info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Чорне дзеркало

21.05.2024  

Вправа "Чорне дзеркало" є вправою-переможницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Ганна Шевченко.

Тривалість виконання: 45 хв

Аудиторія та її вік:

Педагогічні, науково-педагогічні працівники (25–60 років)

Які навички формує, для чого вправа:

Впровадження в корпоративну культуру педагогічних, науково-педагогічних працівників навичок інформаційної безпеки.

Формування тактики вдумливого користувача та створення позитивної цифрової репутації.

Формування інформаційної грамотності.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Ноутбуки

Підключення до інтернету

Послідовність виконання, опис вправи:

  1. Актуалізація поняття «цифровий слід».

Учасники переглядають відео: https://drive.google.com/file/d/1xQfMFtAxCXXJ4DJfkDZoAqhIZh_llcqU/view?usp=sharing

Орієнтовні запитання до аудиторії:

  • Як би ви пояснили перехожому, що таке цифровий слід?
  • У чому різниця, на вашу думку, між активним і пасивним цифровим слідом?
  • Чому потенційний начальник може поглянути на ваш цифровий слід?
  • Чи є ваш цифровий слід постійним? Чому так або чому ні?
  • Що ви можете зробити для створення позитивного цифрового сліду?
  • Чому експерти кажуть, що цифрові сліди можуть бути небезпечними?
  • Як можна залишатися в безпеці в Інтернеті?
  • Як створюється ваш цифровий слід?
  • Як люди можуть бачити мій цифровий слід?
  • Чому важливо дбати про свій цифровий слід?
  • Як налаштування конфіденційності на сайтах соціальних мереж можуть допомогти захистити вашу цифрову репутацію?
  • На скільки важко видаляти інформацію, коли вона перебуває в Мережі?
  • Які плюси і мінуси цифрового життя?
  1. Визначення поняття цифрової репутації в соціальних мережах – сукупність вражень, які користувачі мережі отримують про вас на основі вашої активності в Інтернеті. Цифрова репутація формується з ваших постів, коментарів, лайків, ретвітів, а також взаємодії з іншими користувачами.
  2. Оголошення назви і мети вправи.

«Чорне дзеркало» - це термін, який використовується для опису того, як технологія може відображати або підсилювати негативні аспекти суспільства чи людського життя. Завдання вправи: вгадати особливості людини за вподобайками  у соцмережах (стать, вік, захоплення, професія, риси характеру і т.ін.).

  1. Виконання вправи.

Учасників можна об’єднати у декілька підгруп, кожна з яких отримує роздатковий матеріал – скриншоти постів у соцмережах, під якими людина залишила лайки. Завдання кожної підгрупи, проаналізувавши подану інформацію, скласти «портрет» людини.

Приклад роздаткового матеріалу: https://docs.google.com/document/d/1jFb84S7_sC8dovH_EYv728z-jUF3aZZ1-uzqdhM8zrc/edit?usp=sharing

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Цифрова репутація є дуже важливою в сучасному світі, оскільки життя людей значною мірою проходить в інтернеті. Вона впливає на професійне та особисте життя, визначає можливості для кар'єри, навчання та соціальної взаємодії. Позитивна цифрова репутація допоможе відкрити двері до нових можливостей, тоді як негативна може завдати шкоди особистому та професійному розвитку. Тому важливо бути свідомими і відповідальними щодо своєї онлайн-присутності, керувати контентом, який ми публікуємо та поширюємо, стежити за тим, як ми презентуємо себе в інтернеті.

Джерела, які були використані:

Цифрова репутація педагога: https://znayshov.com/FR/24645/Djerelo_1_2023-81-85.pdf

Цифровий слід: https://ukeywaf.com/baza/czyfrovyj-slid/

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram