info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Оnline travel

20.02.2025  

Вправа "Оnline travel" є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".

Авторка: Яковлєва Олена, вчителька української мови та літератури КЗ "Богодухівський ліцей №2" Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області.

Короткий опис вправи, анотація:

Форма уроку: онлайн (дистанційна) чи офлайн.

За основу вправи взято додатки Google. Вони дають впевненість у конфіденційності та безпеці даних у сервісах Google, завжди під захистом та роблять життя простішим. За допомогою додатків необхідно створити за групами сторінку проєкту «Оnline travel».

Використання вправи можливе на уроках:

-  математики;

-  інформатики,

-  історії;

- географії;

- англійської, німецької чи ін. іноземної мови;

- мистецтва.

Мета вправи/заняття: сформувати уявлення учнів про медіаграмотність та інформаційну безпеку,    розглянути різноманітні загрози інформаційній безпеці;  формувати критичне ставлення до інформації, навичку відшукувати правильну перевірену  інформацію на сайтах, уміння порівнювати власну думку з думкою інших учнів, висловлювати свої міркування; удосконалювати комунікативні навички, розвивати фантазію; формувати шанобливе ставлення до історії й культури інших країн.

Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютери, підключені до інтернет- мережі.

Детальний опис вправи/уроку:  Клас об’єднуємо рандомно за 4-ма групами. У кожній групі є географи, мистецтвознавці, програмісти, математики, історики.

Алгоритм виконання вправи:

За допомогою Google Play оберіть дошку, у якій ваша група створить проєкт «Оnline travel», або продовжіть його створювати на наступних сторінках у  Canva   після  наведеного зразка  Проєкт (зразок).

  1. За допомогою Google News оберіть країну, у яку здійсните подорож, та музей, який відвідаєте.
  2. Використайте Google Maps для побудови маршруту та знаходження інформації про нього.
  3. Використовуючи Google Travel, придбайте авіаквитки (наприклад, Варшава - Париж) і знайдіть готель.
  4. Розуміти іноземну мову вам допоможе Google Translate.
  5. Організуйте своє дозвілля за допомогою Google Arts & Culture , Google Shopping.
  6. Підрахуйте відповідно до кількості осіб у групі бюджет подорожі в гривнях.

Оцінювання результатів роботи над проєктом:

І. Самооцінювання роботи в  групі за карткою:

Мої досягнення Рівень моїх досягнень

 (постав галочку (v) в потрібну клітинку, підрахуй загальний бал)

Поки що важко, потрібна детальна допомога  (v=1) Сам (а) ще не можу, але зможу з деякою допомогою (v=2) Допомога майже не потрібна (v=3) Все можу сам (а) (v=4)
Вмію розрізняти різноманітні загрози інформаційній безпеці,самостійно знаходити потрібну інформацію
Вмію аналізувати, оцінювати та систематизувати інформацію
Вмію перетворювати інформацію  в різні форми повідомлень

ІІ. Оцінювання вчителем результатів роботи групи над проєктом:

Критерії (кожен критерій від 1 до 3 балів):

  • Відповідність змісту і форми;
  • Повнота розкриття теми, правильність виконання завдань;
  • Креативність;
  • Швидкість виконання.

ІІІ. Загальний бал учня за роботу на уроці = (самооцінювання роботи в  групі за карткою + оцінювання вчителем результатів роботи групи над проєктом)/2. 

Очікувані результати: учень: усвідомлює вплив медіа; порівнює власну думку з думкою інших учнів, висловлює свої міркування; критично оцінює інформацію;   протистоїть впливу пропаганди та маніпуляції;   визначає роль інформації та масмедіа в сучасному світі; розширює свій кругозір, використовуючи додатки Google та інші перевірені джерела інформації.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*:  учні висловлюють свої враження від виконання проєкту та пропонують свої методи захисту від інформаційних загроз.

Учитель узагальнює матеріал, наводячи поради щодо безпеки в інтернеті.

Використані джерела:

  1. Додатки Google.
  2. Canva.URL: https://www.canva.com/ (дата звернення: 09.10.2024).
  3. Український музей (Нью- Йорк).URL: http://surl.li/poqldl(дата звернення: 09.10.2024).

 

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram