Мініпроєкт «Медіаграмотність «на ти» – контролюй свій інфопростірUA» реалізується Дніпропетровським відділення Малої академії наук учнівської молоді та Академією української преси.
В рамках проєкту вже відбулося 8 занять за темами:
- «Істина любить критику»: як розвинути медіакритичне мислення»
- «Фейкотрощі»: як виявити і нейтралізувати медіафейки»
- «Медіамрія»: говоримо про те, яким має бути журналіст
- «Знайди відмінності»: розпізнаємо фейки та маніпуляції»
- «Мій бренд у мережі»: вивчаємо, як бути цікавим і переконливим у соцмережах»
- «Вірю у те, що читаю. Читаю те, у що вірю». Як створити інформаційну бульбашку правильно»
- «Війна – це мир». Небезпеки епохи постправди
- «Чим жахливіше брехня, тим більш охоче у неї вірять». Як убезпечити себе від пропагандистських впливів.
Запрошеними спікерами буди відомі науковці та журналісти нашого регіону.
- Владимирова Ольга Володимирівна – журналістка, багаторічна гендиректорка 9-го телеканалу, авторка і ведуча проєктів, організаторка концертів, фестивалів, зустрічей з медіаграмотності.
- Бутиріна Марія Валеріївна – докторка наук із соціальних комунікацій, професорка кафедри маркетингу НТУ Дніпровська політехніка. Авторка і викладачка курсів «Основи медіаграмотності», «Сучасний масмедійний дискурс», «Мультимедійні комунікації». Членкиня Національної спілки журналістів України. Сертифікована учасниця «Академії з прав людини для журналістів та журналісток». Членкиня European Communication Research and Education Association, наукової асоціації у галузі медіадосліджень в Європі. Помічниця очільника Головного управління Національної поліції Дніпропетровської області з питань комунікацій (2015–2017 рр.).
На заняття було розглянуті ключові принципи медіаграмотності за Стейсі Гудменом. Передумови і наслідки інформаційного перевантаження, які викликають потребу в активізації захисних механізмів рецептивної сфери людини і, зокрема, в підсиленні критичного мислення.
Також учасники дізналися про напрямки фейкотворення у період війни, ключові теми рашистських пропагандистських вкидів, циклічні фейки та маніпуляції; про феномен інформаційної бульбашки і пов'язані з ним ризики та дезінформаційні загрози; про збалансовану медіадієту та багато ін.
На заході були присутні вихованці ДВ МАН та учні 8-11 класів з багатьох закладів освіти, а саме:
- Комунальний заклад освіти «Криворізький ліцей «Джерело» Дніпровської міської ради
- В’язівоцький ліцей Вербківської сільської ради
- Нікопольський ліцей №13 Нікопольської міської ради
- Комунальний заклад освіти «Навчально-виховний комплекс № 120» школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад (дитячий садок)» Дніпровської міської ради
- Дитячо-юнацький центр «Штурм»
- Нікопольський ліцей № 24 Нікопольської міської ради
- Томаківський ліцей №2 Томаківської селищної ради Дніпропетровської області
- Криворізька гімназія №72 Криворізької міської ради
- Криворізька гімназія №102 Криворізької міської ради
- Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів «Дивосвіт» Жовтоводської міської ради
- Андріївський ліцей Карпівської сільської ради
- Новокурська гімназія Широківського ліцею
- Нікопольський ліцей №23 Нікопольської міської ради
- Філія Веселівська гімназія Красівського ліцею Новопільської сільської ради
- Комунальний заклад «Ліцей №38 ім.І.О.Секретнюка» Кам’янської міської ради
- Першотравневський опорний ліцей Першотравневської сільської ради Нікопольського району
- Комунальний заклад «Червоношахтарська гімназія» Лозуватської сільської ради
- Комунальний заклад «Ліцей №39» Кам’янської міської ради, Комунальний заклад «Ліцей №31» Кам’янської міської ради
- Комунальний заклад «Ліцей №44» Кам’янської міської ради
- Меліоративний ліцей Піщанської сільської ради.
Слід відзначити Знаменівський ліцей Піщанської сільської ради, його вихованці проявили досить значний інтерес до проекту!