info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Медіасередовище та діаграми

09.01.2025  

Вправа "Медіасередовище та діаграми" є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".

Авторка: Тавокіна Наталія, вчителька математики та інформатики Дніпровської гімназії №106 Дніпровської міської ради.

Короткий опис вправи, анотація:

Використовуючи  інформацію, подану у завданні, учні повинні іі опрацювати, побудувати діаграму, дати відповідь на проблемне питання.

Мета вправи/заняття:

Визначити, наскільки важлива для людини інформації, визначити джерела отримання інформації, отримати практичні навички використання діаграм, відсотків. Отримати навички проведення соціологічного дослідження та обробки його результатів.

Необхідне обладнання/матеріали*

Папір, принтер, інтерактивна дошка або проектор.

Детальний опис вправи/уроку:

Медіасередовище та математика

Частина 1. Індивідуальна.

За даними дослідження людина понад 65% усього вільного часу ми споживаємо різноманітну інформацію, куди додаємо середні 25% сну.

Виходить, лишень 10% на добу(!) людина не зосереджується на взаємодії з медіасередовищем.

Скільки годин людина взаємодіє з медіасередовищем на добу? Тиждень? Рік?

Частина 2. Робота в парах.

У 2023 році, на замовлення Громадянської мережі «Опора», було проведено дослідження серед українців. За його результатом джерела інформації розподілилися наступним чином:

  • соціальні мережі у цій якості обирають 77,9% опитаних;
  • другому місці опинилося телебачення (62,5%),
  • на третьому — інтернет — 57,7
  • радіо - 33,7%
  • друковані ЗМІ - 17,8%.
  1. Обговорення
  2. Як Ви гадаєте, чому джерела інформації розташовані в такому порядку. Що вплинуло на їх рейтинг. Чи можна це змінити?
  3. Обчисліть суму всіх результатів опитування.
  4. Ми з вами розбирали, що 100% це ціле. Чому при додаванні результатів опитування ми отримали число більше за 100%? Як це пояснити?
  5. За цими даними побудуйте діаграму. Який тип діаграми, стовпчаста чи лінійна, варто обрати?

Чому?

Частина 3. Проєктна робота в групі.

Об’єднати учнів у групи (5-6 учнів) для виконання міні-проєкту.

  1. Зібрати статистичну інформацію серед членів родин за наступним опитувальником.
Вік  
Стать  
Прізвище та ім’я  
Які джерела інформації використовуєте:
Друковані ЗМІ  
Інтернет  
Радіо  
Соціальні мережі  
Телебачення  

  1. Об’єднати отриману інформацію, заповнивши таблицю.
Загальна кількість людей, що приймала участь в опитуванні  
Джерела інформації Кількість вибору % вибору
Друковані ЗМІ    
Інтернет    
Радіо    
Соціальні мережі    
Телебачення    
     

  1. Побудувати діаграму за отриманими результатами
  2. Порівняти отримані дані з результатами опитування, що розглядалися на уроці. Чи є відмінності? Які причини.
  3. Оформити результати у вигляді текстового документа, використовуючи доцільне форматування.

Очікувані результати:

Учні отримають уявлення про медіасередовище, вивчать джерела інформації та визначать їх рейтинг. Отримають навички практичного використання таких математичних інструментів як відсотки та діаграми. Навчаться проводити соціологічне дослідження, обробляти та представляти його результати.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Учні повинні чітко усвідомити, наскільки важлива інформація в нашому житті, які є джерела отримання інформації в сучасному світі. І від чого залежить рейтинг джерела інформації, які фактори на це впливають.

Використані джерела:

https://umoloda.kyiv.ua/number/3865/2006/177015/

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram