ОГОЛОШУЄМО ПІДСУМКИ Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів

Академія української преси оголошує результати Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів у 2021/22 навчальному році в рамках усіх освітніх галузей, позаурочної та позашкільної діяльності.

16 квітня 2021 року відбулося засідання членів журі.

Голова комісії: головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України, відповідальна за упровадження медіаосвіти у загальну середню освіту Раїса Євтушенко.

Секретар: асистентка проєктів АУП Юлія Рицик.

Були присутні:

  • Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм АУП;
  • Антон Іванов, програмний менеджер МГО Internews;
  • Олександр Мокрогуз, завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, кандидат педагогічних наук;
  • Ірина Старагіна, розробниця програм, навчальних матеріалів для молодших школярів з вивчення української мови на основі інтегрованого підходу, доцентка, кандидатка психологічних наук;
  • Руслан Шаламов, креативний директор Творчого об’єднання «Соняшник», кандидат біологічних наук, заслужений вчитель України.

Оцінювали надіслані на конкурс вправи за наступними критеріями (максимальна загальна кількість балів 100):

Критерій 1: Застосування різноманітних медіаджерел під час вправи, дотримання академічної доброчесності.

Критерій 2: Використання дидактичних і методичних прийомів, форм, методів спрямованих на інтеграцію та формування в учнів навичок медіаграмотності під час проведення вправи.

Критерій 3: Практична спрямованість для подальшого використання в освітньому процесі.

Критерій 4: Вияв критичного мислення щодо змісту медіаджерел та джерел інформації під час вправи.

Зі 129 заявок, які були надіслані на Всеукраїнський конкурс на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів обрано переможцями 6 вправ, а саме:

  • вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні твору Г. Малик «Надзвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» вчительки української мови та літератури КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області» Деревянко Олени Павлівни, яка була оцінена в 98 балів;
  • вправа з української літератури «Календарно-обрядові пісні, пісні зимового циклу «Щедрик, щедрик, щедрівочка» вчительки української мови та літератури КЗ «Загальної середньої освіти №22 з профільним навчанням імені Миколи Миколайовича Крупченка Краматорської міської ради Донецької області» Горбач Марини Олександрівни, яка була оцінена в 98 балів;
  • вправа з географії «Води суходолу. Річки» завідувачки навчально-методичної лабораторії географії та економіки Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради Філончук Зої Володимирівни, яка була оцінена в 97 балів;
  • вправа з природознавства «Тварини. Особливості будови тварин» вчителя біології та екології Ніжинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №19 Ліповченко Мирослава Михайловича, яка була оцінена в 96 балів
  • вправа з англійської мови «Покупки продуктів харчування» вчительки англійської мови Харківського НВК №45 «Академічна гімназія» Харківської міської ради Харківської області Хомякової Юлії Сергіївни, яка була оцінена в 90 балів;
  • вправа з англійської мови «Аналіз медіаповідомлення на уроці англійської мови під час вивчення теми «Подорожі» вчительки англійської мови Журавлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Тульчинської міської ради Тульчинського району Вінницької області Середи Світлани Леонідівни, яка була оцінена в 90 балів.

Переможці конкурсу отримають авторський гонорар за розробку вправ еквівалентний 130$ та дипломи І-го ступеня.

 Дипломи ІІ-го ступеня отримують автори наступних робіт:

  • вправа на тему «Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною» учительки КЗ «Есхарівського ліцею» Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області Семерик Олександри Сергіївни;
  • вправа на тему «Руйнівники біологічних міфів» (Рослини) директора, вчителя біології, екології та інформатики Чуднівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Чуднівської міської ради Житомирської області Левківа Сергія Петровича;
  • вправа на тему «Покупки» вчительки англійської мови Павлоградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Павлоградської міської ради Дніпропетровської області Сулейманової Тетяни Сергіївни;
  • вправа на тему «Сильні та слабкі сторони різних медіа» вчительки історії, бібліотекарки Ізюмської гімназії №1 Ізюмської міської ради Харківської області Жернової Вікторії Сергіївни;
  • вправа на тему «Медіаграмотність – чому я довіряю?» вчительки математики Навчально-реабілітаційного центру Івано-Франківської міської ради Ковальської Марії Михайлівни;
  • вправа на тему «Гулівер повертається: як дружба і любов долають усі труднощі!» завідувачки навчально-тренінгового центру КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» Зорі Юлії Миколаївни.

Дипломи та комплекти видань видавництва «Соняшник»  отримують автори наступних робіт:

  • вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні твору Г. Малик «Надзвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» вчительки української мови та літератури КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області» Деревянко Олени Павлівни;
  • вправа з української літератури «Календарно-обрядові пісні, пісні зимового циклу «Щедрик, щедрик, щедрівочка» вчительки української мови та літератури КЗ «Загальної середньої освіти №22 з профільним навчанням імені Миколи Миколайовича Крупченка Краматорської міської ради Донецької області» Горбач Марини Олександрівни;
  • вправа з географії «Води суходолу. Річки» завідувачки навчально-методичної лабораторії географії та економіки КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради Філончук Зої Володимирівни;
  • вправа з природознавства «Тварини. Особливості будови тварин» вчителя біології та екології Ніжинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №19 Чернігівської області Ліповченко Мирослава Михайловича;
  • вправа на тему «Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною» учительки КЗ «Есхарівського ліцею» Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області Семерик Олександри Сергіївни;
  • вправа на тему «Руйнівники біологічних міфів» (Рослини) директора, вчителя біології, екології та інформатики Чуднівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Чуднівської міської ради Житомирської області Левківа Сергія Петровича;
  • вправа на тему «Факти і Фейки про COVID-19» старшого викладача кафедри природничо-математичної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Позднякової Тетяни Євгенівни;

Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України нагороджує за впровадження медіаграмотності в етнографічні та мистецькі студії наступні вправи:

  • вправа на тему «Українські щедрівки: поєднання сучасного та традиційного в українській культурі» вчительки української мови та літератури КЗ «Смичинський ліцей» Городнянської міської ради Чернігівської області Баранової Вікторії Миколаївни;
  • вправа на тему «Марія Примаченко. Правда є» вчительки образотворчого мистецтва, мистецтва, дизайну і технологій Підзахаричівського НВК «Перлина Гуцульщини» Усть-Путильської ТГ Чернівецької області Холеван Лілії Марківни;
  • вправа-гра «Медіаходилки» вчительки індивідуального навчання Монастирецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Горінчівської сільської ради Білинець Діани Михайлівни.

Усі плани-конспекти вправ, що подані на конкурс та отримали оцінку вище 30 балів зі 100 можливих будуть розміщені на порталі «Медіаосвіта та медіаграмотність» (за умови згоди авторів), а їх автори отримають сертифікати від МОН України та Академії української преси. 

Також найближчим часом ми оголосимо про урочистий онлайн-захід, куди запросимо всіх учасників конкурсу. Захід буде транслюватися у прямому ефірі на ресурсах АУП. 

При виникненні запитань звертайтеся до асистентки проєктів АУП Юлії Рицик за телефоном 067-372–27–33 або за електронною адресою info@aup.com.ua

Даний конкурс виконується за підтримки проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.

4 Replies to “ОГОЛОШУЄМО ПІДСУМКИ Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів

  1. Доброго дня! Скажіть будь ласка, коли можна отримати дипломи? Вдячна буду за вдповідь.

    1. Електронний за публікацію однієї Вашої вправи на порталі вже надіслали минулого тижня, ще один електронний надішлемо, коли буде опублікована друга вправа. Друковані плануємо відправити цього тижня. Повідомимо додатково електронною поштою про день відправки.

  2. Добрий день! Будь ласка, підкажіть, коли можна буде отримати сертифікати від МОН України та Академії української преси за вправу?

    1. Електронний за публікацію, коли буде опублікована вправа. Друковані плануємо відправити на тижні. Повідомимо додатково електронною поштою про день відправки.

Залишити відповідь до Вікторія Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *