План-конспект уроку біології “Серцево-судинні захворювання та їх профілактика. Перша допомого при кровотечах”

План-конспект уроку є дипломантом ІІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Біологія).


Тема: Серцево-судинні захворювання та їх профілактика. Перша допомога при кровотечах.

Мета: сформувати в учнів поняття про причини та види порушень, які виникають у серцево-судинній системі; показати вплив факторів, що діють негативно на серце та судини; ознайомитися зі способами профілактики захворювань кровоносної системи; розвивати вміння учнів робити самостійні висновки з відомих фактів, підводити підсумки; узагальнити і систематизувати набуті знання; виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: роздатковий матеріал,  опорні таблиці, інструктивні картки, презентація

Хід уроку

І. Організаційний момент, емоційне налаштування класу (1 хв)

Доброго дня, діти. На кожному уроці ми прагнемо досягти успіху. Сьогоднішній урок не виключення. Тож, для початку, посміхніться один одному і побажайте успіху. До речі, успіх. Це важливо в житті людини? Ви хотіли б бути людьми успішними? А що потрібною щоб досягти успіху в житті? А де все це можна здобути?

Отже, кожен день, проведений в школі, кожен урок наближає вас до великого успіху. І сьогоднішній урок біології – це ще один крок до нього.

ІІ. Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів (10 хв)

ПИТАННЯ

ВІДПОВІДІ

1) Перевірочна робота із  взаємоперевіркою. (по 0,5 б)

Дати відповіді на питання для самоконтролю ст. 101 № 1-6.

МОЛОДЦІ . Але це не всі оцінки на сьогодні.

ІІІ. Мотивація навчальної  діяльності (3 хв)

 До мене надійшло декілька листів

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (3 хв)

Для того, щоб на ці питання відповісти  ми опрацюємо тему «Серцево-судинні захворювання та їх профілактика. Перша допомога при кровотечах.»

Ми ознайомимося з хворобами та факторами запобігання серцево-судинних хвороб та навчимося надавати першу допомогу при кровотечах.

Запишіть число та тему уроку у зошити.

V. Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу (17 хв)

Розповідь вчителя: Поширення серцево-судинних захворювань

Серцево-судинні захворювання (ССЗ) є основною причиною смертності та інвалідності населення у більшості країн світу. Очікується, що до 2030 р. понад 23 млн осіб помре від цих недуг. Смертність від хвороб серця та системи кровообігу в Україні займає перше місце і у країнах ЄС та світу, причому в нашій країні вмирають від цих захворювань не тільки частіше, але й раніше.

Захворювання серця належать до найбільш складних і життєво-загрозливих в Україні. У 2016 році вже зареєстровано понад 10 млн хворих на гіпертонічну хворобу, 7,6 млн. хворих — на ішемічну хворобу серця і майже 3 млн. осіб — з захворюванням судин головного мозку.

  1. Найпоширеніші види захворювань серцево-судинної системи, їх характеристика.

а) Прочитайте ст. 102 Дайте відповідь на питання: Які причини серцево-судинних захворювань, яка  їх профілактика? Самостійне заповнення асоціативного куща. Захист. Оцінювання.

 б) Гра «Встанови діагноз».

                     

 ВІДПОВІДІ    

Вчитель: Про атеросклероз та гіпертензію ви прочитаєте вдома, а ми з вами переходимо до другої частини теми: Перша допомога при кровотечах.

Чи знаєте ви що:

Втрата чверті об’єму крові з судин створює загрозу життя. При пошкодженні крупної судини смерть наступає швидше, але не від крововтрати, а від миттєвого падіння артеріального тиску і аноксії головного мозку і міокарду.

Заборона жінці знаходитися в храмі  під час менструації має архаїчне коріння. Безперервна кровотеча протягом декількох днів повинна неминуче приводити до смерті – а оскільки жінки вмирати не збиралися, це вважалося підступами нечистого. 

Кровопускання або – розтин вени ланцетом це один з поширених методів лікування за старих часів. Передбачалося, що так можна вилікувати безліч недуг, зокрема нудьгу, подагру і отруєння морфієм.

в) Запишіть визначення кровотечі.

г) Складіть схему

Ґ) Дидактична гра “ Впізнай кровотечу “

д) Робота з підручником по групам. Учні діляться на чотири групи.

 Що робити при таких кровотечах?

Ймовірні відповіді учнів

Капілярній

 

Ця кровотеча виникає при незначному пораненні. Вона не призводить до значної втрати крові й легко зупиняється

Венозній

 

Щоб зупинити цю кровотечу , слід тимчасово притиснути    ушкоджену  судину, знезаразити рану і накласти  тугу пов’язку

Артеріальній

 

Щоб зупинити цю кровотечу , слід вище місця поранення швидко притиснути пальцем ушкоджену судину в точках, де прощупується  пульс   і накласти джгут

Внутрішній

 

Людина, в якої виникла ця кровотеча , стає блідою, виступає холодний  піт, пульс частішає і слабне. До ймовірного місця кровотечі прикладають холодний компрес

VІ. Осмислення учнями знань (4 хв)

Відповідь на лист № 2

Відповідь на лист №3

 VІІ. Узагальнення і систематизація знань (4 хв)

  1. Гра «Дуель» по групам

VІІІ. Підведення підсумків уроку. (3 хв)

Аргументоване оцінювання учнів.

ІХ. Повідомлення домашнього завдання (2 хв)

  • Опрацювати параграф 23
  • Дати відповіді на питання РЕЗУЛЬТАТ ст. 105
  • Дати відповідь на лист № 1.

Слово вчителя:


Підготувала: Саніна О. Ю., вчитель біології КЗ «Новоіванівська ЗОШ І-ІІІ ступенів» Юр’ївського району Дніпропетровської області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.