чому саме у цих постачальників, види меню: звичайне, дитяче, веганське (від чого залежить контент та позиція каналу, на яку аудиторію розраховано);

Шеф-кухар = журналіст: наскільки  дотримується санітарних норм,  під яким соусом подає продукт, чим прикрашає, чи додає підсилювачі смаку або небезпечні харчові добавки  (яких  принципів дотримується журналіст, чи відокремлює факти від суджень, чи перевіряє джерело інформації);

  Медіаофіціанти = ведучі на телебаченні або ютуб - каналів: як вони подають блюдо=новини (на чому робиться акцент,  наскільки об'єктивні, незаангажовані, чи не замовчують новину);

Кулінарний експерт= медіаексперт: наскільки є професіоналом, неупередженим фахівцем, який має досвід.

Завдання для 2 групи:

Клієнти= медіаспоживачі:

Отримують “Меню”,  записують свої асоціації з назвами блюд та співвідносять із запропонованими  тренером  інформаційними повідомленнями.

Меню

Назви блюд:

Газетна качка

Локшина 

Гарячі пиріжки

Блюдо дня

Фаст - фуд

Напівфабрикати 

Блюдо від шефа

Десерт “Смачніше не буває”

Аромакава 

З чим асоціюються назви блюд 

(заповнюють учасники)

Приклад інформаційного повідомлення

(заповнюють учасники)

Варіанти відповідей:

“Газетна качка ”  - дезінформація

локшина - спотворена інформація

фаст - фуд- хибна інформація

гарячі пиріжки - сенсаційні неперевірені новини

блюдо дня - головна новина 

напівфабрикати - “напівправда”, інформація, що підлягає подальшому уточненню

аромакава - розважальний контент

блюдо від шефа - авторська передача 

“Смачніше не буває”- клікбейт

Обговорення вправи

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Інформація, яку ми отримуємо як медіаспоживачі, залежить від багатьох факторів: власників медіа, журналістів, ведучих новин,  експертів. Для того, щоб не “отруїтися” медіапродуктами потрібно споживати їх  свідомо, вміти аналізувати і критично їх сприймати.

Джерела, які були використані:

Презентація “Базовий тренінг з інфомедійної грамотності І та ІІ сесія” (Матеріали розроблені в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольства США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Міністерством культури та інформаційної політики України та Академією української преси

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram