info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Проєкт з теми: «Знаходження відсотків від числа, з використанням ідеї зберігання коштів та підвищення рівня фінансової грамотності».

10.04.2025  

Вправа роєкт з теми: «Знаходження відсотків від числа, з використанням ідеї зберігання коштів та підвищення рівня фінансової грамотності»" для використання на уроках інформатики, математики, основ здоров'я, фінансової грамотності у 5 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".

Авторка: Домбровська Тетяна, вчителька математики Хотинського ліцею №5 – ОЗЗСО Хотинської міської ради Дністровського району Чернівецької області. 

Назва вправи: проєкт з теми: «Знаходження відсотків від числа, з використанням ідеї зберігання коштів та підвищення рівня фінансової грамотності».

Короткий опис вправи, анотація: Тема проєкту є досить актуальною. Переважно всі діти 9-13 років захоплюються комп’ютерними іграми. Здавалося б, ще вчора діти грали в «морський бій», «класики», стрибаючи на асфальті від одинички до десятки, «козаки-розбійники» або ж «війнушки», бігаючи по всьому двору з іграшковими пістолетиками. Зараз же діти весь свій вільний час проводять за монітором комп'ютера, граючи в свої улюблені ігри. У просторах інтернету можна знайти безліч інформації про те, що комп'ютерні ігри небезпечні для психіки дитини, приносять шкоду здоров'ю та можуть викликати комп'ютерну залежність. Чи правда те, що улюблена комп'ютерна гра завдає тільки шкоду молодому поколінню, чи є все-таки користь від неї? Комп'ютерні ігри можуть позитивно впливати на розвиток дитини. Наприклад, вони привчають слідкувати за деталями, розвивають дрібну моторику, покращують пам'ять, розвивають критичне мислення, встановлюють причинно-наслідкові зв’язки, розвивають уяву, вчать підходити до вирішення завдань творчо та нестандартно, розвивають вміння і навички працювати в команді. Донат на скіни персонажів – звичайна практика. Але, щоб придбати потрібний скін, необхідні кошти. Розв’язати задачу і оформити її у вигляді проєкту вчить учнів заощаджувати власні кошти, рахувати відсотки від числа, правильно визначати день тижня, вміти розпоряджатися своїм часом за комп’ютером.

Мета вправи/заняття: навчити учнів розв’язувати задачі на відсотки, розвивати критичне мислення, навички аналізу та оцінки інформації.

Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер, гаджети з доступом до мережі інтернет, підручник з математики 5 клас, олівці.

Детальний опис вправи/уроку: Під час вивчення нової теми «Знаходження відсотків від числа», вчитель зачитує задачу, і просить учнів допомогти розв’язати її (створення проблемної ситуації).

Задача

Микита дуже полюбляє грати в комп’ютерні ігри, але батьки дозволяють йому в день проводити за комп’ютером не більше 1 години (адже це шкідливо для здоров’я)! Останнім часом Микита, разом зі своїми друзями (це діти з різних міст України), грає в онлайн-гру однією командою, але щоб виконувати різні завдання, йому  потрібно удосконалити свого гравця, змінити скін, а для цього необхідно зробити донат на скін персонажу – 200 грн. Щодня Микита отримує  50 грн кишенькових коштів від батьків, тож  придумав, якщо він буде кожен день (з понеділка до п’ятниці) заощаджувати 40% зі своїх кишенькових коштів, а в суботу і неділю по 30%, то він зможе  придбати омріяний скін. І якщо він почне заощаджувати у середу, тоді в який день тижня він зможе використовувати новий скін у грі?

Учні задачу розуміють, але також усвідомлюють, що їхніх знань недостатньо для розв’язання. Вони ще не вміють шукати відсотки від числа. Тож, вчитель пропонує їм об’єднатися у групи, і попрацювати над вирішенням цієї задачі у вигляді створення проєкту.

Тема проєкту: Допоможи Микитові досягти своєї мети!

Мета проєкту: навчитися шукати відсотки від числа, розвивати уміння заощаджувати,  розвивати критичне мислення, а саме навички аналізу та оцінки інформації.

Завдання: 1. Дослідити хибним чи істинним є твердження, що комп’ютерні ігри приносять тільки шкоду здоров’ю учнів?

  1. Чи мають рацію батьки, дозволяючи грати тільки 1 годину в день?
  2. Чи безпечно спілкуватися через мережу інтернет з незнайомими людьми?
  3. Ознайомитися із формулою для обчислення відсотків від числа.
  4. Знайти скільки становить 40% від 50 грн, 30% від 50 грн.
  5. Визначити день тижня, коли Микита зможе придбати омріяний скін. 7. Зробити висновки.

Об’єкт дослідження: комп’ютерні ігри, формула для обчислення відсотків від числа.

Предмет дослідження: вплив комп’ютерних ігор на здоров’я учнів.

Методи дослідження:  Спостереження, опис, робота з інтернет мережею.

Учні працюють у групах, час відведений на роботу – 25 хвилин. Робота оформлюється у зошитах. Захист проєктів – до 5 хв на кожну групу.

 Критерії оцінки проєктної роботи:

- Глибина дослідження проєкту і повнота розкриття теми.

- Оригінальність запропонованих рішень.

- Самостійність роботи над проєктом.

- Якісність виконання проєкту і як розкритий зміст проєкту в роботі учнів.

Очікувані результати: формуватимуть математичну компетентність: розуміння знаходження відсотків від числа; вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв’язування задач; застосування алгоритму розв’язування задач на знаходження відсотка від числа. Розширять знання інформаційної компетентності щодо уміння генерувати нові ідеї до розв’язання проблемної ситуації, аналізувати інформацію з теми. Саморозвиватимуть соціальну компетентність: усвідомлюватимуть власний внесок у спільну роботу, аналізувати різні точки зору, шукати підтвердження судженням. Самовдосконалюватимуть здатність щодо вміння вчитися: моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, коригувати, контролювати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності. Саморозвиватимуть здоров’язбережувальну компетентність та фінансову грамотність з використанням ідеї із зберіганням коштів – заощадження.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

 Захист проєктів.

Учні закінчують речення

- було цікаво…

- мене здивувало ...

- проєкт дав мені для життя ...

- я зрозумів(ла) що…

- тепер я можу ...

Використані джерела:

Власний досвід

 Комп'ютерні ігри для дітей: користь чи шкода? https://academyua.com/stati/36-komp-yuterni-igri-dlya-ditej-korist-chi-shkoda

 

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram