На Черкащині продовжується проєкт «Бібліотека закладу освіти – відкритий простір медіаграмотності»

11-13 травня 2021 медіатренерки Світлана Бабенко  та Наталія Степанова провели 3 навчальні тренінги для студентської молоді ДНЗ «Уманський професійний аграрний ліцей» Черкаської області (загалом 60 осіб) у рамках проєкту «Бібліотека закладу освіти – відкритий простір медіаграмотності», реалізація якого стала можливою завдяки Академії української преси у партнерстві з Медійною програмою в Україні.

У сучасному суспільстві значно зріс попит на інформацію, адже світом масштабно поширюється «інфодемія», щодо якої ВООЗ вже попередила, що «інформаційна епідемія», поширюється значно швидше, ніж вірусна. Сьогодні, у період бурхливого розвитку інформаційного суспільства, медіаграмотність є ключовою компетентністю для характеристики рівня розвитку особистості. Практично кожен сьогодні із різних засобів і джерел отримує інформацію, яка часто далека від істини, не перевірена на об’єктивність, спотворена, багата «фейками» та «альтернативними фактами». Один із шляхів конструктивного вирішення проблеми бачиться в чіткій організації та структурованості інформаційного простору особистості та його змісту. Саме з цією метою  у рамках проєкту «Бібліотека закладу освіти – відкритий простір медіаграмотності», відбулося  3 навчальних тренінгів для студентів ДНЗ «Уманський професійний аграрний ліцей» Черкаської області.

Тренінги організовувались так, що після кожного теоретичного блоку учасники виконували практичне завдання та робили висновки. У ході проведення тренінгів учасникам було запропоновано практичні вправи «Сніжинка», «Телефакс», «Я медіавиробник», «Створи новину», «Білий шум», «Упаковка медіа», «Власники медіа» та ін., виконуючи які здобувачі освіти робити висновки про необхідність розвитку медіаграмотності та критичного мислення.

Вправа «Треш чи тренд: як добре ви розумієте медіа?» викликала неабияку цікавість та дала змогу учасникам дійти висновку, що сьогодні бути медіаграмотним – не просто необхідно, а й «трендово»!

Інтерактивна вправа «Бібліотека у смартфоні: міф чи реальність?» дала змогу студентам дійти висновку, що сьогодні в умовах розвитку цифрового суспільства необхідним є критичний аналізу інформації, перевірка достовірності інформаційних джерел, формування попиту на правдиву інформацію та уміння самостійно протистояти пропаганді та маніпуляціям. 

Ще одним практичним етапом тренінгів була розробка пам’ятки «Молодь vs інфодемія: практичні інструменти медіаграмотності», виконуючи яку здобувачі освіти зауважили, що у час широкого доступу до інтернету і потужних можливостей цифрових технологій, кожному важливо формувати та удосконалювати компетенції з основ медіаграмотності та медіакультури.

Студент І курсу Філіпчук Денис, наприкінці тренінгу під час обговорення зауважив: «…я думав, що критичне мислення…це те, що необхідне лише дорослим, особливо викладачам, а після участі у тренінгу, я зрозумів, що за медіаграмотністю майбутнє і бути медіаграмотною людиною сьогодні – модно і престижно!»

Даний захід виконується за підтримки проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *