План-конспект уроку географії у 8 класі “Ознайомлення з об’єктами природи України та своєї місцевості”

План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Географія)


Дослідження з географії для учнів 8 класів

«Ознайомлення з об’єктами природи України та своєї місцевості»

або навчальний проект: «Сім причин пишатися своєю країною»

Мета проекту:

– ознайомити учасників із “7 природними чудесами України” за  підсумками Всеукраїнської акції;
– пізнати розмаїття природних ландшафтів нашої країни;

– розширювати світогляд учасників проекту;

– розвивати патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину;

– виховувати бережливе ставлення до пам’яток природи;

– узагальнити й систематизувати знання щодо роботи в Інтернеті;

– формувати навички медіа грамотності;

– розвивати критичне мислення та вміння висловлювати власну думку;

– закріпити вміння працювати в групі;

– формувати навички систематизації та аналізу інтернет-джерел, створювати за їх допомогою власний продукт.

Тип проекту: короткочасний (урок-проект)

Обладнання: комп’ютерний клас, учительська презентація, блог проекту, ілюстративний матеріал, фізична карта України та Запорізької області, атласи, відео, емблема «7 чудес України», інтернет-сервіси, друковані матеріали.

ХІД ЗАХОДУ:

І. Організація заходу

Уже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
Тож і ми наш час негаймо
Роботу швидко починаймо.
Друг до друга поверніться
Радо, лагідно всміхніться.
Лунає дзвоник день-дзень- дзень
А ми всі разом: Добрий день!

– Шановні учасники заходу, вітаю вас у нашому затишному кабінеті. Сподіваюся, що сьогоднішній захід пройде для всіх нас швидко, цікаво, результативно і кожен залишиться задоволеним власною діяльністю.

ІІ. Вступна бесіда

– Ми живемо з вами у час новітніх технологій і за щоденними турботами часто не помічаємо, а іноді і не знаємо, скільки прекрасного, унікального знаходиться поруч з нами. То ж давайте сьогодні, хоч на годину доторкнемося серцем і душею до мальовничої української природи, познайомимося з унікальними природними створіннями, навчимося цінувати і любити прекрасне, захищати його від людської безвідповідальності.

ІІІ. Повідомлення теми та мети заходу

– Велика і прекрасна наша Батьківщина!

Це безмежні колосисті поля, вишневі та яблуневі сади, повноводні ріки та синьоокі озера, різнобарвні луки та затишні гаї, мальовничі села та великі міста.

Сьогодні ми з вами здійснимо віртуальну подорож і відвідаємо сім природних пам’яток нашої держави, які за підсумками Всеукраїнської акції «Сім чудес України» заслужили на почесне звання «Чудо України».

Наша подорож запланована у вигляді навчального проекту «Сім причин пишатися своєю країною». Під час якого ви:

– познайомитеся із “7 природними чудесами України”;
– пізнаєте розмаїття природних ландшафтів нашої країни;

– розширите власний світогляд;

– сформуєте навички використання веб-ресурсів для оформлення результатів власної діяльності.

IV. Розповідь про акцію ”Сім чудес України”

1 листопада 2007 року офіційно стартувала акція ”Сім чудес України”. Ініціатором акції став український політик та громадський діяч Микола Томенко. За його словами акція «7 чудес України» мала на меті пізнати Україну з її неповторними краєвидами та цікавою історією, а також привернути увагу громадян до найбільш популярних природних та історико-культурних пам’яток України.

Етапи акції:

  • 2007 рік – «7 історико-архітектурних чудес України»;
  • 2008 рік – «7 природних чудес України»;
  • 2010 рік – «7 чудес України: замки, фортеці»;
  • 2013 рік – «7 чудес Києва»;
  • 2016 рік – «7 чудес України: історичні міста та містечка».

Наш маршрут сьогодні проходитиме станціями

«7 природних чудес України».

V. Основна частина проекту

– Ключовим питанням нашого навчального проекту буде «Чи дійсно Україна має 7 природних чудес?».

Коли ви виконаєте всю заплановану роботу, наприкінці заходу ви зможете відповісти на проблемне питання проекту.

Етапи проекту:

  1. Зайдіть на блог проекту http://wonders-ua.blogspot.com/ .
  2. Зареєструйтеся, давши відповіді на запитання анкети.
  3. Виберіть у блозі сторінку вашої групи.
  4. Прочитайте питання та завдання.
  5. Ознайомтеся із списком інформаційних ресурсів.
  6. Розподіліть обов’язки в групі.
  7. Орієнтуйтеся за часом.
  8. Виконайте завдання.
  9. Обговоріть діяльність з учасниками групи.
  10. Підготуйтеся до виступу.
  11. По закінченню роботи, заповніть вихідну анкету.

Організація групової роботи:

– Ви зрозуміли, що опорою у проекті буде учительський блог, який має всі необхідні матеріали.

Для оптимальної роботи над проектом ви об’єднані у міні-групи. Усі члени групи допомагають один одному. Кожна група отримає завдання, допоміжні матеріали, Інтернет-ресурси для роботи.

Після закінчення роботи, через 20 хвилин, учасники групи представляють результати роботи у вказаному вигляді. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використаної інформації, творчий підхід.

Рятівним колом в інформаційному океані для вас будуть Інтернет-ресурси та друковані матеріали, з яких можна отримати необхідну інформацію.

Група 1 «Експерти»:

– Шановні учасники групи! Ваша роль дуже відповідальна, адже експерти це особи, що володіють спеціальними знаннями, яких залучають для проведення експертизи. Ви – експерти в області географії.

Тематичне питання: Які природні об’єкти стали переможцями у номінації «7 природних чудес України»?

Завдання:

* знайдіть перелік поданих об’єктів у мережі Інтернет на тематичних сайтах;

* познайомтеся з особливостями видатних природних об’єктів України, що потрапили до цього списку, чому, на вашу думку, вони опинилися у цьому переліку;

* доберіть до кожного природного об’єкта по 2 якісні фотографії;

* створіть на робочому столі папку з фото-текою  поданих об’єктів (по 2 якісних фото кожного);

* з підібраних фотографій створіть відео презентацію;

* будьте готові презентувати свою роботу та відповідати на питання.

Форма звіту: відеопрезентація у програмі «Windows Movie Maker»

Інтернет-ресурси:

  1. 7 природних чудес http://7chudes.in.ua/nomination/7-prypodnykh/
  2. Сім природних чудес України (вікіпедія) https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%96%D0%BC_%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D1%87%D1%83%D0%B4%D0%B5%D1%81_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8
  3. Фото, відео http://www.volynpost.com/news/55273-sim-pryrodnyh-chudes-ukrainy-foto-vide
  4. Приклад відео https://drive.google.com/file/d/0B9r7fnRWAWKrZzE1dGRhSDNvbFU/view?usp=sharing
  5. Приклад відео https://www.youtube.com/watch?v=FYVl3fN2gMc
  6. Інструкція створення відео https://drive.google.com/file/d/1ZIS6grFHV8_Ng2cJMtLgmgSw7JUBs7xL/view?usp=sharing

Група 2 «Картографи»:

– Шановні учасники групи! Ваша роль дуже почесна, оскільки картографи на основі знімальних матеріалів, обмірних, графічних, фотографічних, цифрових і текстових даних складають кольорові і чорно-білі карти різного призначення і масштабу.

Тематичне питання: В яких регіонах знаходяться славнозвісні «7 природних чудес України»?

Завдання:

* встановити географічне положення природних об’єктів, що потрапили до списку «7 природних чудес України», в якій частині України розташована їх переважна більшість;

* подані об’єкти розташувати на інтерактивній географічній карті за допомогою міток; 

* будьте готові презентувати свою роботу та відповідати на питання.

Форма звіту: інтерактивна карта Google Maps (сучасний картографічний сервіс) з мітками на місці вказаних об’єктів.

Інтернет- ресурси:

  1. Сім природних чудес України (вікіпедія) https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%96%D0%BC_%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D1%87%D1%83%D0%B4%D0%B5%D1%81_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8
  2. Гул карти https://www.google.com.ua/maps
  3. Приклад карти https://drive.google.com/open?id=13hnydmD-_clPfitEsh8EIsRzhCw&usp=sharing
  4. Інструкція створення гул-карти https://drive.google.com/file/d/165WYQmS1WmHrxJv1zkMYRphH49N7xHuM/view?usp=sharing

Група 3 «Дослідники»:

– Шановні учасники групи! Ваша роль дуже цікава, оскільки дослідниками природи України називають науковців та аматорів, які розвивають дослідження біорізноманіття та ландшафтного різноманіття, заповідну справу та інші галузі природознавства краєзнавства на теренах України. У вас сьогодні є прекрасна можливість зануритися у цю цікаву справу.

Тематичне питання: Чи є у переліку «7 природних чудес України» географічні рекордсмени природи України?

Завдання:

* визначитися зі списком географічних природних об’єктів, що є рекордсменами України за своїми показниками;

* спів ставити списки природних рекордів та «7 природних чудес України»;

* виявити географічні об’єкти, що зустрічаються в обох списках, відповісти на питання «Які з географічних обєктів-рекордів України, потрапили до списку “7 природних чудес України”;

* створити інтерактивний кросворд із назвами природних рекордів;

* будьте готові презентувати свою роботу та відповідати на питання.

Форма звіту: інтерактивний кросворд, створений за допомогою веб-сервісів LearningApps.org або Сross.highcat.org

Інтернет-ресурси:

  1. Сім природних чудес України (вікіпедія) https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%96%D0%BC_%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D1%87%D1%83%D0%B4%D0%B5%D1%81_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8
  2. 7 природних чудес http://7chudes.in.ua/nomination/7-prypodnykh/
  3. Географічні рекорди України http://iulija1975.blogspot.com/2012/11/blog-post_16.html
  4. Веб-сервіс LearningApps.org http://learningapps.org/create?new=40
  5. Приклад кросворду http://LearningApps.org/watch?v=pactp7wuk16
  6. Сервіс створення кросвордів http://cross.highcat.org
  7. Інструкція створення кросворду https://drive.google.com/file/d/1W2STw2IxVXHoNGBNQ5n7Q1GlfeWlRq8U/view?usp=sharing

Група 4  «Краєзнавці»:

– Шановні учасники групи! Ваша роль дуже визначна, оскільки краєзнавці — дослідники, що вивчають історію, географію, економіку, етнографію, культуру, мистецтво, пам’ятки певного регіону, краю. Сьогодні у вас є можливість уявити себе географом-краєзнавцем нашої Запорізької області.

Тематичне питання: Які природні об’єкти Запорізької області, на вашу думку, могли б потрапити до списку «7 природних чудес України»?

Завдання:

* ознайомитися з географічними об’єктами «7 природних чудес України»;

* проаналізувати фізичну карту Запорізької області та Інтернет ресурси;

* виявити визначні природні об’єкти (3) Запорізької області, що могли б потрапити до списку «7 природних чудес України»;

* створити на робочому столі фото-теку та підібрати невеличку інформацію до кожного обраного об’єкту;

* створити публікацію та заповнити її матеріалами;

* будьте готові презентувати свою роботу та відповідати на питання.

Форма звіту: інтерактивна публікація.

Інтернет-ресурси:

  1. 7 природних чудес http://7chudes.in.ua/nomination/7-prypodnykh/
  2. Природно-заповідний фонд Запорізької області (вікіпедія) https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%B4_%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B7%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96
  3. Природно-заповідний фонд Запорізької бласті http://pzf.land.kiev.ua/pzf-obl-8.html
  4. Публікація у Learningapps.org (дошка оголошень) 

– Отже, розпочинайте роботу, бажаю всім учасникам вдалих пошуків та творчого натхнення! Чекаю ваших результатів.

(Кожна група отримує друковану пам’ятку — алгоритм роботи у проекті, допоміжні матеріали, інструкції що підкажуть як організувати роботу та виконати завдання)

VІ. Робота учасників проекту над завданнями з використанням допоміжних матеріалів, ресурсів мережі Інтернет (20 хв.)

VІІ. Представлення результатів роботи.

– Шановні учасники проекту, час представити результати вашої роботи.

(Виступ учасників  кожної групи по черзі. Представлення звіту. Відповіді на питання в завданнях та питання, що виникли у учасників інших груп)

VIІІ. Підбиття підсумків. Оцінювання роботи.

(Обговорення виступів. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи. Труднощі, що виникли під час роботи)

– Ми побачили результати діяльності кожної групи, почули відповіді на тематичні та поточні питання. Ви – молодці!

Сподіваюся, тепер ви зможете відповісти на проблемне питання проекту «Чи дійсно Україна має 7 природних чудес?». (Учасники проекту висловлюють свої думки. Але доходять висновку, що наша країна має не тільки 7 об’єктів, що заслуговують на увагу, вона багата на природні об’єкти, які можуть поповнити цей список. Особливої уваги заслуговують природні осередки Запорізького краю)

Пропоную зануритися у природну красу нашої Батьківщини і ще раз впевнитися що раціональна діяльність людини на основі природних багатств це гарне поєднання (перегляд відео «Welcome to Ukraine») https://www.youtube.com/watch?v=7eT-PdxcPKg

ІХ. Закінчення роботи

– Підходить до завершення наша подорож країною, що розташована у центрі Європи, яка зачаровує кожного своєю неповторною природою, співучою мовою, мелодійними піснями, що має багатовікову історію, а найголовніше – є нашою Батьківщиною!

На жаль, закінчилася наша віртуальна екскурсія. Я сподіваюся, що вона вам сподобалася. Тепер ви зможете в реальному світі відвідати вже відомі об’єкти і розказати про них вашим друзям.

А яка ж поїздка без сувенірів? (Сувеніри учасникам проекту – фото 7 природних чудес України)

– Шановні учасники проекту, для того щоб завершити нашу роботу, заповніть, будь ласка, вихідну анкету на блозі «Сім причин пишатися своєю країною».

– Дякую всім за роботу! До нових зустрічей!

Посилання на презентацію>>>


Автор проекту: Руденко Юлія Василівна, учитель географії вищої категорії, «старший учитель»,  Мелітопольська загальноосвітня школа і-ііі ступенів № 4  Мелітопольської міської ради запорізької області

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.