info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 3 класі "Природа одному мати, другому - мачуха"

План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Інтегрований  урок   риродознавство, Математика, Інформатика)

 Тема: Природа одному мати, другому – мачуха

Природознавство. Урок – подорож. Культурні рослини (город, квітник, сад, теплиця, оранжерея).

Математика. Розв’язування задач на зведення до одиниці. Обчислення периметру прямокутника.

Інформатика. Порядок виконання команд виконавцем.

Мета:

Навчальна: закріплювати знання про культурні рослини, їх класифікацію, удосконалювати навички роботи з джерелами інформації; удосконалювати вміння учнів  розв’язувати задачі на зведення до одиниці та обчислювати периметр прямокутника; закріплювати вміння складати алгоритми для виконавців до певної ситуації.

Розвивальна: розвивати загально навчальні компетентності, фінансову грамотність; розвивати алгоритмічне мислення, пам’ять, словниковий запас.

Пізнавальна: формувати комунікативні вміння, навички роботи в групах; вміння висловлювати власну думку, поважати думку інших, аналізувати, робити висновки, застосовувати набуті навички в житті.

Виховна: виховувати бажання охороняти і примножувати красу природи; виховувати працелюбність, любов до математики та інтерес до інформатики.

Обладнання: купюри грошей, презентація.

Тип уроку: урок - подорож.

Хід уроку

І Організація початку уроку (2хв)

  1. Привітання. Девіз уроку

Я – вмію думати і розуміти,

Я – вмію слухати і відповідати,

Я – можу помилятися,

Я –  вмію вчитися,

Я – хочу вчитися!

Слайд 1

ІІ Повідомлення теми і мети уроку (2хв)

- Сьогодні ми вирушимо у подорож до країни Смішариків. У їх галактиці посуха, навіть річка обміліла. Смішарикам потрібна наша допомога. Недаремно кажуть: «Природа одному мати, другому – мачуха». Як ви розумієте, це прислів’я?

- У подорожі нам будуть в пригоді знання з предметів «Природознавство», «Математика», «Інформатика». Перед нами карта. Рушаймо!

Слайд 2

ІІІ Закріплення знань, умінь і навичок

  1. Об’єднання в групи (вчитель шикує дітей у шеренгу і роздає наліпки овочів, фруктів. Діти об’єднуються у групи  «Овочі», «Фрукти») (2хв)
  2. Зупинка «В саду у Копатича»  (5хв)

Слайд 3

Посадив Копатич яблуні та груші,

Сливи й абрикоси, вишні та черешні.

Тільки нападає гусінь на врожай.

Ви задачі розв’яжіть, спасти дерева поможіть.

  1. Розвязування задач

Задача 1 (для 1 команди)

Для оприскування  10 фруктових дерев Копатич використовує  2 літри розчину мідного купоросу. Скільки літрів розчину треба для обробки 30 фруктових дерев?

Задача 2 (для 2 команди)

Для побілки 15 фруктових дерев Копатич готує 5 л суміші з вапна та води. Скільки треба літрів  цієї суміші, щоб обробити 30 фруктових дерев.

(Та команда, яка перша правильно розв’язує задачу тримує 50 грн).

Слайд 4

  1. Зупинка «На клумбі у Карича» (5хв)

Слайд 5

Карич квітів насаджав

І Совунью  здивував,

А чи знаєте ви діти,

Як складати алгоритми?

Певен, алгоритм у вас,

Вийде згодом просто клас!

- Складіть алгоритм поливання квітів.

(Та команда, яка швидше виконає завдання отримує 50 грн.)

Слайд 6

  1. Зупинка «В Оранжереї у Нюші» (3хв)

Красуня Нюша знає все про квіти,

І вам все може розказать,

Припущення чи факт, здогадайтесь, діти,

Подумайте, не поспішайте відповідать.

Слайд 7

Гра «Це факт чи припущення?» (вчитель читає кожній команді по черзі висловлювання, діти визначають це факт чи припущення. За правильну відповідь команда отримує 10 грн.)

  • Я знаю, що з квітів роблять косметику.
  • Я знаю, що з квітів роблять мед.
  • Я знаю, що квіти можуть співати.
  • Я знаю, що квітів роблять тканину.
  • Я знаю, що із квітів роблять парфуми.
  • Я знаю, що квіти їдять.
  • Я знаю, що із квітів роблять папір.
  • Я знаю, що із квітів роблять прикраси.
  • Я знаю, що є квіти – невидимки.
  • Я знаю, є квіти – хамелеони.

Слайд 8

  1. Фізкультхвилинка (2хв)

Слайд 9

https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI

  1. Зупинка « На городі у Кроша» ( 7 хв)

Слайд 10

На городі соковиті

Гарбузи і дині,

Всі давно цієї миті

Чекаємо неодмінно!

а) Перегляд реклами томатної пасти «Чумак» (2 хв)

https://www.youtube.com/watch?v=FzvELOMpb_M   

б) Повідомлення від групи дослідників «Овочі та фрукти – корисні продукти». (2хв)

І група

Червоні овочі та фрукти (помідори, солодкий перець, червоні сорти квасолі, червона капуста, буряк, малина, полуниці, вишні й черешні, кавун) багаті антиоксидантом лікопіном, який знижує  ризик захворювань на деякі види раку та серцево-судинні захворювання.

Більшість помаранчевих і жовтих овочів та фруктів (морква, гарбуз, жовтий кабачок, солодка картопля, жовтий перець, абрикоси, персики, ананаси, манго, папайя) є багатими на бета-каротин, який у нашому тілі перетворюється у вітамін А – речовину, що не тільки забезпечує добрий зір, зокрема нічний, а й допомагає підтримувати здоров’я слизових оболонок, шкіри, зубів і кісток.

ІІ група

Зелені овочі й фрукти (огірки, броколі, капуста, біб, спаржа, артишок, авокадо, латук, шпинат, петрушка і кріп, зелена цибуля, цукіні, зелені сорти яблук й винограду, ківі, груші) вміщують достатньо вітамінів А та Е, з якими пов’язують зниження розвитку хронічних захворювань.

Сині та фіолетові фрукти й овочі (баклажани, ожина, чорниці, сливи, чорнослив, родзинки, фініки) багаті на речовини, що є корисними в профілактиці серцево-судинних захворювань. Вони також містять таку кислоту, яка, за даними вчених, здатна пошкоджувати ракові клітини.

(За кращу відповідь команда отримує 50 грн.)

в) Створення власної реклами Томатної пасти. (3хв)

- Придумайте назву своїй томатній пасті, прорекламуйте її. Час на виконання завдання 3 хвилини. (За кращу відповідь команда отримує 50 грн.)

Слайд 11

  1. Зупинка «У теплиці Бараша» (8хв)

Слайд 12

Бараш часу не  марнував

і теплицю  збудував

Вже дозріли огірки,

томати, перець, буряки,

Нехай розкаже пан Бараш,

Як збудувать теплицю враз.

а) Розвязування задачі (4хв.)

Щоб побудувати теплицю Барашу виділили ділянку шириною 6 м, а довжиною - ?, в 2 рази більше. Обчисли периметр ділянки.

(Та команда, яка перша правильно розв’яже  задачу отримує 50 грн.)

Слайд 13

б) Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером. (1хв)
  2. Складання послідовності дій (3хв) https://learningapps.org/display?v=pk1runddt19

(За правильну відповідь команда отримує 50 грн.)

  1. Зупинка «Підсумковий тест» (5 хв.)

Багато ви дізналися

Цікавого, корисного,

Перевіримо знання ваші міцні,

Сідайте за комп’ютери скоріш.

Слайд 14

https://docs.google.com/forms/d/1qPxaxh6X4mKiIfknNR9uRv8Fri7zzJbQFJUUfC0v958/edit?usp=sharing

VІ Підсумок уроку (3хв)

  1. Підведення підсумків уроку (2хв)

Всі завдання подолали,

Труднощів багато мали,

Треба саджанців купити,

Землю цю озеленити!

Діти підраховують гроші, що заробили. Обчислюють скільки паростків дерев вони можуть купити, щоб озеленити країну Смішариків.

  1. Узагальнююча бесіда (1хв)
  • Тепер країна Смішариків знову сповнена деревами, які так важливі в нашому житті! Дякую вам, діти за плідну роботу!

Слайд 16

Список використаних джерел

  1. https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI
  2. https://www.youtube.com/watch?v=FzvELOMpb_M
  3. https://learningapps.org/display?v=pk1runddt19
  4. https://docs.google.com/forms/d/1qPxaxh6X4mKiIfknNR9uRv8Fri7zzJbQFJUUfC0v958/edit?usp=sharing

Презентація до уроку>>>


Підготувала: Ульяненко Анна Володимирівна,  вчитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 ім. Валерія Доценка Мирноградської міської ради

 

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram