Вправа "Оnline travel" є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".
Авторка: Яковлєва Олена, вчителька української мови та літератури КЗ "Богодухівський ліцей №2" Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області.
Короткий опис вправи, анотація:
Форма уроку: онлайн (дистанційна) чи офлайн.
За основу вправи взято додатки Google. Вони дають впевненість у конфіденційності та безпеці даних у сервісах Google, завжди під захистом та роблять життя простішим. За допомогою додатків необхідно створити за групами сторінку проєкту «Оnline travel».
- математики;
- інформатики,
- історії;
- географії;
- англійської, німецької чи ін. іноземної мови;
- мистецтва.
Мета вправи/заняття: сформувати уявлення учнів про медіаграмотність та інформаційну безпеку, розглянути різноманітні загрози інформаційній безпеці; формувати критичне ставлення до інформації, навичку відшукувати правильну перевірену інформацію на сайтах, уміння порівнювати власну думку з думкою інших учнів, висловлювати свої міркування; удосконалювати комунікативні навички, розвивати фантазію; формувати шанобливе ставлення до історії й культури інших країн.
Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютери, підключені до інтернет- мережі.
Детальний опис вправи/уроку: Клас об’єднуємо рандомно за 4-ма групами. У кожній групі є географи, мистецтвознавці, програмісти, математики, історики.
Алгоритм виконання вправи:
За допомогою Google Play оберіть дошку, у якій ваша група створить проєкт «Оnline travel», або продовжіть його створювати на наступних сторінках у Canva після наведеного зразка Проєкт (зразок).
Оцінювання результатів роботи над проєктом:
І. Самооцінювання роботи в групі за карткою:
Мої досягнення | Рівень моїх досягнень
(постав галочку (v) в потрібну клітинку, підрахуй загальний бал) |
|||
Поки що важко, потрібна детальна допомога (v=1) | Сам (а) ще не можу, але зможу з деякою допомогою (v=2) | Допомога майже не потрібна (v=3) | Все можу сам (а) (v=4) | |
Вмію розрізняти різноманітні загрози інформаційній безпеці,самостійно знаходити потрібну інформацію | ||||
Вмію аналізувати, оцінювати та систематизувати інформацію | ||||
Вмію перетворювати інформацію в різні форми повідомлень |
ІІ. Оцінювання вчителем результатів роботи групи над проєктом:
Критерії (кожен критерій від 1 до 3 балів):
ІІІ. Загальний бал учня за роботу на уроці = (самооцінювання роботи в групі за карткою + оцінювання вчителем результатів роботи групи над проєктом)/2.
Очікувані результати: учень: усвідомлює вплив медіа; порівнює власну думку з думкою інших учнів, висловлює свої міркування; критично оцінює інформацію; протистоїть впливу пропаганди та маніпуляції; визначає роль інформації та масмедіа в сучасному світі; розширює свій кругозір, використовуючи додатки Google та інші перевірені джерела інформації.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*: учні висловлюють свої враження від виконання проєкту та пропонують свої методи захисту від інформаційних загроз.
Учитель узагальнює матеріал, наводячи поради щодо безпеки в інтернеті.
Використані джерела: