29 липня Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм АУП стала учасницею міжнародної експертної конференції «МЕДІАГРАМОТНІСТЬ У ЧАС ВІЙНИ: НОВІ ВИКЛИКИ ТА ТРАНСФОРМАЦІЇ» в секції «Роль освіти у розвитку медіаграмотності під час війни та в поствоєнний період»
Питання до дискусії були такі:
Яку роль відіграє (або може відігравати) медіаосвіта під час війни в контексті освіти?
На початку квітня 2022, наша організація провела опитування освітян, де зокрема запитували щодо того, чи вважають вони необхідним викладання медіаосвіти в воєнний час, тожму 98% вважають це необхідним.
Чи медіаосвіта має стати обов’язковою в середній та вищій школі? Чи потрібно це закріплювати законодавчо?
Законодавчо медіаосвіта закріплена в Державному стандарті для початкової і загальної середньої освіти, як посеред змісту компетенцій, так і посеред обов’язкових результатів освіти: сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, медіатекстах та використовує її для збагачення власного досвіду (мовно-літературна галузь); опрацьовує та систематизує інформацію природничого змісту, отриману з доступних джерел, та представляє її у різних формах (природнича галузь) тощо.
До прикладу в Стандарті загальної середньої освіти більше 500 слів вживається слово медіа, тоді як в попередньому (2013) не було жодного.
Отже елементи МО повинні бути включені до основного змісту програм, підручників, посібників. А викладання предметів має ґрунтуватись на засадах медіаграмотності, щоб вони стали звичайним атрибутом життя в інформаційному просторі.
Більше щодо представленості медіаосвіти в Стандарті, читайте в нашому посібнику.
Яким має бути змістовне наповнення дисциплін з медіаграмотності в нових умовах?
АУП готується видати книжку «Медіаосвіта в умовах воєнного часу: просвіта в умовах війни – це вже 40 вправ вчителів, які надіслали нам їх, переважно, з власної ініціативи.
Також викладачам я вважаю, життєвонеобхідним пройти мінікурс «Інформаційна гігієна в умовах воєнного часу». Це також з нашого досвіду. Минулого місяця прослухання його ініціювали майже 900 освітян так би мовити «знизу».
Отже війна може забрати домівки, рідних, друзів, але не може забрати освіту і допитливість.
А ще нам було приємно почути слова поцінування від наших колег.