Шановні батьки, бабусі та дідусі! Майже в кожного з нас сьогодні виникає проблема як зайняти діток. Академія української преси і ми авторки посібника «Календарик критичного мислення» для дошкільнят пропонуємо вам різноманітні розвивальні авдіовправи, які допоможуть малятам 5-6 років розвивати критичне мислення. В 13 областях поновився освітній процес, тому думаємо наші сьогоднішні заняття стануть в нагоді.
Спочатку психологи радять сказати один одному добрі слова. Як приклад психологиня Тетяна Пальо -Яцків пропоную розглянути результати проведення вправи «Дуже добре» Вона ілюструє, скільки чудових слів можна сказати своїй дитині.– зараз такі слова потрібні нашим дітям і не тільки їм. Тому говоріть один одному слова любові і вдячності, теплоти і надії та самозахисту.
Прекрасно, відмінно, ти молодець, найкращий, супер, унікально, класно!
Сьогодні не у всіх є можливість бавитися всіма іграшками, якими б хотілося.
А що робити якщо іграшок менше аніж дітей?
Запитаймо малюків:
Гра – і чи не єдиний спосіб дитини висловити та прожити власні емоції. Ховаючись в укритті від гучних обстрілів разом із чужими людьми, діти можуть відчувати паніку, тривогу, агресію, тому надзвичайно важливо, щоб дорослі надавали дітям можливість подолати стрес, а також фізичну та емоційну втому.
Дитяча гра «Хто-хто любить…»
Починаємо рух колом. Вихователь/ дорослий говорить: «Всі ми рівні, але різні. Хто хто любить…» І кого це стосується робить крок у внутрішнє коло. Діти далі рухаються в колах, і після зупинки вихователь/доросли1 називає інший ідентифікатор.
Орієнтовні теми для ідентифікації:
З наймолодшого віку дитина опиняється в світі інформації. Саме тому із перших кроків, коли вона вчиться розмовляти, ми маємо дуже уважно відноситися до цього процесу. Важливо навчати дитину не лише правильно будувати речення, закінчувати їх, ставити запитання, а й навчити слухати, будувати діалог, домовлятися, спілкуючись із однолітками, дорослими, отримувати інформацію із різних джерел.
Для дітей старшого дошкільного віку важливим є комунікативний розвиток. Критичне слухання може сприяти лексичному розвитку мови малят — збагачувати й активізувати дитячий словник назвами предметів, якостей, дій, антонімами, епітетами, означеннями та ін. Пропонуємо скористатися скоромовками, які розвиватимуть як критичне слухання, так і мову дитини. 1) Дзижчить над житом жвавий жук, Бо жовтий він вдягнув … (кожух). 2. Тигренятко з тигром-татом Тренувалися … (стрибати). 3) У діброві — дуби, Під дубами — … (гриби). 4) Ґава ґаву запитала: Ти на ґанок не літала? Не літала я на ґанок, та й проґавила … (сніданок). Вихователька / дорослий може не закінчувати скоромовку, щоб діти уважно слухали й змогли це зробити самостійно. Також важливо підбирати такі скоромовки, щоб для дітей всі слова були зрозумілими в їхньому віці. Скоромовки можна завчати напам’ять, що буде сприяти розвиткові не лише пам’яті, а й дикції.
А на закінчення попросіть дітей стати парами і розповісти один одному про свою бабусю: де вона мешкає, як далеко/ чи близько від тебе, як вона тебе називає, що вона тобі останнє дарувала, а ти їй. А потім можна розповісти про бабусю напарника і обов’язково зазначити, звідки дізнався про це.
Повну версію (не чекаючи наших постів) можна безплатно завантажити з Порталу медіаграмотності.
А відеопрезентацію від авторок, як з ним працювати можна переглянути.
#КалендариАУП #критичнемислення #medialiteracy #медіаграмотність #медиаграмотность #АУП #Аудіо_календарик_АУП
Виготовлення цього продукту стало можливим завдяки фінансовій підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), що була надана через проект «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Академія української преси» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.