13 липня Академія української преси провела онлайн-зустріч “Заняття з мистецтва з елементами медіаграмотності через призму воєнних дій» в рамках циклу “Медіаосвіта в умовах війни: що змінилося / Медіаосвіта через оптику / призму війни”.
Під час зустрічі спікерки розповідали про свої доробки з медіаосвіти і медіаграмотності в освітній галузі “Мистецтво”.
Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм Академії української преси, поділилася: “Мені як фаховому кинознавцю надзвичайно приємна тема нашої сьогоднішньої зустрічі – заняття зі сфери “Мистецтва”. Ці заняття були розміщені нашими спікерками в Тулбоксі Академії української преси – це скарбничка медіаосвітніх занять, куди інтегрована медіаграмотність. І на прохання нашої аудиторії з квітня ми розпочали працювати з новою рубрикою “Медіаграмотність в умовах воєнного часу”. Саме наші спікерки Лілія Холеван та Наталія Кузменко розмістили свої заняття, якими сьогодні ми хочемо поділитися зі спільною освітян, мистецькою спільнотою”.
Лілія Холеван, вчителька мистецтва, образотворчого мистецтва, дизайну і технологій Підзахаричівського навчально-виховного комплексу «Перлина Гуцульщини» Усть-Путильської ТГ, Вижницького району, Чернівецької області, старший учитель, вчитель-методист, розповіла про свою розробку: “Моє заняття “Урок мистецтва на тему “Слава Україні! Героям Слава!” Мистецтво графіті”, мета якого полягає у розвиванні навичок критичного та аналітичного мислення, зокрема самоусвідомлення та ідентифікація себе, як громадянина/громадянки України, патріота/патріотки рідної Землі й тощо. Також я знайомлю дітей з історією виникнення гасла “Слава Україні! Героям Слава!” і на основі історичних фактів допомагаю сформувати розуміння того, що наша родова спадщина надзвичайно багата і цінна. Наприкінці заняття учні повинні створити ескіз графіті з написом “Слава Україні!” та Героям Слава!”.
Наталія Кузьменко, вчителька музичного мистецтва, мистецтва, керівниця вокального гуртка СЗШ №77 м. Львова, старший вчитель, вчитель-методист, звернула увагу: “Недарма кажуть, що попереду кожного війська йдуть музиканти. На всіх етапах історії соціальні катаклізми супроводжуються сплеском у мистецтві. У критичний момент саме мистецькі твори можуть бути або допінгом, або ж сестрою милосердя. Залежно від контексту. За потреби мистецтво певною мірою перебирає на себе й медійну функцію, інформацючи, ставлячи у вигадливий спосіб незручні провокативні питання, тримаючи у фокусі суспільної уваги певні важливі та дражливі теми”.
Вправи, про які сьогодні йшлося, можна переглянути:
Переглянути презентацію Лілії Холеван можна тут, а Налії Кузьменко тут.
А більше щодо методики інтеграції медіаосвіти в мистецьку освітню галузь можна дізнатися з посібника Оксани Волошенюк і Олега Чорного за посиланням.
Запис відео-зустрічі дивіться тут.